• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlek op het dashboard

emilio

Detailing chief
27 jun 2009
245
85
Vandaag een universele telefoonhouder gekocht die je met een zuignap op het dashboard kan bevestigen. Gegarandeerd geen vlekken op je dashboard. Natuurlijk...Ding heeft er een half uur op gezeten en ja hoor. Een mooie zuignap afdruk. Met onverdunde APC en en microdoek al opgezeten en geen resultaat. Krijg het zelfs niet verdoezeld met natural look. Ben er goed ziek van... Iemand hier een oplossing?

Heb er net met wd-40 opgezeten en de vlek is nu voor 90% weg. Opgespoten, even laten intrekken en het grootste deel is nu weg.

Blij voor je dat de vlek al voor het grootste deel verdwenen is, maar had je een foto gemaakt?

Ik snap er even niets van ...
Ik neem aan dat die zuignap niet vet was toen je hem er op zette
Dan is onverdunde APC echt van de zotte, uberhaupt op een dashboard

De vacuum van de zuignap heeft waarschijnlijk de vlek veroorzaakt
Dat je dat met WD40 verstopt alla, maar dat kan niet de oplossing zijn

Had je het dasboard vooraf met Natural look behandeld ?

Met WD40 verstop je niks hoor. De lijmlaag of wat de zuignap ook achterliet is hiermee grotendeels verdwenen. WD40 'kleurt' niks. Vooraf had ik inderdaad het dashboard met natural look behandeld. Zuignap was ook niet vet. Idd onverdunde APC achteraf niet slim maar heeft geen schade gemaakt. Was een noodmiddel want het was niet weg te krijgen. Inmiddels zit de zuignap veilig op de ruit. Niks meer op het dashboard voor mij.

@RedCat: Hans, ik neem aan dat je een bedoeling hebt, met je vraag of het dash vooraf met Natural Look is behandeld. Maar als de zuignap iets met de natural look heeft gedaan, (bijvoorbeeld verwijderd/op de zuignap gekomen) dan moet dat normaal gesproken toch weer weg zijn als je opnieuw natural look aanbrengt op het dashboard?

Ik neem even aan dat het kunststof van het dashboard porreus is, zoals in vele gevallen
Dan kan de Naturallook die er op zat door het vacuum dus best "verplaatst" zijn
Duurt wel even voordat het weer even egaal ingetrokken is als de omgeving

WD40 is heeft giga capilaire werking en trekt in elke porie ...
Vandaar dat het dus verhult / verstopt (niet in de zin van afdicht, maar optisch)