• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken op autoruiten

MvH

Detailing rookie
18 sep 2019
14
2
Beste mensen,

Laatst heb ik mijn eigen voorgesteld in het daarvoor bestemde gedeelte, tevens had ik daar meteen wat vragen gesteld en duidelijk antwoord gekregen.
Ik ben uiteindelijk over gegaan op het aanschaffen van wat producten om mijn (kalk)? Probleem op te lossen.
Zelf heb ik natuurlijk ook zo'n goed mogelijke research gedaan(als beginneling) naar producten.

De onderstaande producten heb ik aangeschaft:
- Meguiars glass polish
- Meguiars glass sealant
- Meguiars ultimate compound
- Meguiars even coat applicators
Nu ben ik gister avond in nota bene een wasbox bij mij in de buurt(gebrek aan garage en of carport) aan de gang gegaan met het polijsten van mijn ruiten, ik dacht dat klusje is zo klaar met het goede materiaal wat ik heb.
Toch heb ik uiteindelijk alleen de achterruit en zijruit kunnen doen, met resultaat maar voor mij niet genoeg.

Bij deze wat foto's
20190917_191056.jpg

Deze bovenstaande foto is van vóór de poetsbeurt.
20190927_100802.jpg

Deze van na de behandeling.
Hier vind ik dat ik de grootste verandering zie, er zitten her en der op plekken nog wat mini vlekjes waar ik (waarschijnlijk) niet overheen ben gegaan of niet goed genoeg heb gedaan?
20190927_101349.jpg

Zoals deze vlekjes op bovenstaande en onderstaande foto.
20190927_100920.jpg


Nu ben ik eigenlijk op zoek naar bevestiging of ik op de juiste manier bezig ben en wat jullie me eventueel nog kunnen aanraden, zoals misschien die oranje cutting pad van monello als ik me niet vergis? Om het werk wat makkelijker te maken aangezien ik alles met de hand moet doen en de lak van de auto er ook nog aan komt om aan te beginnen.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb geformuleerd.

Groeten!
 
Het mooiste is een glaspolish pad of mf cutting pad en icm Sonax glaspolish kom je een heel eind
 
  • Leuk
Reactions: MvH
Is die sonax glaspolish beter dan die van Meguiars dan? Ik vind het namelijk zonde als ik het ook kan oplossen met een andere pad of applicator...

Bedankt voor je reactie Ric325i.
 
Hoi MvH,

Persoonlijk gebruik ik de glaspolish van Autoglym. Deze is voor mij 1 van de betere en laat een kalkvrij en streeploos resultaat achter.
Ik breng deze aan met een Monello Disco Duo applicator en neem hem af met een Monello Picolo Nero.
Een ander voordeel vind ik dat je dit al bereikt met 1 behandeling.
Aanbrengen en afnemen kan natuurlijk ook met andere pads en doeken.





mvg
Sven
 
  • Leuk
Reactions: MvH en Altos
Aangezien je al een heel goed resultaat hebt behaald met de middelen die je nu in huis hebt zou ik daarmee gewoon doorgaan tot het naar je zin is.

Wil je het echt wat makkelijker maken dan moet je denk ik toch machinaal gaan werken, maar daar hangt weer een ander prijskaartje aan. Desalniettemin kan de aanschaf van een machine wel de moeite waard zijn als je van plan bent ook de lak aan te pakken.
 
Fijn dat jullie het als ervaren detailers goed vinden wat ik doe, dit is voor mij ook de eerste keer dat ik een auto zo aanpak.
verder raden jullie geen specifieke cutting pad aan zoals Ric325i zei?

Ik hoop inderdaad dat als ik met deze spullen door ga de auto weer enigzins toonbaar kan maken.

Alvast super bedankt voor de waardevolle reacties.
 
Is die sonax glaspolish beter dan die van Meguiars dan? Ik vind het namelijk zonde als ik het ook kan oplossen met een andere pad of applicator...

Bedankt voor je reactie Ric325i.
Ik had ook last van vlekkerigheid op mijn ramen en heb verschillende polishes en pads geprobeerd. Kijk is er relatief lichte vervuiling dan kun je ook gewoon polijstmiddel of bv pb prof polish gebruiken. Maar de vlekkerigheid die ik had was erg hardnekkig en na aardig wat middelen gebruikt te hebben vind ik Sonax glaspolish echt veruit het beste.
Juist bij hardnekkige vervuiling zou ik zeker voor een glaspad of mf cutting pad kiezen.
 
Fijn dat jullie het als ervaren detailers goed vinden wat ik doe, dit is voor mij ook de eerste keer dat ik een auto zo aanpak.
verder raden jullie geen specifieke cutting pad aan zoals Ric325i zei?

Ik hoop inderdaad dat als ik met deze spullen door ga de auto weer enigzins toonbaar kan maken.

Alvast super bedankt voor de waardevolle reacties.
Je kan ook een gewone foam pad gebruiken maar dat werkt gewoon minder effectief imo.
 
Ik heb de even coat applicator pads van Meguiars dat is microvezel en inderdaad daarmee krijg ik de laatste kringen die overblijven niet weg.

Welke mf pad of glas pad raad jij aan?
Met al die spullen zie ik door de bomen het bos niet meer haha!
 
Ik vind het toch vreemd dat alle overgebleven vlekken aan de rand zitten en dat die niet weg zouden gaan met je huidige producten. Een andere optie lijkt mij dat de randjes altijd de minste aandacht krijgen, dus dat je die plekken gewoon nog een keer moet behandelen met wat je nu hebt.

Begrijp me niet verkeerd, mijn voorkeur gaat ook uit naar de glas polish van Sonax op een MF cutting pad op een rotary, maar wat ik begrijp is dat je ook niet teveel spullen wilt kopen die je misschien niet zo vaak meer gebruikt.
 
Ik heb de even coat applicator pads van Meguiars dat is microvezel en inderdaad daarmee krijg ik de laatste kringen die overblijven niet weg.

Welke mf pad of glas pad raad jij aan?
Met al die spullen zie ik door de bomen het bos niet meer haha!
Er zit wel een groot verschil tussen machinaal werken en met het handje polijsten. De evencoat mf applicator komt niet in de buurt van de mf cutting pad van Flexipads . Ik vind het sowieso al een knap resultaat tot nu toe zo met de hand polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: Brad
Ik vind het alleen maar fijn dat er meegedacht word.
te veel spullen kun je denk ik niet hebben, ik zal het nog wel meer gaan gebruiken aangezien het alleen al voor mijn zicht door de ruiten heeft geholpen(heeft wel een 2 tal uren gekost voor alleen de achterruit en een zij-ruit, maar het helpt en dat is wat telt.
Ik zal mezelf eens gaan oriënteren op eventueel een cutting pad van Flexipads want die is zoals ik begrijp wel met de hand te gebruiken? En natuurlijk de glas polish van Sonax.

Het is ook niet dat ik de grootste vervuiling niet weg krijg maar de buitenrand van de kringen blijft staan, in ieder geval op de zij-ruiten.
 
Daar kwam ik ook net achter. Dan zal het voor mij toch echt ophouden buiten dat ik eventueel die oranje cutting pad van monello nog kan proberen of eventueel 0000 staalwol?
Een machine begin ik (nog) niet aan.
Ik weet helemaal niet of dat iets voor me is en of ik daar mee kan omgaan...
Dan zou ik dat eerst willen proberen, wil me verder niet opdringen maar als er iemand is die mij dit kan laten proberen sta ik daar voor open.
 
Staalwol zou ik niet 1,2,3 aan beginnen maar goed...
Als je je woonplaats laat vallen wie weet zit er iemand in de buurt die hulpvaardig ingesteld is...
 
Oké dan houd ik dat open als laatste optie of redmiddel zoals je het maat wil noemen.
Ik hoop ook dat er iemand is die het me kan laten zien of kan laten proberen, Ik woon in Valkenswaard.
 
Dag MvH,

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Mercedes C-klasse en heb volgens mij hetzelfde probleem. Kan je aangeven hoe je uiteindelijk deze kringen van je autoruiten hebt gekregen?
Of is het advies om aan de slag te gaan met Sonax glaspolish? Ik hoor het graag.
Ramen.jpg