• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken op wrapped dak Mazda 2 homura aka

Oghkru

Detailing rookie
3 apr 2026
8
2
IMG_3871.webp

Bijlagen

• IMG_3870.webp
    IMG_3870.webp
    189,9 KB · Weergaven: 46
Heb je enig idee waar dit is ontstaan? Onder een boom bijvoorbeeld?

Wat heb je al geprobeerd? Ik neem aan in ieder geval gewassen met een shampoo?

Ja heeft onder een boom gestaan die gesnoeid is. Weet niet zeker of dat het is. Tot nu toe alleen wat lauw water met sop en dan paar minuten intrekken en weer schoon water afspoelen en drogen. Lijkt iets te helpen …

Met gewrapte delen moet je wat voorzichtiger zijn dan met normale glanzende lak, dus niet hard boenen of agressieve middelen gebruiken. Mijn eerste gedachte is om een teer-en-hars-verwijderaar te proberen, maar ik zou dan wel eerst even advies bij CC zelf vragen, en daarbij duidelijk aangeven dat het om een wrap gaat.

• Leuk
Reacties: Oghkru
Dank Cordoba en Riez, ga nog maar even hiermee door (sopje warm water intrekken paar minuutjes en afspoelen) dat is het veiligste maar wel iets tijdrovend maar dat geeft niet. Inderdaad niks agressiefs ..

Ja al mail verzonden naar de Mazda dealer nog geen reactie gehad. Lijkt iets van boomsappen al behoorlijk wat tijd gekost. Ook warm water met dubro maar dat gaat heel langzaam tot bijna niet.. wellicht iets warmer water maar bang voor wrap..

Gebruik de : Meguiar's ultimate wash & wax al vele jaren vanmorgen ook getest doet niet zoveel .. maar wordt wel minder kwestie van lange adem en voorzichtig zijn ivm wrap.

En? Ik ben zeer benieuwd hoe dit gegaan is. Ik zou Gyeon Tar niet durven gebruiken op die vlekken. Lijkt me echt niet veilig om dit te gebruiken op een wrap. Bilt Hamber Auto Wash shampoo mag je puur gebruiken op bv een makeup padje om vervuiling zoals hars op te lossen. Vraag het anders eens aan Pete Hamber. Anders Gyeon Vinyl Cleaner...Lijkt me allesinds veel veiliger dan een tar remover.

• Leuk
Reacties: RoyR
Zou zelf voorzichting beginnen.. net als bij een cabriodak. Lekker rondjes soppen met handwarme(!) groene biotex en een zachte borstel.
Pas als dat niet helpt met warmere, grovere of agressievere middelen aan de slag.

Sowieso is temperatuur altijd belangrijk.. met warm water heb je betere reinigingskracht dus een best heet sopje met gewone shampoo kan ook al een hoop meer doen ipv een koud opgespoten agressievere reiniger.