• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vliegenlijken

erwinjah

Detailing rookie
13 mrt 2010
33
0
Hallo,

Waarschijnlijk is deze vraag al tig keren voorbij gekomen, maarikzou toch graag willen weten welke product of klei ik kan/moet gebruiken om insekten/lijkjes (gedroogde lijkjes) kan verwijderen ?? ik heb PB Bug squash en meg consumenten ( de witte ) klei. zal het dit doen of moet ik agressieve clay ofzo kopen?? oh ja en welk glijmiddel is mij aan te raden voor die clay of andere als ik agressiever moet gaan. Vele groetjes Erwin






oh jah, ik lees delaatste tijdook veel over cleaners is dit een stap diemoet gebeuren tussen clayen en polijsten of hoef je dit niet te doen??


Mijn idee van detailen is

wielen & banden
Wassen 2 emmers
sponningen ( als het nodig is )
drogen ( droogdoek )
Clayen
?? cleanen ??
Polijsten
Eventueel Glaze PB
Wax 1 of meerdere lagen

greetz
 
Vliegenlijken laten zich prima verwijderen met het gebruik van Bug Squash (1:3 verdund bijvoorbeeld).

Voor je begint met wassen beetje insprayen en je wast ze zo weg. Na gebruik van Bug Squash wel even opnieuw waxen, want het haalt voor mijn gevoel wel (een deel van) je waxlaag weg.

Restanten kun je idd kleien, met bijvoorbeeld de klei die je zelf noemt. Als kleivloeistof kun je bijvoorbeeld Meguiars Last Touch nemen (1:1 met water) of de Dodo Juice Born Slippy (ook verdund).
Hoever een en ander verdwijnt hangt er vooral vanaf hoe lang de vliegen hebben kunnen inbakken.
Meestal laat het zich wel redelijk verwijderen.

Op het zwarte deel van mijn eigen auto heb ik er zelf ook ontzettend veel problemen mee, schijnbaar is mijn lak er erg gevoelig voor.
 
+1

En wat ik altijd doe is het volgende: als m'n vrouw thuiskomt van haar werk dan spuit ik direct de voorkant van de A2 in met Bug Squash. Even laten intrekken/weken en afspuiten met de HD. Heb je nooit last van ingedroogde vliegenlijkjes.
 
Mmm, vandaag dus Bug Squash gebruik....koste toch wel ff wat moeite hoor om al die vliegjes eraf te krijgen, ondanks de BS...
 
T is een hulpmiddel, geen wondermiddel he?!;)

Eea hangt ook af van hoe lang de vliegen er op hebben gebakken, en hoe warm de lak is geweest.
 
en de verdunning is ook nog een factor :cool:


ik vind het een goed spulletje! Voor mijn eigen auto gebruik ik het nauwelijks, maar de rest wat hier thuis staat/auto's van anderen vind ik het onmisbaar!
Meestal gebruik ik t 1:3, maar soms is puur gewoon de uitkomst :ja
 
Eelco zei:
T is een hulpmiddel, geen wondermiddel he?!;)

Eea hangt ook af van hoe lang de vliegen er op hebben gebakken, en hoe warm de lak is geweest.

Ja, das waar....tis geen wondermiddel.
Ik gebruik ook 1:3.
Ik heb nog een hele zomer om er eens goed mee te leren werken:-b