• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vliegroest op de velgen

ChrisieMaarkel

Detailing rookie
7 jul 2019
13
15
30
Markelo
Hallo allemaal,

Na het wassen van de auto worden mijn remschijven roestig.
Nu weet ik als je gaat rijden en remt dat ze weer schoon zijn maar dan komt het volgende.
Ik heb zwarte hoogglans velgen en daar om de roest op terecht, met als resultaat dat ik dus direct de velgen weer wat bruin heb.
Is hier wat aan te doen zodat de schijven niet roestig worden en ik de velgen niet direct weer smerig heb?

Alvast bedankt voor de reactie's.
Groeten, Christiaan
 
Die Atom-mac zoals boven gelinkt werkt fantastisch. Ik maak mijn wielen schoon, spuit dan na het afspoelen de remschijven en remklauwen in. En dan is het weg roest....
 
CC moet dan effe de omschrijving aanpasssen (@Tim @Laurette @Dibbuz @Soepergrover ) want zo kan het product nooit iets doen. Als je het voor het wassen erop spuit is het na het wassen weer eraf en foetsie poetsie.

En dit komt van de BH website af en staat ook op de pot:
Atomise onto brake discs and surfaces after washing the vehicle and allow to dry (use 1-2% in water on motorcycles and bicycles and 5% on cars with disc brakes).
Vernevel op remschijven en oppervlakken na het wassen van het voertuig en laat drogen (gebruik 1-2% in water op motorfietsen en fietsen en 5% op auto's met schijfremmen).
 
Hahaha, ik dacht al toen ik het las, volgens mij begrijp ik er niets van hoe het werkt. Zo spoel je het spul er toch gelijk weer af?? Maar ken het spul niet, dus ja...
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Ik ga het de volgende keer dan ook is zo proberen! Spoot het voor het wassen op de remschijven, maar dat werkte niet super. Toen ervoor en erna, dat werkt wel. Maar als alleen na het wassen genoeg is, dan scheelt dat weer product