• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vloertapijt reinigen maar hoe?

Broekie

Detailing addict
12 aug 2014
13
63
Balen
Hey beste forumleden, ik ben Bert Vanbroekhoven en ik volg jullie al een tijdje hier op het forum. Ik ben eigenlijk juist begonnen met het reinigen van auto`s dus een leek op dit vlak.
Nu heb ik is een vraagje over hoe jullie het best de vloerbekleding van de auto overal goed proper krijgen?
Ik heb eerst de bekleding ingespoten met een tapijtreinger en daarna gespoelt met de extractor.
Maar daar zit nu het probleem. Ik kan dus niet op alle plaatsen geraken omdat het eigenlijk te groot ( de extractor) is en omdat er eigenlijk teveel hoekjes en kantjes zijn.
Hoe lossen jullie dit op?

grtjs Bert
 
Door de stoelen te verwijderen heb je meer ruimte en kom je gemakkelijker bij alle hoekjes en kantjes.
 
Dank je wel GMT voor je snelle reactie. Bij de oudere auto`s is dit geen probleem maar bij de moderne waar er een hoop electronica aan te pas komt wordt dit een heel ander verhaal:s
En om het risico te vermijden iets stuk te doen blijf ik daar liever vanaf.
 
  • Leuk
Reactions: GMToyota
APC inborstelen met semi-harde borstel en daarna afnemen met vochtige MF-doek.
Daarna nog eens nadoen met droge MF.
Niet hetzelfde als extractor, maar voor de lastige hoekjes meer dan voldoende in mijn optiek :)
 
Als je daarnaast wil voorkomen dat er een enorme hoeveelheid schuim moet worden verwijderd, doe jezelf een plezier en gebruik Mequair's All Purpose Cleaner PLUS.
Dit middel is speciaal gemaakt voor een goede reiniging maar wel vrijwel geen schuim. Het werkt prima. Ik ben het eens met ivo's, voor de hoekjes nawerken met doelen.
Veel succes.
 
Dank je wel allemaal! Dit ga ik zeker is proberen. Volgende week staat de volgende op het programma en ga ik dit zeker is toepassen