• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vogelpoep en krasjes verwijderen met ScratchX

ccuser

Detailing rookie
9 mei 2011
1
0
Dit weekend een door vogelpoep veroorzaakte etsplek verwijderd.
Het middel ScratchX heeft de witte plek mooi verwijderd. De swirls die ik met dit middel ook kon aanpakken, waren echter niet onder de indruk van het middel. Krasjes zitten er dan ook nog steeds op.
De nasty wax van PB's is by the way SUPER. Heeft zojuist geregend en het water parelt naar beneden. Helemaal goed!

Swirls niet weg met ScratchX, ga dan een stapje zwaarder bijv. Swirl-X of Monello Mezzo of een SSR 2 om maar een paar voorbeelden te noemen.

Ik zou ook voor de Swirl-X gaan. Als dit niet voldoende geeft kun je Ultimarte Compound gebruiken. Mits je bij Meguiars wilt blijven natuurlijk.

ScratchX versie 1 is lichter dan Swirl-X

ScratchX versie 2 is zwaarder dan Swirl-X

Als dat nog niet werkt, kun je (zoals boven is vermeld) wellicht overgaan naar Meg's Ultimate Compound (als je binnen Meguiars wilt blijven).

Natty's is inderdaad een lekkere wax. :-)^

Heb je de swirls ook juist aangepakt?

Dus en deel van het beschadigde plaatwerk verdelen in vakjes van minder dan 30 x 30 centimeter.
Dat deel gaan polijsten, waarbij je eerst van links naar rechts (en omgekeerd) polijst. Daarna van boven naar beneden (en omgekeerd) polijst. Hierdoor kun je zo en deel dan behandelen, in de koop dat je de swirls verwijderd.

Heb je het zo gedaan?

Aficior

Ik denk dat hij bedoeld met de hand polijsten, aficior. scrach-x is namelijk niet machinaal te gebruiken volgensmij..
Maar dan alsnog, stukjes van 30x30 afplakken. alleen is dan de '' links rechts, boven onder'' regel niet van toepassing:D

Jawel hoor. Dat gaat prima. Ik zou het in ieder geval doen, ook wanneer ik met de hand werk. Hierdoor kun je de krasjes vanuit alle mogelijke hoeken te lijf gaan en als het goed is verwijderen.

Omdat de Topic Starter aan geeft dat hij de swirls niet weg krijgt, was ik benieuwd of hij op de juiste wijze gepolijst heeft en lang genoeg. Mocht hij bijvoorbeeld een verkeerde wijze gehanteerd hebben, dan zou hij wellicht zijn handelswijze kunnen verbeteren, waardoor hij mogelijk alsnog zijn beschadigingen zou kunnen corrigeren.

Daarom mijn voorstel om een niet al te groot vlak aan te pakken, maar een relatief klein vlak, waardoor je na die intensief behandelt te hebben, kunt constateren of je resultaat behaalt.