• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vogelpoep en vliegenlijken

six13

Detailing rookie
7 jun 2009
3
0
Hoi detailers,

ik ben een beginnend poetsertje met een vraag over vogelpoep en vliegenresten.

Ik heb een Peugeot 207 SW van twee weken oud die ik vandaag voor het eerst heb gewassen met de Meg's Gold Class Shamppo en de Wash mitt volgens de 2 emmer methode.
Op de motorkap had ik in 2 weken al heel wat vliegen en een spatje vogelpoep verzameld. Na het wassen zie je nog steeds de plekken waar deze resten gezeten hebben. Hoe krijg ik deze resten het beste weg?

Mijn poetsverzameling zal nog wel niet toereikend zijn denk ik maar ik hoor het graag.
Verzameling tot nu toe

Gold Class Shampoo
Water Magnet
Wash mitt
NXT 2,0 wax
MF doek
Even Coat Applicator Pads
 
Voor de vliegenlijken kan je eens een spons overtrekken met een oude panty.

Ook zou een klei beurt heel wat kunnen verwijderen.
 
De vliegenlijken op zich zijn er wel af, maar de plekken waar ze gezeten hebben zijn nog te onderscheiden. nu is het een zwarte auto dus zie je sowiezo alles, maar vond het toch wel jammer dat die plekken niet weggingen.

Met kleien zou je deze plekken kunnen verwijderen?
 
Kleien is een heel probaat middel. Je kan ook eerst og een washandje, gedrenkt in warm water, erop leggen om zo het vuil week te maken. Vervolgens nog een keer wassen. Gaat het dan nog niet weg, dan wordt het iig kleien
 
mijn ervaring (ik heb ook een zwarte auto) is PB bug squash onverdund op een spons aanbrengen, de plek behandelen en 30 sec. tot 1 minuut laten intrekken en daarna met water afspoelen en drogen.

deed op mijn voorbumper en motorkap wonderen maar kan ook komen omdat ie goed in de was staat.
 
Voor hardnekkige insectenresten kun je bijvoorbeeld Poorboys World Bug Squash of Meguiars Bug&Tar Remover gebruiken.


Poorboys World:
+
- te verdunnen
- goedkoop
-
- ?

Meguiars:
+
- RTU
-
- relatief duur
- afspoelen met water een no go
 
Als ge de Meguiar's Bug & Tar Remover zou gebruiken, dan best niet rechtstreeks opnevelen, toch niet als er kunststof in de buurt zit, want dat geeft witte uitslag op die kunststof.
Dan is het beter om het aan te brengen met een MF doek op de plaats van de vervuiling. En afspoelen met water gaat idd nogal moeilijk.

Met de Poorboy's World Bug Squash heb ik geen ervaring, dus geen idee hoe die werkt..
 
Ik ben dan nog benieuwd waarmee haal je de vliegjes van de auto af.
Met wat ? Een spons / washmitt

DSCF1648.jpg

DSCF1644.jpg


Hoe pak je dit aan zonder de lak te beschadingen.
 
Erik,

Je kan bijvoorbeeld voor een paar minuten een straal warm/heet water op de voorkant zetten of een zeiknatte handdoek erop leggen.

Hierdoor weekt de boel los en kun je het makkelijker verwijderen. Restanten die achterblijven insprayen met PB B&R of Meguiars B&R, even laten inwerken en dan verwijderen.

Een goede mitt voor het verwijderen van de insectenresten is bijvoorbeeld de PB Mesh Microfiber Bug Towel.

Alleen gebruiken bij restanten, niet als de gehele voorkant nog vol zit :!
 
Six13,

Ik denk dat je met klei voor jouw probleem niet veel resultaat zal behalen. Je zegt de vliegenlijkjes te hebben verwijderd wat dus betekent dat de vervuiling op de lak verwijderd is. De plekjes die achterblijven zijn plekjes ingevreten in de lak door de zuren die de vliegjes in zich hebben. Schaf je eens een flesje SSR1 aan. Deze verwerk je op de auto met een witte Lake Country hand applicator pad. Als iets je probleem kan oplossen zou het dit zijn! ;)
 
dat van die SSR was ik ook nog van plan dus dat doen we dan maar.

PB Bug Remover lijkt me ok makkelijk om in de collectie te hebben
 
ik heb laatst de nieuwe megane gedaan van mijn zwager en die had er een mooie verzameling opzitten..

maar zelfs de restantjes kreeg ik niet goed weg met de meguiars bug & tar remover... en het maakte een mooie smeerboel, werd er niet echt beter van zeg maar...

de poorboys veel beter of is de B&T remover eentje met gebruiksaanwijzing
 
Natte doek voor een geruime tijd erop laten zitten, daarna met de PB b&t. Wat nog blijft zitten met klei aanpakken, gegarandeerd alles foetsie...
 
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem bij de lak van mijn zwarte auto. De insecten gaan er wel af tijdens het wassen maar er blijft een bleeke plaats achter.

De plaatsen blijven zelfs op het venster hangen.

Welk product is goed om dit te verwijderen? Liefst zonder klei en zonder dat het de lak aantast.
Is Poorboys World Bug Squash er goed voor? Of ik zie jullie ook praten over PB B&T, maar ik vind deze niet direct bij de producten
 
ah ok, ik dacht dat die van poorboy was omdat er PB bij stond.
Een nylonkous zie ik ook hier en daar op het internet, is dit niet slecht voor de lak?
En welk product schaf ik het beste aan?
 
die Bug&Tarremover van Meguiars vind ik persoonlijk niet fijn; absoluut niet in de buurt van zwart plastic aanbrengen en al helemaal niet met water in de buurt komen. Lastig te verwijderen.

Tipjes van Tinus:
- voorkant auto altijd in 2 lagen sealant+2 lagen wax proberen te houden
- voorkant met tuinslang gedurende 10 minuten om de 2 minuten insprayen met water. Tip: doe dit met name op regenachtige dagen. Zeiknatte handdoeken werken ook erg goed :)^
- Daarna infoamen of direct met hogedrukspuit erop
- wassen met redelijk stevige washmitt (zoals Meguiars MF/Carrand/'rasta' washmitt van Poorboys/etc. Niet een schapenvacht)
- als er nog lijkjes/pitjes zijn, dan met een milde polish (SSR1/M80/finishing glaze van Wolfgang/FinalFinish van Menzerna/etc) met zwarte pad erover met Dualaction (DAP).
- direct weer in de wax :heart_eyes: