• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vogelpoep schade

Polotsi

Detailing addict
28 mei 2013
27
50
Beste forum leden!

Gister de Kia Picanto van mijn vriendin gewassen, dit doe ik eigenlijk ieder weekend wel.
Echter zat er nu vogelpoep op de motorkap van een vogel die zich niet zo goed voelde.
Na een paar keer flink inweken ging het vrij makkelijk weg, echter bleef onderstaande achter!
Geprobeerd met nog wat shampoo en (omdat ik het had staan) IRON-X. Echter bleef de plek zichtbaar.
Is dit nog weg te halen? Wellicht met polijst/polijst machine?


1e3ba1b5-357c-4acd-844f-0c3060ff3f62_zps10859bb1.jpg

5d3dd774-a256-446d-8f4f-c9c79cc19388_zps9c441876.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lastig te zeggen van een foto hoe diep de schade zit
De rechtse op de 2e foto is wel wat zwaarder
Met een machine moet het een heel stuk beter kunnen worden
FF langs een medeforumlid in de buurt een optie ?
 
RedCat;336204 zei:
Lastig te zeggen van een foto hoe diep de schade zit
De rechtse op de 2e foto is wel wat zwaarder
Met een machine moet het een heel stuk beter kunnen worden
FF langs een medeforumlid in de buurt een optie ?

Woon in Leidschendam, dus mocht iemand in de buurt wonen zou dat een idee zijn!
Klopt het dat Carclean dit ook kan verzorgen tegen een bepaalde prijs?
 
Schade door vogelpoep is erg lastig,zo niet onmogenlijk om weg te krijgen. Heb al heel wat vogel schade voorbij zien komen en bijna nooit slaag ik er in om het weg te werken. Ingebrand is einde oefening.
 
Jeroen Merlijn;336245 zei:
Schade door vogelpoep is erg lastig,zo niet onmogenlijk om weg te krijgen. Heb al heel wat vogel schade voorbij zien komen en bijna nooit slaag ik er in om het weg te werken. Ingebrand is einde oefening.
Vandaag ( gisteren eigenlijk) nog een vlek proberen weg te polijsten...........H-green pad + U.C. van Megs (Rotary)en nadien mezzo + drupje finale ( Dap900) - ( het was warm ) en de vlek is niet weg .....ze zat er al wel langere tijd op/in :confused:
250713039_zps1e56b1ba.jpg

Hoe sneller de sh*t weg is hoe meer kans op herstel vermoed ik.
 
Als je het topic leest over Dopestuff z'n clio dan zie je dat er wel degelijk iets aan te doen valt. Ik heb zelf ook een soort gelijke plek op m'n Twingo alleen heb niet het materiaal noch de skills van Dopestuff om het te fixen.
Daarnaast heb ik nog niet het lef gehad om Dopestuff te contacten :schaam

dopestuff;325344 zei:
update!

Ook op het dak 3, Voor
1oxfec.jpg

2i880ev.jpg

2vhstjk.jpg


Dak tijdens
vctedk.jpg


Dak na
30j4eu1.jpg
 
dank je wel MCMan, ik zie het als een compliment ;)

er is daarentegen niet altijd wat tegen te doen...
deze heb ik weg gekregen omdat de poep er nog niet lang genoeg op heeft gezeten, en alleen de toplaag dof was geworden
Als het langer had gezeten had het wel de lak daadwerkelijk kapot gemaakt (tot aan de grondlak toe)

via een vergrootglas kan je dat heel goed zien
 
dopestuff;342738 zei:
dank je wel MCMan, ik zie het als een compliment ;)

er is daarentegen niet altijd wat tegen te doen...
deze heb ik weg gekregen omdat de poep er nog niet lang genoeg op heeft gezeten, en alleen de toplaag dof was geworden
Als het langer had gezeten had het wel de lak daadwerkelijk kapot gemaakt (tot aan de grondlak toe)

via een vergrootglas kan je dat heel goed zien

Dat mag je zeker want zo was het bedoeld. :)
Enig idee naar welke verschillen je moet kijken (terwijl voorbij gaande mensen je vreemd aankijken) wanneer je als Sherlock Holmes met een vergroot glas staat te koekeloeren..?
 
dan zie je letterlijk dat de lak gebarsten is

ik wil ooit nog eens kijken of ik mooie foto voorbeelden ervan kan maken
 
Het is een vaak terugkerend onderwerp en enkele weken geleden heb ik ook "prijs" gehad...
Wij hebben de BMW van mijn vrouw om 09:00 uur 's morgens onder een brug geparkeerd en toen we om 12:00 uur terug kwamen, bleek dat onder het toilet van een rotduif te zijn... :mad:
We hebben de rotzooi meteen verwijderd met water en een tissue en 's namiddags heb ik de wagen gewassen. Maar het was al te laat ... er zit nu een doffe plek op de lak.

151230%20BMW%2001%20birdsh-t_zps0fq9dkbe.jpg


Twee weken geleden - toen ik met mijn Mazda bezig was- heb ik nog eens geprobeerd om de vlek weg te krijgen.
Zo zag het er initieel uit.

151230%20BMW%2006%20birdsh-t_zpseqhxhbos.jpg


Ik heb de lak eerst gekleid (maar daar kwam niets van af). Daarna met de DAP500 en oranje pad met Monello Raffini Mezzo behandeld en nabewerkt met witte pad met Monello Raffini Finale.
De vlek is minder zichtbaar, maar zeker niet verdwenen.

151230%20BMW%2007%20birdsh-t%20na%20behandeling_zpswtxurm6s.jpg


Als iemand nog goede raad heeft ... alle advies is welkom. :confused:
 
Hey Vlerk,

Uugh, dat is een smerige vlek. Is dat alleen maar van een paar uurtjes vogelpoep op je lak??

Ik woon in een bosrijke omgeving en heb dan ook regelmatig vogelpoep op mijn auto. Maar ik heb nergens dat het ingebrand is.

Was het de ontlasting van een Tsjernobyl-duif, ofso?


Greetz
 
@Vlerk is dit een E90 of zo?
Vogelpoep kan fikse plekken opleveren maar dat hoeft niet in dit geval omdat de auto onder een brug stond is het elk geval niet ingebrand door de zon dat kan je geluk zijn.
Mocht het een E90 zijn dan zou de lak wel eens heel hard kunnen zijn en dan haalt Mezzo net te weinig uit, ik zou het eens met een Scholl zwart/witte spiderpad met S3 proberen en vervolgens een ronde Finale op een finishing pad wellicht helpt dat.
 
Ik neem aan dat het de grillige vlek is naast de reflectie van de lamp
Voor je verder gaat met polijsten kan je het best eerst met een loupe kijken wat de schade is
Als het door de lak is (witte draadjes patroon) wordt het spotherstel
 
Hey Vlerk,
Uugh, dat is een smerige vlek. Is dat alleen maar van een paar uurtjes vogelpoep op je lak??
Ik woon in een bosrijke omgeving en heb dan ook regelmatig vogelpoep op mijn auto. Maar ik heb nergens dat het ingebrand is.
Was het de ontlasting van een Tsjernobyl-duif, ofso?
Greetz

Of deze duif van Tsjernobyl kwam, is mij niet duidelijk, maar het zag er niet erg netjes uit... Daarom heb ik het ook meteen verwijderd met water. (Het is de wagen van mijn vrouw en ik had geen detailer spray in de koffer liggen zoals wel het geval is met mijn wagens...) Maar, het is volgens mij ook niet normaal dat die uitwerpselen zo snel, zo'n schade aanrichten. Vooral niet omdat de wagen nog redelijk goed in de was zat.
 
Het kan echt veel verschil uitmaken.
Soms kan een dikke flats een week op je lak liggen en doet niets, terwijl een ander miezerstrontje na een uur al je lak beschadigt.
En een goede laag wax/sealant/coating kan al veel voorkomen, maar soms helpt ook dat niet.