• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vogelshit, hoe krijg ik deze plek weg? Geen resultaat met DAP + SSR.

Galantg8

Detailing rookie
13 apr 2010
11
0
Ik ben een week geleden tegen een probleem opgelopen........ vogelstront. Het heeft er zeker weten niet langer als een drietal uur er opgezeten maar wel in de zon. Direct bij thuis komst eraf gehaald maar al te laat. Ik krijg de vlekken die het achter heeft gelaten op geen enkele manier meer weg. Je voelt de vlek niet en is de lak lijkt ook niet aangetast ( geen barstjes o.d.) Het zijn drie doffe plekken op mijn kofferklep.

Wat ik heb geprobeerd is met de DAP en SS2.5 en de oranje pad de witte met SSR1 Later met de hand en ScratchX 2.0, maar ik krijg het gewoon niet weg. Iemand nog een idee met welk middel wat te proberen zonder dat ik de kans loop het alleen maar erger te maken.



CIMG2173.jpg
 
Heb ooit hetzelfde gehad, niets hielp. Ik heb toen m'n motorkap laten overspuiten, er zaten drie enorme meeuwen flatsen op. Vogels die vis eten hebben echt bijtende stront. Mischien met Monello? Vogelshit is echt shit!
 
vogelshit verwijderen,en niet meteen poetsen/polijsten,paar dagen wachten vaak trekt er nog een gedeelte weg.
 
Ik ben vandaag toch weer handmatig aan de gang gegaan met ScratchX 2.0. Echt hard poetsen op een klein plekje. Je verwacht dat je door de lak heen gaat maar het lijkt erop dat het vrijwel weg is. Ik juich nog niet te vroeg en wacht het even af of het weer niet terug komt.

Voor dit moment heb ik weer hoop
 
Juich inderdaad niet te hard.
Ik dacht ook dat het weg was (van alle kanten goed bekeken) maar na een paar dagen was het toch weer beter zichtbaar geworden }:)w
Vergeet niet na gebruik van ScratchX de plek in de wax te zetten !
 
ScratchX 2.0, ik vind dat ook echt goed spul. :) Ik hoop dat het nu echt weg is, vogelpoep kan echt hardnekkig zijn.
 
bij dit soort lakdefecten moet je trouwens oppassen dat je met te grove producten de kans loopt om de lak onherstelbaar kan beschadigen. immers de lak is al door de poep zodanig aangetast dat het dof is geworden en er (on)zichbare kratertjes zijn gevormd.
te vaak iets uit proberen mer diverse middeltjes kan er toe leiden dat de plek alleen maar meer zichtbaarder zal worden.
vaak wordt er geroepen dat vogelpoepplekken met wetsanden er wel uit zal gaan maar dat is absoluut niet waar, soms werkt dat averrechts want zeker door het aansluitende polijsten kun je alsnog door de lak heen gaan.
 
Even oude koei... ehh, topics, uit de sloot halen.

Bij mij precies hetzelfde, heeft er hooguit een nachtje opgezeten en gelijk 3 doffe plekken op m'n dak. Als morgen het weer lang genoeg mee zit ga ik kijken of ik er wat aan kan doen.

Wish me luck, moet er niet aan denken dat de lak na 3 maanden al naar de !@$#!@ is. :|
 
Shit, bij mij van de week ook prijs...... ff drie kwartier bij m`n zus binnen geweest en een enorme kwak stront op m`n motorkap; 3 plekken incl druipers!!!!
Heb echt alles geprobeerd maar krijg het er niet meer af!
Ik snap het niet,m`n volvo v70 is 7 jaar oud en was sinds gisteren in perfect staat kwa lak,koop ik hem als poetsfreak krjjg je dit!
Zou er in al die tijd nog nooit door een vogel op gepoept zijn?
Misschien moet je het er inderdaad wel op laten zitten,ipv gelijk eraf halen en pollijsten?
Heb alles geprobeerd tot oranje en met ssr3,maakt niks uit,wordt wel iets minder en enigzins acceptabel maar je blijft het zien.
Overspuiten is toch geen optie,straks haal je hem op bij de spuiter en schijten ze er voor je deur weer op,kun je hem weer laten spuiten!
Ben er goed ziek van,altijd hetzelfde gedonder,ben je zuinig op je spullen zal een ander het wel verzieken,is het geen vogel dan is het wel de een of de andere op een parkeerplaats die het nodig vindt een flinke parkeerdeuk of kras erop te knallen met het verweer;je hoeft er toch alleen maar mee van A naar B.
Zo,ff m`n gal gespouwd,bedankt voor t lezen jongens,als er iemand nog nuttige tips heeft,ik hoor ze graag.(op de fiets gaan voortaan is geen optie:D )
 
Standaard accecoire ondertussen... Busje spray and wipe en een MF doek ligt standaard in mn deur...
 
Even nog antwoord geven op mezelf: Ik heb het opgelost door te wachten! Had het voornemen om dus de volgende dag eraan te gaan beginnen, maar toen was de plek vanzelf gelukkig helemaal weggetrokken!
 
Vogelshit is echt shit, bij mij op het werk zie ik collega's wel eens raar kijken als ik met een doek de shit er even afhaal tijdens het roken, ik moet die zooi niet op de auto hebben en al helemaal niet in de brandende zon.
Goed schoonmaken en voeden is een betere oplossing in mijn ogen dan polijsten.