• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eerste keer met de dap! Vw Golf IV

chost10 zei:
Monello of menzerna , je hebt nu toch de poorboys. De vag lak op mijn audi heb ik bewerkt met ssr3 op oranje waarna ssr 2,5 op wit en daarna ssr1 op groen finish. Als je met ssr3 start lijkt het als of je met zand staat te schuren. Je krijgt eerst een marring die je met de volgende stappen tot een mooie eind resultaat kunt brengen. Ik heb in ieder geval op m'n 16 jaar oude audi een knappe strakke finish.:)^

De meeste nieuwere lakken op met name Duitse auto's zijn veel harder dan toen. Het hangt ook van de lak zelf af. Daarom kan het best zijn dat de SSR op de Audi 80 wel werkte, maar op de Golf niet. Tinus kan het woord inmiddels niet meer horen :-"
 
DKBM zei:
De meeste nieuwere lakken op met name Duitse auto's zijn veel harder dan toen. Het hangt ook van de lak zelf af. Daarom kan het best zijn dat de SSR op de Audi 80 wel werkte, maar op de Golf niet. Tinus kan het woord inmiddels niet meer horen :-"

Wie is Tinus?
 
Jammer dat het niet gelukt is! Ik was trouwens degene die je een mailtje had gestuurd ivm polijsten van mijn auto ;)
 
Lers88 zei:
Jammer dat het niet gelukt is! Ik was trouwens degene die je een mailtje had gestuurd ivm polijsten van mijn auto ;)

Aha! Ik heb even contact met carclean gehad, en ik krijg wat monello toegestuurd. Ik zal ook hier posten als en of het gelukt is.

Groet,

Raoul
 
Ik ben ook ooit begonnen met de Poorboys SSR serie en op zachte lakken (bv een Ford of een non metallic Rode Fiat Grande Punto) haal je er probleemloos resultaat mee. Helaas zijn bepaalde lakken (bv VAG maar ook Peugeot) zo hard dat SSR geen resultaat geeft. Gewoon even je pads in de wasmachine en dan proberen met Monello/Menzerna. Ik zou zelf de Intensive Polish (vergelijkbaar met SSR2.5) en Final Finish (SSR1) gebruiken.

Monello verkoop deze ook alleen weet ik daar 123 de naam zo niet van. Ook raad ik je aan om na het polijsten de lak vetvrij te maken met een isopropylalcohol (ook te koop via Monello). Hiermee verwijder je al het residu van je polijstmiddel zodat je echt kan zien of je swirls 100% weg zijn.


Succes met detailen!!
 
De spray: https://www.Carclean.com/product/Monello/Monello_Raffini_Spruzzo_Inspection_Spray_500ml_MRS0105_101577
De polijstmiddelen:
https://www.Carclean.com/product/Monello/Monello_Raffini_Inizio_Compound_500ml_Cut_5_5_Gloss_15_5_MRI0105_101574
https://www.Carclean.com/product/Monello/Monello_Raffini_Finale_Finishing_Polish_500ml_Cut_2_5_Gloss_5_5_MRF0105_101576

ICM met welke pads is afhankelijk per lak. Meestal werkt inizio met oranje en Finale met Wit of light Green.
 
Nu nog een keer je remklauwen opnieuw een kleurtje geven.
Dan is alles netjes als ik dat zo zie.
 
28-01-2010

Another Failure.

Vandaag heb ik het eens geprobeerd met de samples die ik ontvangen had. Nog bedankt hiervoor.
Als eerste auto goed gewassen. Vervolgens met de Monello Mezzo op de oranje pas (cutting factor 2) en vervolgens met de Monello Finale, ook op de oranje pad.

Ik zal eens proberen om het goed op de foto te zetten, maar nog altijd krasjes.

Auto staat weer goed in de wax, als het weer beter wordt, zal ik eens goede hulp zoeken.

Groet, Raoul
 
Hoi, misschien dat een rotary een oplossing kan zijn, of andere pads. Maar zoals ik al zei, wacht ik mooi op de zomer. Het wassen was verdraaid koud vanmiddag:D
 
Ik denk dat de krasjes veroorzaakt zijn doordat je bent gefinished met een oranje pad. Die is behoorlijk zwaar en laat dus krasjes achter. Ik zou even een klein stukje pakken (bv een stukje motorkap), even kleien en vervolgens met Finale op wit of zwart eroverheen. Ik denk dat dan je problemen opgelost zijn. Bekijk ook even de videotutorial in bij de handleidingen zodat je zeker weet dat het niet aan je techniek ligt.

Succes!
 
Erik zei:
Nu nog een keer je remklauwen opnieuw een kleurtje geven.
Dan is alles netjes als ik dat zo zie.

Hey dat lijkt me nog wel mooi inderdaad. Maar ik was al benieuwd hoe dit aan te pakken. Zullen in ieder geval de wielen eraf moeten. Kun je dit met (hittebestendige) verf en een kwastje zelf? Of moet de remklauw eraf en naar de spuiter ofzo? Het oppervlak is in ieder geval van geen kanten vlak.

Greetzz, Raoul
 
@Thegame1512

Ik denk niet dat het dat is. De swirls zijn er redelijk uit, alleen het zijn wat rechtere krasjes die lekker blijven zitten. Die zijn niet 'diep' maar wel een fractie dieper dan een swirl zeg maar. Hopelijk lukt het om er wat foto's van te maken. Ik heb een statief, allen de camera erop is nou niet wat je noemt je van het:-b

Wel zal ik die filmpjes zeker nog even bekijken. Vooral deze 2 vind ik super:D

https://forum.Carclean.com/cc_postst4956/VIDEOUitleg-van-de-werking-van-een-Dual-Action-machine-zoals-de-DAP500.aspx

"In order to get paint of the car, and do some serious damage, you will have to take it to the car (like so) flip it over this way, and go back and forth like this" :D :D :D

Groet, Raoul
 
Boelewapper zei:
Hey dat lijkt me nog wel mooi inderdaad. Maar ik was al benieuwd hoe dit aan te pakken. Zullen in ieder geval de wielen eraf moeten. Kun je dit met (hittebestendige) verf en een kwastje zelf? Of moet de remklauw eraf en naar de spuiter ofzo? Het oppervlak is in ieder geval van geen kanten vlak.

Greetzz, Raoul
Je kan met gemak zelf doen hoor !
Als je bang bent om klauwen te demonteren dan kan je er ook voor kiezen om de niet te spuiten delen gewoon netjes af te plakken.
Uiteraard de te spuiten delen wel goed ontvetten, anders niet lang plezier van je inzet.
Ow ja, spuiten zou ik nu niet buiten doen; OF binnen OF wachten tot 15+ wordt
 
Boelewapper zei:
Hey dat lijkt me nog wel mooi inderdaad. Maar ik was al benieuwd hoe dit aan te pakken. Zullen in ieder geval de wielen eraf moeten. Kun je dit met (hittebestendige) verf en een kwastje zelf? Of moet de remklauw eraf en naar de spuiter ofzo? Het oppervlak is in ieder geval van geen kanten vlak.

Greetzz, Raoul


050220101272.jpg


Te koop bij de brezan. Dit is 2K lak, ipv die spuitbus. En geen nevel, dit breng je aan met een kwast. Er zit een cleaner, verf, verharder en een kwast in de doos. Geloof dat het iets van 17,50 koste. In diverse kleuren leverbaar.
 
Boelewapper zei:
28-01-2010

Another Failure.

Vandaag heb ik het eens geprobeerd met de samples die ik ontvangen had. Nog bedankt hiervoor.
Als eerste auto goed gewassen. Vervolgens met de Monello Mezzo op de oranje pas (cutting factor 2) en vervolgens met de Monello Finale, ook op de oranje pad.

Ik zal eens proberen om het goed op de foto te zetten, maar nog altijd krasjes.

Auto staat weer goed in de wax, als het weer beter wordt, zal ik eens goede hulp zoeken.

Groet, Raoul

Hoe kan je in godsnaam eindigen met een oranje pad? :eek: :eek: :eek: :eek:
zo krijg je de krasjes nooit weg