Dag allen,
Afgelopen weekend heb ik samen met @Jahe een hele leuke auto aangepakt: een Golf R! Ik woon in Utrecht, dus ik zie (en hoor) ze om de haverklap langs rijden. Op vrijdagmiddag is de auto bij mij gebracht om het nodige voorwerk te doen, waarna we op zaterdag de auto naar een overdekte locatie hebben gebracht.
Het doel was om de auto in elk geval goed schoon te maken, de glans flink te verbeteren en de krassen te verminderen en de auto een goede beschermlaag te geven in de vorm van een coating.
Wat foto's vooraf. Watervlekken, de nodige remstof op de velgen en ook flink wat hologrammen op de overgespoten achterzijde.
De auto is uiteraard gewassen met de nodige emmers, kwasten en mitts. Daarna zijn de teer en ijzerdeeltjes chemisch an de lak verwijderd, waarna de auto is gekleid. Jullie kennen het wel. Er kwam met kleien bijna niks van de verticale delen af, maar de liggende delen waren wel flink vervuild. De foto hieronder is van een kwart dak.
Bij het opmeten van de lakdiktes viel alleen de achterzijde op met flinke hoge waardes van 200-600 micron. De rest van de auto leek nog in de originele lak te zitten. Er is gekozen voor een tweestapscorrectie waarbij enkele delen nog een extra correctiestapje hebben gekregen. Het compounden is gedaan met de Rupes coarse woolpad voor de DA icm Gyeon Compound+, waarna is afgewerkt met Sonax Perfect Finish op een gele Rupes pad. Gebruikte machines zijn de DAP900, DAP EVO Mini, Flex XFE accu en Flex PXE.
Alle na-foto's zijn genomen na het compounden en voor het finishen
Wat ingebrande vliegen en een kras die minder zichtbaar is geworden:
De PXE kwam goed van pas:
En wat plaatjes van het eindresultaat de volgende dag:
Afgelopen weekend heb ik samen met @Jahe een hele leuke auto aangepakt: een Golf R! Ik woon in Utrecht, dus ik zie (en hoor) ze om de haverklap langs rijden. Op vrijdagmiddag is de auto bij mij gebracht om het nodige voorwerk te doen, waarna we op zaterdag de auto naar een overdekte locatie hebben gebracht.
Het doel was om de auto in elk geval goed schoon te maken, de glans flink te verbeteren en de krassen te verminderen en de auto een goede beschermlaag te geven in de vorm van een coating.
Wat foto's vooraf. Watervlekken, de nodige remstof op de velgen en ook flink wat hologrammen op de overgespoten achterzijde.
De auto is uiteraard gewassen met de nodige emmers, kwasten en mitts. Daarna zijn de teer en ijzerdeeltjes chemisch an de lak verwijderd, waarna de auto is gekleid. Jullie kennen het wel. Er kwam met kleien bijna niks van de verticale delen af, maar de liggende delen waren wel flink vervuild. De foto hieronder is van een kwart dak.
Bij het opmeten van de lakdiktes viel alleen de achterzijde op met flinke hoge waardes van 200-600 micron. De rest van de auto leek nog in de originele lak te zitten. Er is gekozen voor een tweestapscorrectie waarbij enkele delen nog een extra correctiestapje hebben gekregen. Het compounden is gedaan met de Rupes coarse woolpad voor de DA icm Gyeon Compound+, waarna is afgewerkt met Sonax Perfect Finish op een gele Rupes pad. Gebruikte machines zijn de DAP900, DAP EVO Mini, Flex XFE accu en Flex PXE.
Alle na-foto's zijn genomen na het compounden en voor het finishen
Wat ingebrande vliegen en een kras die minder zichtbaar is geworden:
De PXE kwam goed van pas:
En wat plaatjes van het eindresultaat de volgende dag: