Omdat ik ook wel eens aan het foamen wilde heb ik vandaag een handfoamer en Monello Artico Magico Snowfoam gekocht.
Ik zit een beetje te dubben over wanneer ik deze het beste kan gebruiken in relatie tot mijn bezoek aan de wasbox die op 2 minuten rijden van huis huis is.
In deze zomerse omstandigheden is mijn auto eigenlijk nooit heel vuil want rijd altijd over verharde wegen en kom nooit off road. Het wasproces gaat nu als volgt:
Huidige situatie
1. Voor het huis: wassen (ik vind het niet handig om wasemmers mee naar de wasbox te nemen)
2. In de wasbox: afspoelen en drogen (gezien de afstand is afspoelen in de wasbox iets handiger dan een in mijn situatie een tuinslang aansluiten en uitrollen van 2 hoog naar beneden)
3. Voor het huis: nabehandelen
Dit betekent 1x op en neer rijden naar de wasbox
De vraag is wat nu handig is in combonatie met het foamen. Ik zit denken aan:
Foamsituatie
1. In de wasbox: foamen en afspoelen
2. Voor het huis: wassen
3. ln de wasbox: afspoelen en drogen
4. Voor het huis: nabehandelen
Dit betekent dus 2x op en neer rijden naar de wasbox.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Ik zit een beetje te dubben over wanneer ik deze het beste kan gebruiken in relatie tot mijn bezoek aan de wasbox die op 2 minuten rijden van huis huis is.
In deze zomerse omstandigheden is mijn auto eigenlijk nooit heel vuil want rijd altijd over verharde wegen en kom nooit off road. Het wasproces gaat nu als volgt:
Huidige situatie
1. Voor het huis: wassen (ik vind het niet handig om wasemmers mee naar de wasbox te nemen)
2. In de wasbox: afspoelen en drogen (gezien de afstand is afspoelen in de wasbox iets handiger dan een in mijn situatie een tuinslang aansluiten en uitrollen van 2 hoog naar beneden)
3. Voor het huis: nabehandelen
Dit betekent 1x op en neer rijden naar de wasbox
De vraag is wat nu handig is in combonatie met het foamen. Ik zit denken aan:
Foamsituatie
1. In de wasbox: foamen en afspoelen
2. Voor het huis: wassen
3. ln de wasbox: afspoelen en drogen
4. Voor het huis: nabehandelen
Dit betekent dus 2x op en neer rijden naar de wasbox.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Laatst bewerkt: