• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volgorde van detailen

Svenn

Detailing trainee
31 jul 2011
14
47
Laatst kreeg ik van mijn vriendin enkele nieuwe meguiars productjes voor aan de collectie toe te voegen.
Nu heb ik meerdere polishen om uit te kiezen en lijkt het mij moeilijk om hier een weg in te banen.

Ik had al een ultimate polish en een M205 ultra finishing polish die ik af en toe gebruikte voor de wax. Simpel dus.

Nu is daar een M82 swirl free polish bijgekomen, een m7 show car glaze en een synthetic sealant 2.0 bijgekomen en weet ik niet meer welke volgorde het best zal geven.

Ook heeft de M82 en M205 dezelfde cutwaarde dus is dit dan hetzelfde?

ik verwerk altijd mijn producten met een dual action met finishing pads of polishing pads en heb alle producten nog niet op rij gebruikt maar ben dit wel eens van plan (als dit mogelijk is en nut heeft alleszins)

En als laatste: waar komt de wax (gold class carnauba) in de rij van polishes, glazes, wax, sealents?

Dank bij voorbaat

Hallo,

ff lezen op het forum en je vind alle antwoorden hoor!!

wax is trouwens altijd de laatste stap:ja

Danny

Ik ben niet anti-megs hoor maar er zijn andere en goedkopere merken(ff aan de vriendin vertellen en zo krijg je sneller meer spullen bij elkaar!!)

Bij Meguiars noemen ze glaze ook wel polish. De volgorde zou dus moeten zijn: polijsten, glaze, wax. De Goldclass wax komt dus als laatst.

Zal het haar eens zeggen, het is omdat ik ooit was begonnen met meguiars dat ze hier af en toe eens iets van meebrengt.
Er zit ook wat autoglym en protech in. En eens de wax op is ga ik daarvoor eens een ander merk kiezen.

Men heeft mij ooit (in een detailshop lang geleden) verteld dat het bij mixed gebruik belangrijk is om bij hetzelfde merk te blijven.
Wat denken jullie hiervan?

@IbizaSigno : thx voor de volgorde! is de sealant dan ook zoals wax? maar dan nog iets meer polish of ben ik fout aan het denken?

Bedoel je dat je voor je hele stappenplan bij 1 merk moet blijven, dat je dat gehoord hebt?

Je kan heel goed verschillende merken combineren, zolang je maar weet wat deze producten inhouden;)

Je kunt over een glaze ook een sealant gebruiken en daarover weer een wax (correct me if I'm wrong). Verschillende merken binnen stappenplan kan prima! "Adviezen" van dit soort kaliber kunnen in het rijtje mooi verkooppraatjes.. In een autowinkel probeert men meestal je één artikel van een duurder merk te verkopen, dit i.c.m. de zin dat 'het beter werkt' als alles van hetzelfde merk is doet de verkoopcijfers vaak stijgen. ;-)

IbizaSigno zei:
Je kunt over een glaze ook een sealant gebruiken en daarover weer een wax (correct me if I'm wrong). Verschillende merken binnen stappenplan kan prima! "Adviezen" van dit soort kaliber kunnen in het rijtje mooi verkooppraatjes.. In een autowinkel probeert men meestal je één artikel van een duurder merk te verkopen, dit i.c.m. de zin dat 'het beter werkt' als alles van hetzelfde merk is doet de verkoopcijfers vaak stijgen. ;-)

Correct, Glaze Sealant Wax kan prima

Allereerst complimenten voor jouw TOP vriendin. Helemaal super dat zij voor jou producten koopt.:jippie

Je hoeft niet perse bij één merk te blijven. Alle merken hebben wel iets dat beter is dan de ander. Het is bijna niet mogelijk dat een merk van alles het beste product heeft. Dus mag je naar hartelust combineren.

Oke! bedankt voor de antwoorden allemaal.

Dus polish glaze sealant en wax
en andere merken is bekijken in het vervolg!

Is zeker leuk van mn vriendin, maar ze verwacht dan ook dat de hare altijd gecleant is natuurlijk..
Wat zeker niet erg is! :)