Als afsluiter van 2011, en auto weet ik het hoeveel, nog eens een show-off van mijn kant.
Waarom zo veel auto's en zo weinig show-off's vraag je je dan af, wel, dat is eenvoudig uit te leggen.
De meeste auto's die hier komen worden per uur gemaakt,en aangezien ik een bedrijf heb ga ik geen bergen tijd in foto's steken en tegelijkertijd de klant op kosten brengen.
Daarbij zijn het ook regelmatig klussen die ook niet denderend de moeite waard zijn om compleet op de gevoelige plaat vast te leggen.
Maar zo af en toe heb je er een bij waarvan je denkt, ja.. hier kan ik wel eens iets mee, alszijnde om:
A, de klant te laten zien dat zijn/haar auto toch wel heel beroerd er bij staat,
B, jullie als forumleden eens wat van mijn kant te laten zien.
C, omdat ik Dennis na overname van zijn camera ook een show-off ben verschuldigd.
Goed, het verhaal:
Na Woensdag met Ivo een dikke BMW 330 coupe te hebben gedaan, vond de beste man dat het tijd werd dat de Polo van zijn vriendin ook maar eens netjes gemaakt moest worden.
Na wat andere klussen de auto maar ingepland voor afgelopen zaterdag 31-12, de auto logeerde immers al een paar dagen bij mij in de werkplaats.
Zijn vriendin en de Polo waren sinds dag 1 dat ze de auto had helemaal smoorverliefd op het gemak van de wasstraat, maar juist hier loert het gevaar,
De zachte uni zwarte lak en de harde "sprieten" van de wasstraat die niet krast... waren dus de oorzaak van onderstaande lakdefecten:
Goed, genoeg ellende dus.
Na diverse testspots gemaakt te hebben kwamen ik uit op een combi van een witte kompressor pad, de 3M groene dop (fast cut plus) dit in 2 hits vanwege de extreme diepe krassen.
Dit werd nagewerkt met een stapje lichter om de polijstkrassen te verminderen, dit gebeurde met een blauwe 3M pad en de licht blauwe dop (machine Polish)
Dit werd allemaal nagewerkt met een gele 3M pad en de 3M gele dop (Extra fijn)
Dit alles is roterend gebeurt, tijdens en na het polijsten is de lak continu goed gecontroleerd op eventuele polijstkrassen en/of hologrammen.
Tijdens de polijstsessie zijn er geen foto's meer genomen, de Groene dop gaf een enorme stofbende, en daar wou ik mijn nieuw verworven camera liever niet in hebben liggen.
Door de zachtheid van de lak was het afnemen van polijstresidu een crime, doordat je met de zachtste doek al krassen in de lak trok.
Met veel engelen geduld en zacht wrijven hebben we (Ja we, want ik kreeg hulp van Jan en Ivo, waarvoor mijn dank) tot een nihil niveau kunnen behouden.
Door de zachte lak keuze heb ik ervoor gekozen om deze te voorzien van een C-Quartz coating, de lak werd hiervoor geprepareerd met de Eraser van Carpro.
Zo hadden we een perfecte basis voor de C-quartz, hieronder aan brengen en de laag C-Quartz in beeld:
De C-Quartz laag zelf:
Afnemen van de C-Quartz ( Viel me op dat deze lastiger uit te buffen is dan de vorige versie )
Banden zijn ontvet en gedrest met de Perl 1:5, sponningen afgenomen met Last Touch, ramen met Glass cleaner concentrate.
Eind resultaat na totaal 17,5 uur werk op oudejaarsavond 23.00:
Bedankt voor het lezen, en bedankt alvast voor de reactie's of voor het kritiek
Bart
Waarom zo veel auto's en zo weinig show-off's vraag je je dan af, wel, dat is eenvoudig uit te leggen.
De meeste auto's die hier komen worden per uur gemaakt,en aangezien ik een bedrijf heb ga ik geen bergen tijd in foto's steken en tegelijkertijd de klant op kosten brengen.
Daarbij zijn het ook regelmatig klussen die ook niet denderend de moeite waard zijn om compleet op de gevoelige plaat vast te leggen.
Maar zo af en toe heb je er een bij waarvan je denkt, ja.. hier kan ik wel eens iets mee, alszijnde om:
A, de klant te laten zien dat zijn/haar auto toch wel heel beroerd er bij staat,
B, jullie als forumleden eens wat van mijn kant te laten zien.
C, omdat ik Dennis na overname van zijn camera ook een show-off ben verschuldigd.
Goed, het verhaal:
Na Woensdag met Ivo een dikke BMW 330 coupe te hebben gedaan, vond de beste man dat het tijd werd dat de Polo van zijn vriendin ook maar eens netjes gemaakt moest worden.
Na wat andere klussen de auto maar ingepland voor afgelopen zaterdag 31-12, de auto logeerde immers al een paar dagen bij mij in de werkplaats.
Zijn vriendin en de Polo waren sinds dag 1 dat ze de auto had helemaal smoorverliefd op het gemak van de wasstraat, maar juist hier loert het gevaar,
De zachte uni zwarte lak en de harde "sprieten" van de wasstraat die niet krast... waren dus de oorzaak van onderstaande lakdefecten:
Goed, genoeg ellende dus.
Na diverse testspots gemaakt te hebben kwamen ik uit op een combi van een witte kompressor pad, de 3M groene dop (fast cut plus) dit in 2 hits vanwege de extreme diepe krassen.
Dit werd nagewerkt met een stapje lichter om de polijstkrassen te verminderen, dit gebeurde met een blauwe 3M pad en de licht blauwe dop (machine Polish)
Dit werd allemaal nagewerkt met een gele 3M pad en de 3M gele dop (Extra fijn)
Dit alles is roterend gebeurt, tijdens en na het polijsten is de lak continu goed gecontroleerd op eventuele polijstkrassen en/of hologrammen.
Tijdens de polijstsessie zijn er geen foto's meer genomen, de Groene dop gaf een enorme stofbende, en daar wou ik mijn nieuw verworven camera liever niet in hebben liggen.
Door de zachtheid van de lak was het afnemen van polijstresidu een crime, doordat je met de zachtste doek al krassen in de lak trok.
Met veel engelen geduld en zacht wrijven hebben we (Ja we, want ik kreeg hulp van Jan en Ivo, waarvoor mijn dank) tot een nihil niveau kunnen behouden.
Door de zachte lak keuze heb ik ervoor gekozen om deze te voorzien van een C-Quartz coating, de lak werd hiervoor geprepareerd met de Eraser van Carpro.
Zo hadden we een perfecte basis voor de C-quartz, hieronder aan brengen en de laag C-Quartz in beeld:
De C-Quartz laag zelf:
Afnemen van de C-Quartz ( Viel me op dat deze lastiger uit te buffen is dan de vorige versie )
Banden zijn ontvet en gedrest met de Perl 1:5, sponningen afgenomen met Last Touch, ramen met Glass cleaner concentrate.
Eind resultaat na totaal 17,5 uur werk op oudejaarsavond 23.00:
Bedankt voor het lezen, en bedankt alvast voor de reactie's of voor het kritiek
Bart