• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Tiguan - swirls / krassen

yanneske123

Detailing chief
24 nov 2014
131
100
Ik ben dit weekend begonnen met het polieren van mijn Tiguan.

Eerst ingefoamd, gewassen, ingespoten met non-ferro en daarna geclayd.

Dan op de motorkap een testspot gedaan, Oranje pad met monello mezzo, dit gaf geen resultaat, dan een oranje pad met veloce, nog geen resultaat.

Dan heb ik een gele pad genomen met mezzo weer geen resultaat en dan nog geel met veloce. Nog niet genoeg resultaat.

Moet erbij zeggen dat de producten al een 3tal jaar oud zijn, pads zijn nieuw.

Wat doe ik mis? Ik heb ook niets zwaarder in huis om nog te proberen. Met al de vorige auto's die ik gedaan heb kwam ik met geel en veloce wel weg.
 
“Nog niet genoeg resultaat. “

Dus er is wel resultaat te zien, maar nog niet voldoende?
Heb je een keer een hit gedaan? Zo ja, wat gebeurt er als je twee hits doet? Zo nee, hoeveel hits heb je gedaan?
Wat gebeurt er als je finale gebruikt?
 
Hey hallo :D

Oef, uit alleen deze informatie kan je wel wat dingen halen waarom het misschien niet lekker verloopt, maar er zijn nog meer factoren die mee kunnen spelen.

Van GROF naar FIJN, de basis-combinaties:

* Veloce + Gele Foampad
* Mezzo + Oranje Foampad

* Finale + Witte Foampad

''Oranje Pad + Mezzo'' is een medium-combinatie qua grofheid. Wanneer je Mezzo op een iets hardere pad doet (Geel) maak je een soort van halve stap omhoog in grofheid. Zelfde gaat op voor een Medium pad (Oranje) met een grof polijstmiddel (Veloce)

Aan de hand van jouw verhaal én het vooroordeel dat de Tuguan harde lak zal hebben, neem ik de gok dat je minder resultaat ziet omdat de lak dus aan de harde kant is en/of dat je manier waarop je polijst niet toereikend is. ;) (Vorige auto's waarschijnlijk een zachtere lak?)


Of de polijstmiddelen na al die tijd nog goed zijn, daar durf ik niets over te zeggen. (Wat is de geschatte levensduur, hoe opgeslagen, etc)
 
Zal even verduidelijken.

Dus heb de motorkap met Geel en veloce gedaan, dan mezze op een oranje om te eindigen met finale en wit. gewoon afgebouwd zoals normaal.

Er is resultaat maar ik blijf met waskrassen zitten die ik er maar niet uitkrijg.

De lak is inderdaad wel knetterhard, vorige auto's waren zachter waar ik met oranje en mezzo meestal al toekwam.
 
Ooooh, je bent dus al gaan afschalen toen er nog gecorrigeerd moest worden. ;)

Tja, harde lak vraagt om flinke grofheid. Deze zal je dus eerst moeten gaan corrigeren met een grove combi, net zo lang tot de swirls/krassen weg zijn. Vervolgens ga je afschalen zoals je deed om tot een hoogglans te komen.

Nu heb je in principe om de defecten heen voor wat glans gezorgd, maar de defecten zelf zitten er nog gewoon. :p
 
Ooooh, je bent dus al gaan afschalen toen er nog gecorrigeerd moest worden. ;)

Tja, harde lak vraagt om flinke grofheid. Deze zal je dus eerst moeten gaan corrigeren met een grove combi, net zo lang tot de swirls/krassen weg zijn. Vervolgens ga je afschalen zoals je deed om tot een hoogglans te komen.

Nu heb je in principe om de defecten heen voor wat glans gezorgd, maar de defecten zelf zitten er nog gewoon. :p

Inderdaad daar heb je gelijk in, heb afgeschaald om te kijken wat het effect was maar niet voldoende naar mijn mening.

Heb 2 hits gedaan met de gele pad en veloce en kwam dus nog niet naar een aardig resultaat. Nog 1 extra hit gedaan maar nog steeds niet voldoende.
Nu was ik aan het denken om dit met een wollenpad te doen of te kijken naar andere type pads / polishmiddel.

Verschiet er alleen van dat deze vw lak zo hard is.
 
Jup, dat word vaker herhalen met het grofste wat je nu hebt (Geel + Veloce) of grovere combi's in huis halen. VAG-lak kan inderdaad beton zijn. :p
Dan gaan we nog eens wat pads in huis halen en testen met producten van mezerna - dan hebben we nog wat alternatieven in huis
 
Iedereen heedft zo zijn eigen voorkeur en die van mij gaat op dit moment uit naar de blue coarse wool pad van Rupes, als er grof geschut nodig is.