• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volledig interieur kuisen

Big_Joe

Detailing rookie
25 mei 2011
6
0
Hey, ik vroeg me af of ik met Turtle Wax Ice Total Interior mijn volledig interieur kan kuisen?
Dus zowel de stof op de grond, als de stoffen zetels, als de deuren en dashboard van kunststof?

En welke doek zouden jullie aanraden om deze gel goed in de zetels enzo in te wrijven?

Bij voorbaat dank
 
Dan kun je in mijn ogen beter een APC (All Purpose Cleaner) van Meguairs of Poorboys World kopen, paar oude doeken en gaan met die banaan :ja
 
In de omschrijving bij het product staat niets over stof.
Aangezien het een gel is, zou ik het niet zomaar op stof spuiten.
Kijk even rond in de webshop er zijn speciale producten voldoende

Hans
 
Bedankt voor de reacties, die APC van Poorboys ziet er echt goed uit aan de reacties te zien.
Ik ga waarschijnlijk een grote pot hiervan kopen, kan ik gelijk alles mee reinigen vanbinnen en de motor ook!!

Kunnen jullie dan nog een paar doeken/borstels aanraden voor interieur/stoffen zetels/tapijtjes/motor ruimte? Dat zou ik heel vriendelijk vinden sinds ik nog nooit echt met goede producten heb gekuist. Ik deed vroeger altijd wasstraat met HD lans :no
 
Vergeet niet voor de APC een goede sprayfles mee te bestellen, het dient namelijk verdund gebruikt te worden.

Ik ben zelf heel positief over de verschillende borstels van Mothers, al zijn ze wel een beetje hard voor sommige klussen. Voor het fijne werk zou ik een paardenhaar borsteltje of de slide lock brush van meguiars aanraden

In de motorruimte kom je met een goede verfkwast (het liefst zonder metaal) heel ver!
 
Ik dacht eerder de APC te verdunnen in een emmer met water en dit rijkelijk op de oppervlakken te wrijven, goed alles natmaken dus en goed goed wrijven! En nadien alles rustig laten drogen voor een half dagje. Of is dit geen goed plan?

Voor de grond en tapijtjes zal ik een harde borstel van mothers nemen, nu moet ik gewoon nog een zachte vinden voor de stoelen zodat deze niet beginnen te pluisen.
 
Dat is geen goed plan, een sprayfles werkt beter en zuiniger, het zeiknat maken van je bekleding is onzinnig. De APC oplossing spray je op de bekleding, laat het even inwerken eventueel met een zachte borstel extra inwerken en dan met een badstof handdoek nawrijven. Je kunt je matjes ook onder de douche lekker uitspoelen nadat je ze eerst met APC ingespoten hebt, werkt prima!
 
+1: indien je geene extractor hebt dan gewoon met de APC inspuiten / benevelen en met zachte borstel ( wellicht doekje om de borstel heen ter bescherming ) de boel weer netjes maken.
Even met doekje drogen en huppeke
 
Oké super, bedankt iedereen! Het is een grote wereld voor een beginner :D
Dit is wat ik nu heb samengesteld, enkel voor het interieur. Zouden jullie iets wijzigen, ben ik iets vergeten? Kan ik misschien nog iets gebruiken?
Enkel zou ik nog 2 emmers kunnen gebruiken, maar deze vind ik niet op deze site, zal ik ergens anders moeten kopen dan :)



Carclean.com - Interieur borstel - Paardenhaar

Carclean.com - Sprayfles - 1 liter met sprayer en maatverdeling

Meguiars - Gold Class All-Surface Interior Brush

Mothers Wax - Glass Cleaner - 710ml

Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 3780ml

Poorboys World - Luchtverfrisser Vanilla - 946ml

Turtle Wax - Ice Total Interior - 500ml

Valma - Jumbo Spons, vacuum verpakt x2

Valma - Poetsdoeken - 4 Pack x5
 
Die doeken voor rond de borstel om in te wrijven, en een verse om te drogen enzo. Die sponsen kunnen mss ook nog van pas komen, aangezien de prijs doet het er niet toe :)
 
Voila een bestelling geplaatst en betaald :)
Hopelijk krijg ik het spoedig, ik heb volgende week verlof genomen. Ik ga me goed kunnen bezighouden met het kuisen :)


Bedankt voor alle hulp.