• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volledig stappenplan aanhouden?

pjans

Detailing trainee
30 mrt 2017
14
48
35
Ik heb ook een vraagje, ik ben helemaal nieuw op deze manier van auto poetsen, ik ging eerder een emmer met sop en auto borstel naar de wasstraat that's it.
Ik heb sinds een week een andere auto:renault twingo gt
DSC_0326.JPG

DSC_0325.JPG
zoals je ziet mag die wel goed gewassen worden. Als ik goed heb gelezen meen ik dat je niet hoeft te polijsten en glaze als je de dodo juice prime Lime lite gebruikt na stap 2 en daarna gelijk kan waxen klopt dat? Ik heb nog nooit gepolijst ben bang dat ik dat niet goed doe en weet niet of het wel nodig is. Aan de hand hiervan heb ik dit samengesteld volgens aanrader :
Screenshot_20170330-213025.png

Of moet ik echt alle 5 de stappen volgen en wel polijsten en glaze? Hoor graag of dit lijstje prima is of er wat veranderd moet worden en of toegevoegd zoals microvezel doeken heb ik er nog niet bij.??
 
Hey hallo,

Ik had even een eigen topic aangemaakt, maar ik zal het hier kort houden.

(Misschien kan @Al-bundy jouw bericht verplaatsen naar een eigen topic)

Het volledige stappenplan is vrij uitgebreid. Het kan ook simpeler en dat is inderdaad ongeveer wat jij aangeeft. Ik zou het volgende aanraden;

Wassen - 2 emmer methode.
Kleien
Paintcleaner
Glaze
Wax

Voor een impressie van een pakket aan spullen kan je onderaan mijn bericht op de link klikken.



Greeetz
 
@pjans ,
Tip:
Als je voor Ddj Lime prime gaat neem dan niet de lite versie de gewone variant verwerkt makkelijker.
Koop een aantal edgeless Monello mf doeken ( minimaal 9 stuks) om de lak aft e nemen na de paintcleaner en wax
 
Persoonlijk zou ik dat lijstje, gebaseerd op aanrader, iets aanpassen:
- slechts 1 wash mitt (liever 2 emmers met minimaal 1 Grit Guard)
- 1 droogdoek
- Poorboys World Professional Polish i.p.v. Lime Prime (Prof. Polish = veel veelzijdiger)
- goede pads om producten op te brengen
- meerdere doeken om product af te nemen (zoals Ric325i zegt)
- bandendressing (bijv. Poorboys World Bold 'n Brite): beetje vlag-modderschuit verhaal.
 
Oké dus niet de lite maar normale versie veel of weinig druk zetten met dit product? @Quantoxx moet ik wel glaze? Ik meende te lezen in het stappenplan van dibbuz.als ik een paintcleaner gebruik daarna niet hoef te glaze en gelijk kan gaan waxen??
Die doeken ga ik ook bestellen en pads voor de Cleaner, ik hoop dat als ik ermee begin alles goed gaat zoals het hoort :)
 
@pjans ,
-Wassen
-Kleien (ddj supernatural fine clay bv + born slippy claylube)
-Paintcleaner (Lime prime =paintcleaner+glaze in 1) Poor boys prof polish heeft geen glaze olien.
-Glaze= niet verplicht maar als je niet polijst kan je auto er wel van opknappen.
-Wax
-Berg edgeless doeken

Optioneel:
-APC = poorboys
-autofinesse revive = dressing voor plastic trims/rubbers (aanrader)
-Gyeon Tire = bandendressing
 
Ik ga toch voor de primelime lite denk ik dan hoef ik niet te polijsten, is de wax die ik heb gekozen een goeie voor mijn auto denken jullie?
 
Behalve mat en satijn dan! Alle hoogglans lakken kan je ermee doen.
 
Als je niet gaat polijsten is een glaze inderdaad wel verstandig. Ik gebruik zelf nooit geen glaze omdat ik altijd polijst, maar de Lime Prime Lite werd mij toentertijd ook meegegeven als glaze.
Volg goed de

De Collinite 845 is een prima wax. De wax zelf is prima, maar met name de verwerking is wat meer Hufter-proof. Dus, mocht je hem te dik aanbrengen, dan is afnemen niet meteen een drama. (Elke wax bijna onzichtbaar aanbrengen, dat is de regel!)


Greeetz
 
Volgens mij haal je nog een aantal dingen door elkaar. 'Als je lime prime lite gebuikt hoef je niet te polijsten?' Denk je dat dat wel moet als je de gewone lime prime gebruikt? Allereerst, als je zou polijsten doe je dat voor het verwerken van de lime prime (lite). Daarnaast zijn de gewone en de lite versie ongeveer hetzelfde product, namelijk een cleaner+glaze.
 
Ik ga toch voor de primelime lite denk ik dan hoef ik niet te polijsten, is de wax die ik heb gekozen een goeie voor mijn auto denken jullie?

Hoef niet te polijsten? Polijsten is niet een keuze wat hetzelfde resultaat geeft wanneer je dit niet doet.

Met polijsten haal je een beetje verweerde, beschadigde lak weg waardoor je een mooie lak terug krijgt.

Glaze smeren verbergt (vult) de hele kleine krasjes waardoor het lijkt alsof de auto mooi gepolijst is. Echter na een paar keer wassen komen de krasjes gewoon weer terug.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Haha als beginner is het niet makkelijk heb ik in de gaten maar ik snap het nu een stuk beter, heb de eerste spulletjes al besteld :blush:
 
Voorlopig eerst alleen de shampoo, washmitt 2x, foam en handdoeken 2x volgende maand de rest :)