Zoals aangekondigd stond de Volvo 1800ES. Van dit model zijn er wereldwijd net iets meer dan 8000 gemaakt, dus dit kan wel een special genoemd worden. Auto is eigendom van een vriend van mij, een echte old-timer enthousiast.
Dit is mijn eerste show-off en volgens mij is het gebruikelijk om te vertellen wat je allemaal gebruikt hebt. Hier het lijstje:
Gisteren:
auto gewassen met Gold Class shampoo van Meg's
Vandaag:
kleien met klei en Quick Detailer van Meg's
polijsten met DAP500 en de hele lijn van Monello, incl. pads.
Morgen:
polijsten afmaken met mezzo en finale
black hole van PB
en wax van Meg's
bandjes zwart maken
Nu willen jullie natuurlijk foto's zien.
Het object:
lak = aardig dof; vorige eigenaar is ook niet zachtjes geweest met het wassen...
Behoorlijk wat vlekjes in de lak, die niet weg te krijgen blijken te zijn.
Velgjes zijn al netjes gespoten. Chroom mag nog een beurtje hebben. Wellicht worden alle chromen delen van de auto opnieuw verchroomd...
Maar eens begonnen met de motorkap. Lak was toch wel zo verweerd dan Inizio op een groene pad het werk moest doen. Moeilijk te zien hier, maar de helft van de kap is hier gedaan. Daarna mezzo op oranje en finale op wit.
Het dak begint al aardig te glimmen. Ook hier zaten hardnekkige krassen in, die zelf met de hele lijn van monello er niet uit te krijgen waren. Iemand tips?
50/50 foto van het dak. Ondanks dat niet alle krasjes eruit gaan is het een hele verbetering. Vader van de eigenaar was er ook en was met stomheid geslagen.
De eigenaar aan de slag met een rotary... eerste keer zonder hologrammen.
Na de inizio begon ze al aardig te glanzen...
De voorkant is een pain in the b#tt, maar die gaan we handmatig te lijf...
Tot zover de foto's van vandaag. Morgen dus de finishing touch.
Dit is mijn eerste show-off en volgens mij is het gebruikelijk om te vertellen wat je allemaal gebruikt hebt. Hier het lijstje:
Gisteren:
auto gewassen met Gold Class shampoo van Meg's
Vandaag:
kleien met klei en Quick Detailer van Meg's
polijsten met DAP500 en de hele lijn van Monello, incl. pads.
Morgen:
polijsten afmaken met mezzo en finale
black hole van PB
en wax van Meg's
bandjes zwart maken
Nu willen jullie natuurlijk foto's zien.
Het object:
lak = aardig dof; vorige eigenaar is ook niet zachtjes geweest met het wassen...
Behoorlijk wat vlekjes in de lak, die niet weg te krijgen blijken te zijn.
Velgjes zijn al netjes gespoten. Chroom mag nog een beurtje hebben. Wellicht worden alle chromen delen van de auto opnieuw verchroomd...
Maar eens begonnen met de motorkap. Lak was toch wel zo verweerd dan Inizio op een groene pad het werk moest doen. Moeilijk te zien hier, maar de helft van de kap is hier gedaan. Daarna mezzo op oranje en finale op wit.
Het dak begint al aardig te glimmen. Ook hier zaten hardnekkige krassen in, die zelf met de hele lijn van monello er niet uit te krijgen waren. Iemand tips?
50/50 foto van het dak. Ondanks dat niet alle krasjes eruit gaan is het een hele verbetering. Vader van de eigenaar was er ook en was met stomheid geslagen.
De eigenaar aan de slag met een rotary... eerste keer zonder hologrammen.
Na de inizio begon ze al aardig te glanzen...
De voorkant is een pain in the b#tt, maar die gaan we handmatig te lijf...
Tot zover de foto's van vandaag. Morgen dus de finishing touch.