Tijdje terug deze 850 T-5R Estate in de prachtige kleur Dark Olive Pearl onder handen genomen. De Volvo is z'n leven begonnen in Italië, om vervolgens te emigreren naar Duitsland en is vanuit daar hierheen gekomen. Wat er allemaal mee gebeurd is wil ik niet weten, maar de lak was VIES. :-& Alleen de buitenkant hoefde gedaan te worden, dus daarom alleen daar foto's van gemaakt.
Stappenplan:
- Wassen met Dodo Juice BTBM
- Velgen met Iron.X
- Kleien met de Meguiars Quik Clay Kit
- Polijsten met Inizio Forza op geel (haalde nog niet het gewenste resultaat op deze harde Volvo lak, niet gefinisht vanwege tijdgebrek)
- Sealen met Poorboy's EX-P
Ik weet het, het is niet de meest uitgebreide poetsbeurt, maar we zijn heel veel tijd verloren met het kleien. Met de motorkap alleen al een uur bezig geweest! Ook wilden we 'even' lijnolie halen voor de bumpers, maar dat duurde uiteindelijk ook 2 uur vanwege verkeer dat vast stond en een gesloten bouwmarkt... Voor het mooie had ik nog moeten finishen met polijsten, een glaze aan moeten brengen en een wax aan moeten brengen, maar dat is dan voor volgend voorjaar!
Tijd voor foto's:
Voor het wassen:
Velgen gewassen
Iron.X aan de slag
Kleien
De klei na dat stukje....
De schade voor het polijsten
En het resultaat
Achterbumper 'even' gespoten
Dat was het weer!
Stappenplan:
- Wassen met Dodo Juice BTBM
- Velgen met Iron.X
- Kleien met de Meguiars Quik Clay Kit
- Polijsten met Inizio Forza op geel (haalde nog niet het gewenste resultaat op deze harde Volvo lak, niet gefinisht vanwege tijdgebrek)
- Sealen met Poorboy's EX-P
Ik weet het, het is niet de meest uitgebreide poetsbeurt, maar we zijn heel veel tijd verloren met het kleien. Met de motorkap alleen al een uur bezig geweest! Ook wilden we 'even' lijnolie halen voor de bumpers, maar dat duurde uiteindelijk ook 2 uur vanwege verkeer dat vast stond en een gesloten bouwmarkt... Voor het mooie had ik nog moeten finishen met polijsten, een glaze aan moeten brengen en een wax aan moeten brengen, maar dat is dan voor volgend voorjaar!
Tijd voor foto's:
Voor het wassen:
Velgen gewassen
Iron.X aan de slag
Kleien
De klei na dat stukje....
De schade voor het polijsten
En het resultaat
Achterbumper 'even' gespoten
Dat was het weer!