• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo 850

Boom89

Detailing rookie
8 apr 2014
7
0
Hallo, Ik heb me Volvo 850 is grondig onderhanden genomen. De lak is keihard en moeilijk te bewerken. Krijg niet alles eruit maar de roze/witte waas is verdwenen. Foto's vooraf:
205wi1e.jpg








Na:



23idnko.jpg
2ptxwqq.jpg
2d0ewrs.jpg
25jyxir.jpg
e70x0o.jpg
De kleur is weer mooi teruggekomen
 
Alleen tot mijn verbazing zitten er nu vlekken om mijn motorkap. Ze zijn niet weg te vegen etc. Met de DAP krijg ik ze wel weer weg alleen ik vraag me nu af hoe dit nou kan komen? Iemand een idee? Hoop dat je het zo kan zien. Gr.
 
Ik heb het idee dat het kalkvlekken zijn (van hard water dat is opgedroogd op de lak), maar ik ben niet 100% zeker.
 
Dat zou inderdaad best kunnen. Droog je de auto na het wassen ook? En was je de auto terwijl hij in de zon staat?
 
De auto droog ik inderdaad af na het wassen en nooit in de zon. Het is vreemd omdat ik na het polijsten de auto niet gewassen heb. Er zijn wel een paar flinke buien opgevallen. Lijkt mij dat het daar niet door kan komen toch??
 
Als het plekken van regen zijn, dan zou ik verwachten dat je ze er wel af kan vegen. Ik kan er verder dan helaas weinig van maken :s . Is er ook niet toevallig een buurman die een beetje te enthousiast zijn gazon aan het besproeien is geweest?
 
wat die plekjes zijn kan ik je niet vertellen, maar ik weet wel dat de lak inderdaad knetterhard is! Ik heb mijn rooie 850 een half jaartje terug onder handen genomen. wel een hele leuke kleur om te doen;) en dat is bij jou ook aardig gelukt:)^
 
Pff, hou op schei uit! Heb geprobeerd de swirls uit m'n kofferbak en dak te polijsten....... wat een werk!! Heb een bordeaux rood metallic 854 GLT ;)



Leuk trouwens dat er meer 850 rijders op 't forum zitten hier :D
 
Inderdaad leuk dat er meer 850 rrijders zijn, alhoewel ik binnenkort waarschijnlijk wel ex 850 rijder ben, hij staat te koop namenlijk.:roll
maar er komt wel weer een harde volvolak voor terug:ja
 
Ja de lak is echt kneiterhard!!! Niet normaal. Maar goed het is toch aardig gelukt. Wat bij mij wel geholpen heeft is het de lak wat nat maken. Het poetsen ging daardoor wat makkelijker. Ik ga het is proberen met spray en wipe.
 
In het natmaken van de lak kan heel goed je probleem zitten, ik kan me voorstellen dat er toch nog wat water is achtergebleven en kalkvlekken heeft opgeleverd. Welk polijstmiddel heb je gebruikt? In principe mag het geen verschil maken of je het polijstmiddel nat of droog gebruikt.
 
Ja zou dat kunnen? Ik heb de delen nat gemaakt maar wel overal. De motorkap was echt superstrak gepolijst. Alles van Monello gebruikt; Geel - Veloce met wat water Oranje - mezzo met wat water Wit - mezzo zonder water Zwart - finale zonder water Nog geen tijd gehad om te het te testen het giet hier namelijk