Lezers,
Pas op: saaie tekst, maar gelukkig wel veel leuke foto's.
Vandaag en gisteravond was er iemand zo vriendelijk om mij te vertrouwen met zijn Volvo C70 T5! Hij was dan ook wel een beetje wanhopig, de kruiser was namelijk flink verwaarloosd, of eigenlijk; mishandeld. Gisteravond om 8 uur opgehaald, vandaag om half 4 weer afgeleverd, maar in die korte tijd (ja ik heb ook geslapen) redelijk veel weten te doen. Waarschijnlijk omdat ik het zo'n ontzettend mooie auto vond en er ook lekker veel te doen was. Van top tot teen is de auto goed schoongemaakt, het leer gereinigd, vlekken uit het tapijt gehaald (met een absoluut wondermiddel), met UNO Protect gepolijst.
De eigenaar omschreef het interieur als: "Asbak". Je zou denken dat een cabrio nog de beste optie is als je in je auto gaat roken. Nou...... dat denk je fout. Hieronder volgen schokkende vòòr foto's:
Ah heerlijk!
Ik ben misschien een beetje raar, maar man man man, wat houd ik hiervan! In de basis een nette auto, die verscholen gaat onder een laag vuil. Hier kunnen meters gemaakt worden! Ik denk dat de buitenzijde al een half jaar niet gewassen is, of mogelijk zelfs langer. De binnenkant was er aan grof vuil misschien nog niet zo heel erg aan toe, of ik heb een vertekend beeld. Het bestuurdersmatje zal af en toe zijn uitgeklopt. De ramen waren onwijs smerig, het beige leder meer bruinig, vlekken rondom en as (en glitter?) overal te vinden.
Aan de slag, eerst de foto's, dan de lap tekst:
BIEM!
Eerst flink afstoffen met een klamme MF doek en een detailing borstel, daar ging wel een uurtje of wat inzitten. De vlekken op het plastic en leder gingen natuurlijk nergens heen, die hadden grof geschut nodig. Dat kunnen ze krijgen ook! Ik heb mijn kanon erbij gepakt: een FLEX XFE 7-15! Wat? Ja! In combinatie met een milde APC en een MF Pad, op standje 2-3, de vlekken verdwenen als sneeuw voor de zon! De wielen zagen eerst Wheel Brightener, daarna Korrosol. Banden, wielkuipen, motorruimte en tankklep behandeld met Surfex, grofweg 1:8. Polijsten heb ik gedaan met UNO Protect en de Rupes Ultrafine pad, omdat die zó lekker werkt! Diepere krasjes gingen ook nog wel redelijk weg door plaatselijk standje 5 te gebruiken voor een paar seconden. Topspul dat UNO Protect! Naderhand voelde de lak nog steeds aan als schuurpapier, maar met verloop van de uren werd dat zeker beter. Hieraan merk je duidelijk dat het sealant-gedeelte van UNO Protect nog even nodig heeft om te curen.
Welnu, de vlekken in het tapijt. Hiervoor heb ik van Carclean de Hook n Loop upholstery brush 125mm (SUPER DING, ONMISBAAR!) gebruikt op de FLEX XFE 7-15, in combinatie met Optimum Carpet Clean & Protect. Voor mij is dit een absoluut wondermiddel (de borstel ook). Het schuimt niet en maakte gehakt van de meeste vlekken in het tapijt. Ge-wel-dig! Hierna nog een MF doek erop leggen en nogmaals met de Carpet Brush op de FLEX met de MF doek er tussen over de vlek gaan. Hiervan wordt het ook hartstikke droog, ideaal in deze tijd van het jaar. De resultaten spreken voor zich! Opgespoten met de Kwazar Mercury Alka Line, wat een TOP Sprayer, werkt echt heerlijk! Enkel denk ik dat de Carpet Brush beter is op een 8 MM polijstmachine, ik lijk nu wel wat tapijtvezels beschadigd te hebben, ondanks dat de borstel de perfecte stijfheid heeft. Als ik filmpjes zie waar men tapijten vernaggelen met een borstel op een boormachine, breekt mijn hart.
Voor de ramen, die er onwijs slecht aan toe waren door het vele roken, heb ik Optimum Opti-Seal gebruikt. Dit werkt zoveel makkelijker en fijner dan traditionele glasreinigers die ik heb gebruikt. CC, neem OPT-producten op in het assortiment! Dan nog even bandenzwart erop en de remmen in de Atom-mac, beide met Kwazar Mercury 360 sprayers, ongelofelijke dingen.
(kort) Het eindresultaat!
Vanaf nu is het hopelijk wat makkelijker om deze mooie cruiser bij te houden!
Fijne avond en bedankt voor het lezen!
Pas op: saaie tekst, maar gelukkig wel veel leuke foto's.
Vandaag en gisteravond was er iemand zo vriendelijk om mij te vertrouwen met zijn Volvo C70 T5! Hij was dan ook wel een beetje wanhopig, de kruiser was namelijk flink verwaarloosd, of eigenlijk; mishandeld. Gisteravond om 8 uur opgehaald, vandaag om half 4 weer afgeleverd, maar in die korte tijd (ja ik heb ook geslapen) redelijk veel weten te doen. Waarschijnlijk omdat ik het zo'n ontzettend mooie auto vond en er ook lekker veel te doen was. Van top tot teen is de auto goed schoongemaakt, het leer gereinigd, vlekken uit het tapijt gehaald (met een absoluut wondermiddel), met UNO Protect gepolijst.
De eigenaar omschreef het interieur als: "Asbak". Je zou denken dat een cabrio nog de beste optie is als je in je auto gaat roken. Nou...... dat denk je fout. Hieronder volgen schokkende vòòr foto's:
Ah heerlijk!
Ik ben misschien een beetje raar, maar man man man, wat houd ik hiervan! In de basis een nette auto, die verscholen gaat onder een laag vuil. Hier kunnen meters gemaakt worden! Ik denk dat de buitenzijde al een half jaar niet gewassen is, of mogelijk zelfs langer. De binnenkant was er aan grof vuil misschien nog niet zo heel erg aan toe, of ik heb een vertekend beeld. Het bestuurdersmatje zal af en toe zijn uitgeklopt. De ramen waren onwijs smerig, het beige leder meer bruinig, vlekken rondom en as (en glitter?) overal te vinden.
Aan de slag, eerst de foto's, dan de lap tekst:
BIEM!
Eerst flink afstoffen met een klamme MF doek en een detailing borstel, daar ging wel een uurtje of wat inzitten. De vlekken op het plastic en leder gingen natuurlijk nergens heen, die hadden grof geschut nodig. Dat kunnen ze krijgen ook! Ik heb mijn kanon erbij gepakt: een FLEX XFE 7-15! Wat? Ja! In combinatie met een milde APC en een MF Pad, op standje 2-3, de vlekken verdwenen als sneeuw voor de zon! De wielen zagen eerst Wheel Brightener, daarna Korrosol. Banden, wielkuipen, motorruimte en tankklep behandeld met Surfex, grofweg 1:8. Polijsten heb ik gedaan met UNO Protect en de Rupes Ultrafine pad, omdat die zó lekker werkt! Diepere krasjes gingen ook nog wel redelijk weg door plaatselijk standje 5 te gebruiken voor een paar seconden. Topspul dat UNO Protect! Naderhand voelde de lak nog steeds aan als schuurpapier, maar met verloop van de uren werd dat zeker beter. Hieraan merk je duidelijk dat het sealant-gedeelte van UNO Protect nog even nodig heeft om te curen.
Welnu, de vlekken in het tapijt. Hiervoor heb ik van Carclean de Hook n Loop upholstery brush 125mm (SUPER DING, ONMISBAAR!) gebruikt op de FLEX XFE 7-15, in combinatie met Optimum Carpet Clean & Protect. Voor mij is dit een absoluut wondermiddel (de borstel ook). Het schuimt niet en maakte gehakt van de meeste vlekken in het tapijt. Ge-wel-dig! Hierna nog een MF doek erop leggen en nogmaals met de Carpet Brush op de FLEX met de MF doek er tussen over de vlek gaan. Hiervan wordt het ook hartstikke droog, ideaal in deze tijd van het jaar. De resultaten spreken voor zich! Opgespoten met de Kwazar Mercury Alka Line, wat een TOP Sprayer, werkt echt heerlijk! Enkel denk ik dat de Carpet Brush beter is op een 8 MM polijstmachine, ik lijk nu wel wat tapijtvezels beschadigd te hebben, ondanks dat de borstel de perfecte stijfheid heeft. Als ik filmpjes zie waar men tapijten vernaggelen met een borstel op een boormachine, breekt mijn hart.
Voor de ramen, die er onwijs slecht aan toe waren door het vele roken, heb ik Optimum Opti-Seal gebruikt. Dit werkt zoveel makkelijker en fijner dan traditionele glasreinigers die ik heb gebruikt. CC, neem OPT-producten op in het assortiment! Dan nog even bandenzwart erop en de remmen in de Atom-mac, beide met Kwazar Mercury 360 sprayers, ongelofelijke dingen.
(kort) Het eindresultaat!
Vanaf nu is het hopelijk wat makkelijker om deze mooie cruiser bij te houden!
Fijne avond en bedankt voor het lezen!
Bijlagen
-
volvoor2 (2).webp152,4 KB · Weergaven: 145
-
volvoor5.webp118,8 KB · Weergaven: 153
-
volvoor6.webp135,6 KB · Weergaven: 125
-
volvoor9.webp98,6 KB · Weergaven: 145
-
volvoor10.webp226,3 KB · Weergaven: 142
-
volvoor11.webp76 KB · Weergaven: 120
-
volvoor13.webp90,9 KB · Weergaven: 121
-
volvoor14.webp97,6 KB · Weergaven: 123
-
volvoor16.webp134,1 KB · Weergaven: 125
-
volvoor18.webp91,9 KB · Weergaven: 124
-
IMG_20201214_213708.webp72,3 KB · Weergaven: 134
-
IMG_20201214_213818.webp82 KB · Weergaven: 130
-
IMG_20201214_214236.webp79,2 KB · Weergaven: 134
-
IMG_20201214_214334.webp168,6 KB · Weergaven: 143
Laatst bewerkt: