• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo C70 T5 summum my2007

Volvorijdertje

Detailing chief
7 jun 2009
218
85
45
De Audi A4 avant is verkocht, nu staat er een prachtige Volvo C70 T5 summum uit 2007 voor de deur!

De komende weken zal ik deze flink onderhanden nemen en de full detail van een C70 die eerder door Diventa Bella werd gedaan als "inspiratiebron" gebruiken :)

Dit is em :heart_eyes:
2qi4cr9.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Tierrie
Mooi kontje!

Wel even de dealer kentekenplaathouder verwijderen, staat in mijn ogen altijd een stuk strakker.
 
Uiteraard ben ik als "Volvo-man" enthousiast over deze mooi auto. Veel plezier met detailen!
 
Mooie auto al helemaal in het zwart!

Stond deze toevallig vandaag in de buurt van Brabantpark in Breda?
 
Woody:Nope, vandaag bijna de hele dag voor de deur voor de eerste klei en polijst sessie, wat een glans nu al!! Er zaten drie vogelpoep plekjes op en die zijn niet meer zichtbaar op het blote oog, morgen de steenslag bijwerken.

Er zaten trouwens gigantisch veel hologrammen op,niet normaal meer!! Daarmee vielen de hologrammen die bij mijn Audi werden meegeleverd nog mee....en daarnaast ook flink veel swirls om eens lekker aan te pakken:-b
 
Dikke bak, mooi beige leer erin! Wellicht de Volvoletters eraf, kenteken is van 2009 en toen waren er al een tijdje nieuwe letters.
 
Die letters worden vandaag vervangen idd, alleen nog even bedenken hoe ik de nieuwe letters erop ga zetten.
Edit: las dat de letters al op de juiste plek zitten en er een tape afgetrokken kan worden, simpel dus.
 
De nieuwe belettering en lakstift komen vanmiddag binnen.


Zo staat ie er vooralsnog bij na kleien, polijsten met inizio op wol en afgebouwd op finale met groen met mezzo op oranje als tussenstap, vervolgens gewassen en ipa wipedown.
Maar wat een harde lak zeg, zelfs inizio met een wolletje kost veel moeite om de swirls weg te halen en is ook niet overal gelukt, maar hij is nu wel hologram vrij en swirls ongeveer 70% correctie.

Dit zal deze week nog een keer herhaald worden.

1zve92w.jpg
 
EPL79;336938 zei:
Maar wat een harde lak zeg, zelfs inizio met een wolletje kost veel moeite om de swirls weg te halen

Yep... :-b volgens mij dezelfde of bijna dezelfde kleur als m'n S60. Wel een schitterende wagen zeg! Vorige week als service van de dealer thuisgebracht met zo'n zelfde C70, T5 Geartronic. Man, dat rijdt lekker...

Geniet ervan!
 
De staat van de motorkap zoals ik hem kreeg...

w2g5rt.jpg


De staat na een polijst beurtje (niet helemaal eerlijk omdat de felle zon hier ontbreekt, maar zeker op normale afstand ziet het er veeeeel beter uit)

2e55wqx.jpg


Van een iets grotere afstand:

f010r6.jpg


Nieuw logo erop gezet!:

2ryn7yu.jpg



En nog een foto van het interieur waar nog vrij weinig gedaan is:

2czy1rk.jpg
 
Voorlopig de laatste detail vorderingen op de C70.

Ben er voorlopig wel effe klaar mee, de lak ik zo hard dat ik met moeite nog verdere correctie haal..... :no
Ik wacht de volgende aanbieding / actie af voor de Pro900 en dan gaan we daarmee verder.

Er zitten nog wat swirls en nog wat RDS op, maar het resultaat tot nu toe is al vele malen beter dan toen ik hem kocht!

Onderstaande foto's zijn na nog een ronde Inizio op wol, Mezzo op oranje en finale op lichtgroen.
Vervolgens de auto ontvet en voorzien van Blackhole icm Ex-P met Carnauba.

Daarnaast nog een andere kentekenplaat houder gemonteerd en subtiele rubberen deurberschermers erop gezet.

2u4slqa.jpg


11twu9f.jpg


2cdwq2q.jpg



Nu lekker genieten van het rijden :-b
 
Misschien als ik heel lang door blijf werken met de D/A icm wol en inizio dat het uiteindelijk wel lukt, maar dat duurt mij te lang.
Toch maar eens de Pro900 gaan proberen .....en uiteraard op de auto van mijn vrouw testen... :kissing: )
 
Erg mooie auto :) Waarom heeft jouw volvo uit 2007 wel een nieuw kenteken en mijne uit 2007-10 niet [:diablo] import?

Mag ik vragen waar je dat nieuwe logo vandaan hebt gehaald en wat dat gekost heeft? Dat zou ik ook graag willen hebben :)

-edit- net even gegoogeld, op Ebay gevonden voor 20 euro. Heb je die afstand tussen de letters op de gok gedaan of opgemeten bij een andere volvo?
-edit2- toch niet de juiste, dit is nog steeds de oude. Dacht dat de letters dich bij elkaar lagen voor de foto
 
Import idd, die letters heb ik via de dealer voor iets van 30 euro geloof ik, die staan al op de juiste afstand dmv een plakbandje wat je er op het laatst af haalt, simpel dus :)