• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo liefhebber

jpost

Detailing trainee
12 sep 2014
10
47
46
Alweer 7 jaar lang rij ik rond in een Volvo S90 Executive uit 1997, die ik zelf geïmporteerd heb vanuit Spanje.

conv_903.webp

De S90 Executive is een 15 centimeter verlengde uitvoering van de 'normale' S90. De Executives werden standaard voorzien van bijna alle opties die Volvo destijds kon leveren.

Ik hoop deze Zweedse nog lang te kunnen houden en een detail beurt hoort daar af en toe bij. Naast een Volvo heb ik ook nog 2 ligfietsen, en de auto van mijn moeder om te detailen.

Bijlagen

• conv_904.webp
    conv_904.webp
    176,5 KB · Weergaven: 87
Welkom hier, en wat een speciale wagen die er prachtig bijstaat. Meer foto's mag altijd ...

Zonder de 15 cm extra lengte is het al een bijzondere auto. Met de extra lengte is het echt iets bijzonders. Wat een beetje jammer is, is dat ik dit model nog nieuw uit de fabriek afleverinsgklaar gemaakt heb bij de dealer............pff ik word oud(er).

Welkom en GRAAG meer foto's!

Dank voor de reacties.

Nog een paar foto's

conv_905.webp

Naast een zusje van normale lengte, in Hagfors.

conv_906.webp

De Executive heeft om de ventilatieroosters ook 'hout' inleg, verder geen verschil

conv_907.webp

B6304FS1, oftewel benzine 6 cilinder in lijn, 3 liter, 4 kleppen per cilinder, 204pk.

conv_909.webp

conv_910.webp

Achterbank lijkt normaal, maar de zitting is langer, dikker en voorzien van springveren. Zit heerlijk, beenruimte zat, maar de hoofdruimte houdt niet over.

Bijlagen

• conv_908.webp
    conv_908.webp
    169,8 KB · Weergaven: 120
conv_911.webp

Ze is niet altijd schoon. Na bijna 2 weken Zweden en wat Grusväg.

Bijlagen

• conv_905.webp
    conv_905.webp
    56,2 KB · Weergaven: 111
  • conv_906.webp
    conv_906.webp
    64,6 KB · Weergaven: 124
  • conv_907.webp
    conv_907.webp
    619,7 KB · Weergaven: 130
  • conv_908.webp
    conv_908.webp
    169,8 KB · Weergaven: 94
  • conv_909.webp
    conv_909.webp
    95,3 KB · Weergaven: 140
  • conv_910.webp
    conv_910.webp
    116,1 KB · Weergaven: 121
Aparte verschijning, die er zeker mag zijn.
Verlenging is zo te zien gedaan op de hoogte van de achterdeuren?

Ja, klopt. Die 15 centimeter is voor de achter passagiers. Voor is er geen verschil met de normale uitvoering, op de houtinleg rond de ventilatieroosters na.
De eerste eigenaar in Spanje had dan ook een chauffeur, om zich te laten rijden.

De huidige Volvo Executives zijn niet meer verlengd. Verlengde uitvoeringen van Volvo's (S60, S80) worden nog wel geleverd in Azië (China o.a.). Dit is dus de laatste achterwiel aangedreven Volvo, maar ook de laatste af fabriek verlengde uitvoering die in Europa leverbaar was.

Prachtige auto, verlenging is ook duidelijk te zien dat de achterzijde van het passagiers-compartiment groter is gemaakt, ik zag het al aan de achterportieren, waarschijnlijk doordat het mijn vak is geweest, nu gepensioneerd, maar ik vind dat de auto,s van vroeger toch meer smoel (herkenbaar zijn) hadden dan tegenwoordig.