Zo, de buitenkant van de Volvo is zo goed als naar m'n zin. Heb me de afgelopen 2 dagen druk gemaakt om 'm zo strak mogelijk te maken.
De vooraffoto's staan eigenlijk hierboven. De hele auto stond vol met dit soort beschadigingen, redelijk wat rds, dus ben een lakstift en een paar velletjes 2500 wp-papier verder.
Ben als volgt te werk gegaan:
- Wassen: wasbox, wasboxshampoo (schijnt nogal sterk spul te zijn, maar moest de hele auto toch onder handen nemen)
- inplakken
- bijgetipte rds teruggeschuurd (3M schuurpapier 2500 grid en dodo born slippy)
- kleien (dodo born slippy, mothers klei)
- polijsten: op de rotary Inizio/wolletje en Mezzo/oranje, op de dap Finale/wit
- ontvetten (Eraser)
- wax: Collinite 476 en een dag later dodo blue velvet
- trims: PBW Trimrestorer en de volgende dag bij wijze van uitprobeersel Natural Look.
Een glaze (blackhole) maakte geen enkel verschil, dus achterwege gelaten, mede omdat ik het gevoel heb dat een extra laag tussen een ontvette lak en de wax de standtijd van die laatste niet ten goede komt.
Velgen had ik al eerder opgelapt.
Even een plaatje van 't inplakresultaat. Samen met loshalen van spiegels, wat trims, de nummerplaten en de koplampwissers alleen al een 1,5 uur werk
Tussendoor verder geen foto's gemaakt, dus hierbij de resultaten
De oplettende kijker ziet hier een deuk in de bijrijdersdeur, die moet er nog uitgehaald.
Heb me eerlijk gezegd behoorlijk verkeken op deze klus. Dat de lak hard zou zijn had ik wel ingeschat, maar op sommige plekken 3 rotary-hits met Inizo/wolletje...:s
En had behoorlijk last van waxhologrammen bij de Collinite. Heb sowieso de gewoonte om met de 'brillendoekjes' (ff de officiële naam niet paraat) van Dodo de hele auto na te lopen als ik klaar ben, maar dat was hier eerder noodzaak. Op sommige foto's zijn ze nog steeds zichtbaar zie ik nu.
Maar wel tevreden met 't resultaat. Nu eerst een x-]
Verder staat er nog een extractorbehandeling in de planning voor de vloerbedekking, dan is het interieur ook compleet gecleaned.