• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo S60 2.5T

Gaat de goeie kant op met deze Volvo!

Velgen zijn echt enorm opgeknapt. Zie dat je nu lekker bezig bent met de lak. Ben zeer benieuwd naar de volgende plaatjes!
 
We gaan grondig te werk :-b

foto1_zpsf0a52b6b.jpg


foto2_zps5ab0a6ac.jpg


De bak voor accu, krik, gevarendriehoek, reservewiel en andere rommel is ook weer schoon :-"
 
Zo, de buitenkant van de Volvo is zo goed als naar m'n zin. Heb me de afgelopen 2 dagen druk gemaakt om 'm zo strak mogelijk te maken.

De vooraffoto's staan eigenlijk hierboven. De hele auto stond vol met dit soort beschadigingen, redelijk wat rds, dus ben een lakstift en een paar velletjes 2500 wp-papier verder.

Ben als volgt te werk gegaan:
- Wassen: wasbox, wasboxshampoo (schijnt nogal sterk spul te zijn, maar moest de hele auto toch onder handen nemen)
- inplakken
- bijgetipte rds teruggeschuurd (3M schuurpapier 2500 grid en dodo born slippy)
- kleien (dodo born slippy, mothers klei)
- polijsten: op de rotary Inizio/wolletje en Mezzo/oranje, op de dap Finale/wit
- ontvetten (Eraser)
- wax: Collinite 476 en een dag later dodo blue velvet
- trims: PBW Trimrestorer en de volgende dag bij wijze van uitprobeersel Natural Look.

Een glaze (blackhole) maakte geen enkel verschil, dus achterwege gelaten, mede omdat ik het gevoel heb dat een extra laag tussen een ontvette lak en de wax de standtijd van die laatste niet ten goede komt.

Velgen had ik al eerder opgelapt.

Even een plaatje van 't inplakresultaat. Samen met loshalen van spiegels, wat trims, de nummerplaten en de koplampwissers alleen al een 1,5 uur werk :confused:

foto3_zps6c31feff.jpg


foto11_zps5a0561c9.jpg


Tussendoor verder geen foto's gemaakt, dus hierbij de resultaten

IMG_3331_zps235bc328.jpg


IMG_3341_zpsd0183d48.jpg


IMG_3345_zps7448643c.jpg

De oplettende kijker ziet hier een deuk in de bijrijdersdeur, die moet er nog uitgehaald.

IMG_3347_zpsbd54f644.jpg


IMG_3348_zpsb9a4ba08.jpg


IMG_3364_zps0f7e1105.jpg


IMG_3374_zps95790bc1.jpg


IMG_3376_zps854cafe9.jpg


Heb me eerlijk gezegd behoorlijk verkeken op deze klus. Dat de lak hard zou zijn had ik wel ingeschat, maar op sommige plekken 3 rotary-hits met Inizo/wolletje...:s

En had behoorlijk last van waxhologrammen bij de Collinite. Heb sowieso de gewoonte om met de 'brillendoekjes' (ff de officiële naam niet paraat) van Dodo de hele auto na te lopen als ik klaar ben, maar dat was hier eerder noodzaak. Op sommige foto's zijn ze nog steeds zichtbaar zie ik nu.

Maar wel tevreden met 't resultaat. Nu eerst een x-]

Verder staat er nog een extractorbehandeling in de planning voor de vloerbedekking, dan is het interieur ook compleet gecleaned.
 
Super resultaat!!
Volvo is leuk inderdaad knallen met wol en inizio!
Wel veel eer van je werk, je ziet de flakes mooi opkomen als je bezig bent!
 
Ziet er goed uit en ik vind het een super auto rijd er zelf ook mee namelijk :)^

Alleen klopt er iets met je belettering niet helemaal samen met het bouwjaar van je auto, de letters VOLVO op je achterklep zijn volgens mij zo geplaatst vanaf bouwjaar 2007 namelijk :rules

Verder mooie resultaten behaald en vertel me niks over de hardheid van de lak :sob:
 
@ Berkant: klopt niet helemaal wat je zegt volgens mij, voor de 'echte' facelift my05 is er in ik meen '02 al een lichte retouchering doorgevoerd (o.a. nieuw logo in 't stuur e.d.)
@ Psychoboarderke: klopt, de eerste O vluchtte onder het geweld, ligt nu in de asbak te wachten tot ik nieuw dubbelzijdig tape heb gehaald :-b
 
Ziet er weer super uit zeg! :)^
Alleen een bandendressing zou niet misstaan als kers op de taart!
 
Otto;326331 zei:
@ Berkant: klopt niet helemaal wat je zegt volgens mij, voor de 'echte' facelift my05 is er in ik meen '02 al een lichte retouchering doorgevoerd (o.a. nieuw logo in 't stuur e.d.)
@ Psychoboarderke: klopt, de eerste O vluchtte onder het geweld, ligt nu in de asbak te wachten tot ik nieuw dubbelzijdig tape heb gehaald :-b

Als ik beter kijk horen die spiegels er ook origineel niet op die zijn geplaatst vanaf 2005 en ik lees dat de O ervandoor is gevlogen wat mijn gedachte ook ietwat bevestigt.
Niet dat het verkeerd is hoor maar zo leer je je wagen wel kennen en de upgrades die er aan toe zijn gepast, als jij een stuurtje hebt met blauw logo is dat ook een upgrade.

Waarschijnlijk zijn deze upgrades door de vorige eigenaar gedaan :)^
 
Wouw wat een heerlijke detail! Ik heb dezelfde ervaring met Black hole, geeft bijna geen tot geen toevoeging.

Goed bezig:-b
 
@Berkant: no way... Check je archieven nog maar een keer, maar dit is alles origineel af fabriek.

M.b.t. een glaze onder je wax; doet dat nou wat met de standtijd of maakt 't geen verschil? Voor m'n gevoel is je wax het beste af op een goed ontvette ondergrond, en een glaze is niet echt een ontvette ondergrond.
 
Grappig, vind het persoonlijk dan weer wel een aanvulling en had een lange standtijd.

Sommige spullen verdragen elkaar zeer goed en het kan..niks moet....is al over nagedacht die taarten & kers :cool:

Succes!