• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo S60 AWD gedeeltelijke detailbeurt

AvdH

Detailing addict
24 apr 2009
306
65
59
Vandaag even de vuurwerkschade geprobeerd weg te werken die de S60 tijdens de jaarwisseling heeft opgelopen.
Schade op 1 januari 2010 ]-0
IMG_1724.jpg

IMG_1723.jpg


Na een paar pogingen met wassen en boenen :-"
IMG_1727-1.jpg

DSC01543-1.jpg


Vanmiddag de deuren met Mothers klei onderhanden genomen. 2 Stappen polish met de DAP500. 1e Stap = Monello Mezzo polish op een oranje Kompressor pad. 2e Stap = Monello Finale op een witte Kompressor pad. Heerlijk werken met die Kompressor pads. ,^^
Daarna en laagje PB White Diamond, een laag PB EX-P en als laatste een laagje PB Natty's Paste Wax :D

Zie hier het resultaat: (H)
IMG_1791.jpg

Hier is nog een klein beetje van de schade te zien in de reflectie.
IMG_1792.jpg

IMG_1793.jpg

IMG_1794.jpg

Detailfoto van de schade aan de deur:
IMG_1800.jpg


Al met al heb ik een paar nuttig bestede uurtjes achter de rug. De rest van de S60 komt met het hemelvaartweekend aan de beurt. Ik heb nu een beetje een idee welke aanpak ik moet gebruiken om het weer zo goed als strak te krijgen. Wordt een leuk maar pittig klusje, de lak is best wel hard. Gelukkig heb ik de Monello serie in huis. :)
 
Zonde van de schade, mooi dat deze nu zo goed als weg is.

Maareh, heb je geen Black Hole omdat je White Diamond hebt gebruikt? En waarom nu pas de auto ontdaan van vuurwerkschade? Dat is wel even geleden.;)
 
Blak Hole heb ik inderdaad niet Martin. Ik had voor de vorige silver V40 een setje voor lichte kleuren gekocht. Na een paar maanden kocht ik deze donkerblauwe S60. Ik had dus van alles een zo goed als volle fles staan. Heb toen besloten deze eerst op te maken voor ik Black Hole en Natty's Blue zou aanschaffen. :-"
Ik weet niet of de Black hole samen met de Natty's Blue veel verschil maakt op een donkere kleur :weetniet , maar de steenslagplekjes kleuren door de White Diamond en de Natty's White wel een beetje wit. :(

Waarom ik nu pas de schade heb aangepakt? :-" Ik ben genoodzaakt alles buiten te doen en toen er beter weer en temperaturen kwamen, kwam ook de griep en drukke tijden.
Vandaag was ik het spuugzat en heb het maar aangepakt na het werk, voor en na het eten. Gelukkig kon ik de deuren met een waterless wash schoonmaken, anders kreeg ik het niet eens af vanavond.
Morgen heb ik weer andere dingen op het programma staan, dus meer dan een wasbeurtje zit er dan niet in :sob:
 
Ziet er weer een stuk beter uit:)^ Arie

Ik heb wel respect voor mensen die moeten detailen langs de kant van de weg, wanneer ik dat zou moeten verval ik zo weer op oude gewoonten.
Wat dat betreft prijs ik mijzelf gelukkig met een pleintje achter de garage en een grote loods waar ik sinds kort in mag.
 
Dank je Niels, het is inderdaad behelpen en af en toe wegspringen voor de voorbij scheurende coureurs als je langs de straat staat hier. ]-0 Gelukkig kan ik een of 2 keer per jaar bij mijn schoonzus terecht in Drenthe die een boerderij heeft en een hele grote plaats en met een paar schuren om binnen te gaan staan, mocht het weer niet meespelen.
Het enige nadeel is, dat ik dan niet al mijn spullen mee kan nemen en foamen kan dan niet. De familie heeft ook ruimte nodig voor hun spulletjes. :-"
Dus wordt het goed plannen wat ik nodig heb en mee ga nemen.

@Paulus; Het resultaat is inderdaad acceptabel geworden, met het hemelvaartweekend zit ik weer in Drenthe en wil ik hem een volledige detailbeurt geven.
Dan pak ik meteen de schade nog een keer aan en probeer het resultaat te verbeteren. De S60 zit nu helemaal onder de swirls en heeft een paar krasjes en vegen opgelopen, dus opknappen doet hij dan zeker.
Fototoestel neem ik dan altijd mee, dus schiet ik wel een paar plaatjes om hier te plaatsen. Kunnen jullie allemaal meegenieten. ;)