• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo S60 : Verwijdert APC de Black Hole en Wax op het kunststof? JAZEKER!!!

Ben nu aan het poetsen en ik zweet me kapot.

Had nergens op dit forum gezien dat het goed is voor je conditie :sob:
 
dap500 / dap900 aanschaffen!
dan doe je het fluitend!!! en je resultaten zullen met stappen vooruit gaan!!
 
Ik weiger (voorlopig) om een DAP aan te schaffen. :-"

Moet eerlijk bekennen dat ik het wel leuk vond. Auto afspoelen, hoge druk er even overheen en vervolgens lekker wassen.

Droogdoek gebruikt (uitvinder moet de nobel prijs krijg) en vervolgens de black hole er op.
Lekker uitpoetsen, waxen en weer lekker poetsen.

Velgjes gedaan (had ik als eerste gedaan) en in de wax gezet (als laatste).

De auto glimt weer als een tiet. :heart_eyes:
 
De auto heeft inmiddels een paar wasbeurten achter de rug en ben ik bezig mij op te maken voor een aantal aankopen.

Allereerst het volgende.
De auto is behandelt met PB Black Hole en PB Natty's Paste Wax blue. Inderdaad geen tape gebruikt en nu zie je op de zwarte kunstof delen zo'n mooie witte 'uitslag' zitten.

Als ik het goed begrijp moet ik daarvoor APC kopen om dat eruit te krijgen. Heb ook gelezen dat een pot pindakaas wonderen doet maar dat ga ik echt niet op klaarlichte dag op mijn auto smeren :-"

Haalt de APC de witte uitslag weg of moet er altijd een trim restorer achteraan?

Verder wat spulletjes voor het interieur (leer) en ga ik ook een klei setje aanschaffen.

Welke (volvo) rijders kunnen mij een aanbeveling doen voor een goed klei setje?

Inmiddels staat ook een DAP op mijn lijstje maar wil ik me daar eerst over laten voorlichten bij Carclean zelf zodat ik in één keer de goede producten heb.
 
mvds zei:
De auto heeft inmiddels een paar wasbeurten achter de rug en ben ik bezig mij op te maken voor een aantal aankopen.

Allereerst het volgende.
De auto is behandelt met PB Black Hole en PB Natty's Paste Wax blue. Inderdaad geen tape gebruikt en nu zie je op de zwarte kunstof delen zo'n mooie witte 'uitslag' zitten.

Als ik het goed begrijp moet ik daarvoor APC kopen om dat eruit te krijgen. Heb ook gelezen dat een pot pindakaas wonderen doet maar dat ga ik echt niet op klaarlichte dag op mijn auto smeren :-"

Haalt de APC de witte uitslag weg of moet er altijd een trim restorer achteraan?

Verder wat spulletjes voor het interieur (leer) en ga ik ook een klei setje aanschaffen.

Welke (volvo) rijders kunnen mij een aanbeveling doen voor een goed klei setje?

Inmiddels staat ook een DAP op mijn lijstje maar wil ik me daar eerst over laten voorlichten bij Carclean.com zelf zodat ik in één keer de goede producten heb.


Ik ga volgende week de pindakaas - apc - BW proberen op de kunstofdelen. (apc + BW werkt overduidelijk niet bij mijn s60) voor het leer is er eigenlijks niets beter dan de Gliptone producten (en DAMN wat ruikt die conditioner goed: werkelijk als het beste nieuwe leer)

Als klei setje doet de bilthamer het erg goed bij mij (wel iets aan de agressieve kant) de betere optie is de mothers klei-set (bang-4-buck$$) )
 
Hollywood zei:
Ik ga volgende week de pindakaas - apc - BW proberen op de kunstofdelen. (apc + BW werkt overduidelijk niet bij mijn s60) voor het leer is er eigenlijks niets beter dan de Gliptone producten (en DAMN wat ruikt die conditioner goed: werkelijk als het beste nieuwe leer)

Als klei setje doet de bilthamer het erg goed bij mij (wel iets aan de agressieve kant) de betere optie is de mothers klei-set (bang-4-buck$$) )


Gliptone staat inderdaad op mijn lijstje. Goed om te lezen dat je er tevreden over bent.
Heeft de APC wel de boel vermindert of heeft het bij jou totaal geen verschil gemaakt?

Zal me gaan 'verdiepen' in de Mothers klei set...
 
Over de dap zou ik niet te lang twijfelen.
Ik heb dit weekend mijn clio voor het eerst in zijn leven eens zwaar onderhanden genomen,
(van wassen-kleien-dap met 3 verschillende pads/producten per stuk-glaze en wax)
en ik moet zeggen, die dap kan beetje "angstaanjagend" zijn,
maar als je de basis uitleg hier opt forum volgt...
dan zorg je ervoor dat je lak als nieuw aanvoelt en geweldig blinkt.
 
Hier mijn oplossing voor het probleem:

De APC zal het klusje wel klaren, maar kan ook de wax en glaze van de per ongeluk behandelde lak strippen, als je niet voorzichtig bent. (APC gebruik ik alleen op de trims als ik ze wil ontvetten vóór de behandeling met een dressing).

Zelf gebruik ik er een heel goedkoop zacht vlakgommetje om de wax en polijstaanslag te verwijderen van het kunststof op de S60. Die wrijf ik dan over de witte plekken en de aanslag komt er dan af, ook tussen de structuur die onze trims hebben krijg ik het er op die manier uit.
Het is het proberen waard en op die manier strip je geen wax en glaze van je lak als je er APC over wrijft.
 
mvds zei:
Ben (nog) niet van plan om heel fanatiek te keer te gaan met kleien en polijsten. Dit is nog niet aan de orde. De auto heeft hier en daar een licht krasje.

Als je 't mij vraagt heb je het detailvirus al goed te pakken. :grinning:

Succes en veel plezier met het detailen. ;)
 
Ik had de trims van mijn s40 ook flink geraakt met NXT wax.

Triple duty brush van mequiars werkt hier heerlijk, met de zachte kant APC aanbrengen en verdelen (naar behoefte tot 1:10 verdunnen) en dan met de harde kant flink schuren (allen kunststof!). Dan krijg je ze echt als nieuw. Vervolgens heb ik ze beschermd met de trim restorer ook van meguiars.

Het is wel even poetsen, ik ben denk ik 2-3 uur bezig geweenst met al het kunststof aan mijn auto, de strips, spiegelkappen, in de voorbumber en de onder randen voor en achter. Gewoon rustig bij de auto gaan zitten en echt schoon maken $$)

Zie hier hoe erg ik ze geraakt had. Het lijkt alweer zo'n tijd geleden$$) Jammer dat ik geen after pic heb. Je weet niet wat je ziet. De auto is zoveel mooier maar als onwetende heb kan je er geen vinger op leggen hoe dat dan gekomen is...
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
FFF zei:
Ik had de trims van mijn s40 ook flink geraakt met NXT wax.

Triple duty brush van Meguiar's werkt hier heerlijk, met de zachte kant APC aanbrengen en verdelen (naar behoefte tot 1:10 verdunnen) en dan met de harde kant flink schuren (allen kunststof!). Dan krijg je ze echt als nieuw. Vervolgens heb ik ze beschermd met de trim restorer ook van meguiars.

Het is wel even poetsen, ik ben denk ik 2-3 uur bezig geweenst met al het kunststof aan mijn auto, de strips, spiegelkappen, in de voorbumber en de onder randen voor en achter. Gewoon rustig bij de auto gaan zitten en echt schoon maken $$)

Zie hier hoe erg ik ze geraakt had. Het lijkt alweer zo'n tijd geleden$$) Jammer dat ik geen after pic heb. Je weet niet wat je ziet. De auto is zoveel mooier maar als onwetende heb kan je er geen vinger op leggen hoe dat dan gekomen is...
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

8-())
Wow, als je die trims als nieuw hebt gekregen dan ga ik die triple brush maar eens in mijn winkelwagentje deponeren:idee

en even naar de winkel voor een potje pindakaas en een gommetje:bad
 
APC en de Powerspons werkt zeker goed!!
Powerspons is zo'n vlekkengum van 3M(betere kwalitiet) of de goedkopere versie van de action.

daarna voeden met een trimrestorer is aan te raden!
 

Vergelijkbare onderwerpen