mvds zei:Geen foto's gemaakt helaas. Zal de volgende keer een nieuw topic openen.
mvds zei:De auto heeft inmiddels een paar wasbeurten achter de rug en ben ik bezig mij op te maken voor een aantal aankopen.
Allereerst het volgende.
De auto is behandelt met PB Black Hole en PB Natty's Paste Wax blue. Inderdaad geen tape gebruikt en nu zie je op de zwarte kunstof delen zo'n mooie witte 'uitslag' zitten.
Als ik het goed begrijp moet ik daarvoor APC kopen om dat eruit te krijgen. Heb ook gelezen dat een pot pindakaas wonderen doet maar dat ga ik echt niet op klaarlichte dag op mijn auto smeren :-"
Haalt de APC de witte uitslag weg of moet er altijd een trim restorer achteraan?
Verder wat spulletjes voor het interieur (leer) en ga ik ook een klei setje aanschaffen.
Welke (volvo) rijders kunnen mij een aanbeveling doen voor een goed klei setje?
Inmiddels staat ook een DAP op mijn lijstje maar wil ik me daar eerst over laten voorlichten bij Carclean.com zelf zodat ik in één keer de goede producten heb.
Hollywood zei:Ik ga volgende week de pindakaas - apc - BW proberen op de kunstofdelen. (apc + BW werkt overduidelijk niet bij mijn s60) voor het leer is er eigenlijks niets beter dan de Gliptone producten (en DAMN wat ruikt die conditioner goed: werkelijk als het beste nieuwe leer)
Als klei setje doet de bilthamer het erg goed bij mij (wel iets aan de agressieve kant) de betere optie is de mothers klei-set (bang-4-buck$$) )
mvds zei:Ben (nog) niet van plan om heel fanatiek te keer te gaan met kleien en polijsten. Dit is nog niet aan de orde. De auto heeft hier en daar een licht krasje.
FFF zei:Ik had de trims van mijn s40 ook flink geraakt met NXT wax.
Triple duty brush van Meguiar's werkt hier heerlijk, met de zachte kant APC aanbrengen en verdelen (naar behoefte tot 1:10 verdunnen) en dan met de harde kant flink schuren (allen kunststof!). Dan krijg je ze echt als nieuw. Vervolgens heb ik ze beschermd met de trim restorer ook van meguiars.
Het is wel even poetsen, ik ben denk ik 2-3 uur bezig geweenst met al het kunststof aan mijn auto, de strips, spiegelkappen, in de voorbumber en de onder randen voor en achter. Gewoon rustig bij de auto gaan zitten en echt schoon maken $$)
Zie hier hoe erg ik ze geraakt had. Het lijkt alweer zo'n tijd geleden$$) Jammer dat ik geen after pic heb. Je weet niet wat je ziet. De auto is zoveel mooier maar als onwetende heb kan je er geen vinger op leggen hoe dat dan gekomen is...
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]