• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo S60 : Verwijdert APC de Black Hole en Wax op het kunststof? JAZEKER!!!

Hollywood zei:
8-())
Wow, als je die trims als nieuw hebt gekregen dan ga ik die triple brush maar eens in mijn winkelwagentje deponeren:idee
Zou ik sowieso doen. Vind hem echt ideaal...
Perfect om bij lastige plekjes te komen, denk aan het schoonmaken van de gril. Perfect voor kunststof delen en nog handiger om langs je raamrubbers te vegen en om viezigheid of wax tussen de naden van je auto (bijv bij de lampen) te halen.

Hier een fototje, vanochtend genomen met de 2mp camera van m'n telefoon dus is niet super maar zegt wel iets over de trims.
Schoonmaken is denk ik al weer 3 weken geleden en heb slechts 1 dun laagje trim restorer gebruikt...
 
FFF zei:
Ik had de trims van mijn s40 ook flink geraakt met NXT wax.

Triple duty brush van Meguiar's werkt hier heerlijk, met de zachte kant APC aanbrengen en verdelen (naar behoefte tot 1:10 verdunnen) en dan met de harde kant flink schuren (allen kunststof!).

Bedankt voor de reacties en de tips. Alleen als jij zegt flink schuren word ik een beetje zenuwachtig. Dan zie ik een ruwe groffe kunststof strip voor me. :confused:

Zal de borstel bij de APC bestellen. Het 3M gummetje bij de boekhandel neem ik aan?

@FFF Ziet er inderdaad puik uit!
 
Als er iemans op mijn auto zou gaan hangen als op bovenstaande foto,dan zou ik hem he-le-maal de pan uit flippen.
Zeker als het een workshop betreft met een grote M.
 
mvds zei:
Bedankt voor de reacties en de tips. Alleen als jij zegt flink schuren word ik een beetje zenuwachtig. Dan zie ik een ruwe groffe kunststof strip voor me. :confused:

Zal de borstel bij de APC bestellen. Het 3M gummetje bij de boekhandel neem ik aan?

@FFF Ziet er inderdaad puik uit!

Het zijn allemaal porien op dit poreuze oppervlak en de wax is gemaakt om niet los te laten...
Tijdens de workshop hadden ze het me voorgedaan dus was niet bang dat het mis zou gaan.
Neem van mij aan dat je zo hard kan schrobben als je wil en dat het ook echt nodig is... Anders lijkt het schoon en is het 15 min later droog en slaat wet weer wit uit...

Kwestie van een stukje testen, maar krassen doet het kunststof (bij mij) niet met de triple duty brush en ik heb echt stevig gescrobt. :grinning:

@ bartr123, inderdaad, ik was druk met ultimate compound op mijn moterkap en zag het alleen op de foto. Is inderdaad niet heel netjes/representatief in de detailing wereld.
 
FFF zei:
@ bartr123, inderdaad, ik was druk met ultimate compound op mijn moterkap en zag het alleen op de foto. Is inderdaad niet heel netjes/representatief in de detailing wereld.


En Volgens mij is da Rob Mellaart van Meguiars zelf ?!
 
Vandaag de spulletjes binnen gekregen. Keurig verpakt allemaal en een flesje ruitensproeier vloeistof erbij. :kissing:

Als ik mij op het kunststof zal storten zal ik foto's maken. Eerst even tijd zien te vinden.
 
Beetje laat maar toch wil ik jullie laten weten wat de resultaten waren.

voor
voor.jpg


and the results are...
na.jpg


Het schrobben valt wel mee overigens hoor. Heb het wel een aantal keren gedaan. Borsteltje is daar perfect geschikt voor.

Nu ga ik dit weekend de auto wassen. Wil ook de waslaag eraf halen en een nieuwe laag erop zetten. Is één scheut APC in de was-emmer daarvoor voldoende?
 
mooie verbetering overigens! ideaal borsteltje he :)

flinke scheut APC en/of dubbele dosering shampoo.

en evt klei'n dat werkt nog het beste :)^
je had een klei-setje toch?
 
Ja hè?! Een klei setje heb ik nog niet. Zag er eentje in de mailing erbij staan en die staat inmiddels in het winkelmandje. Lijkt mij een perfecte set om mee te starten.
 
Zeker een prima set om de kleien!
Enne, en forse scheut APC moet het prima doen!
 

Vergelijkbare onderwerpen