• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V50 Uni Black Exterior

P8r

Detailing addict
9 jun 2011
110
62
Gister samen met mijn schoonvader eens zijn Volvo V50 onder handen genomen. Hij werkt bij de vrijwillige brandweer, dus we hadden een mooie binnenwasplaats tot onze beschikking. Lekker verwarmd, overal stopcontacten en natuurlijk veel water. Het beste was nog dat we daar gebruik konden maken van een Festool RO150E. Perfect! Helaas had ik niet mijn camera bij me, dus heb het met de telefoon moeten doen. Heb dus geen foto's van de staat voor het wassen ;)

Het gebruikte plan:
- Banden insprayen met APC en goed ingepoetst. De velgen gewassen met DJ BTBM.
- Wielkasten schoongemaakt met alleen water en zachte borstel
- Auto ingefoamd met Snow Foam, randjes met APC
- Gewassen met DJ BTBM
- Autobilt Soft clay icm DJ Clay Lube voor de hele auto
- Ondertussen velgen ingespoten met IronX
- Teerpuntjes aangepakt met Tar Remover en laatste met een stukje klei.
- Auto droog gemaakt
- Gepolijst met Monello Mezzo, afgewerkt met Finale.
- Gebruikte wax: Collinite S476.
- Velgen ingepoetst met Poorboy's Wheel Sealent
- Alle trims en plastic onderdelen ingepoetst met Natural Look
- Banden ingepoetst met Autoglym Tyre Dressing
- Onder de motorkap alle onderdelen schoongemaakt en ingepoetst met Natural Look

Staat van de lak:
15zzag.webp

124cxg2.webp

Al beter, maar nog niet naar wens:
es3si0.webp

Much better (Linksboven flits nog rare weerkaatsing door iets residu van polijstmiddel ;))
14uxbus.webp

Weerspiegeling:
1opycy.webp

212zq0y.webp

2emzlti.webp

wv1gl4.webp

e8mir4.webp

23p66b.webp

wv4ilt.webp

nbbrrr.webp

Uiteindelijke resultaat in het winterzonnetje:
oqc2lj.webp

8yub2s.webp

2d29nv8.webp

2n0jvaw.webp

De voorkant van deze auto was opnieuw gespoten ivm steenslag. Opvallend was dat op dat er ontzettend makkelijk marring ontstond, terwijl dit op de rest van de auto niet zo was. Schoonvader is erg blij met zijn 'nieuwe' auto ;) Uiteindelijk van ongeveer 9.30 tot 15.00 bezig geweest.

Zeer geschikt inderdaad. Normaal worden de brandweerauto's daar gewassen en kleine schades bijgewerkt. Ruimte zat dus voor een kleine Volvo ;)

IbizaSigno;312364 zei:
Net resultaat behaald. Ook redelijk snel gewerkt of niet? Gezien het formaat van de auto.

Viel opzich nog mee, we waren gelukkig met zijn tweeën en de hele tijd tegelijkertijd bezig. :-)^