• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo v60 hybride

Adam

Detailing rookie
7 nov 2018
2
15
Goededag
Ik ben Adám rij in een volvo v60 net aangeschaft.
Hij zit vol kleine krasjes en swirls graag wil ik dit zelf aanpakken maar onbekend met dit.
Wat moet ik aanschaffen en hoe te werk gaan.
Is een zwarte metalic auto in de zon paars achtig/bruin
Alle tips welkom.

Gr Adam de jong
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Hoi Adam, welkom.
Ik ben ook nog maar recent lid geworden, maar ik heb daarvoor wel ruime tijd op dit forum vertoefd, en ik stel voor dat ook even te doen. Bakken informatie en tips, how to’s... :)
en als je dan nog met vragen zit zullen ze deze hier met plezier beantwoorden.
 
Hoi
Ja ik Kijk ook al tijdje rond maar wat is het beste polijst middel voor een zwarte auto sholl of monello en Welke PAD beginnen enz
Bedank voor u reactie

Mvg
 
Welkom op het forum Adam.
Het is leuk om je auto te laten polijsten maar zelf doen is uiteraard veel leuker. Maar in ieder geval zal je je auto op de juiste manier moeten gaan wassen, anders zijn de krasjes en swirls net zo snel weer terug.
Ik stel voor om je "even" in te lezen bijv. onder de tutorials
 
Welkom Adam! Ik heb zelf een s60 en inderdaad handmatig is het bijna niet te doen, daarom zeer blij met mijn DAP machine:cool:
 
Hallo iedereen,

Ik lees hier vaak dat Volvo een harde lak zou hebben, maar hier wil ik toch even op inpikken. Zelf rijd ik met een V60, bouwjaar 2017 in de kleur Onyx Black. Deze heeft absoluut geen harde lak, zelfs een heel zachte. Om deze te polijsten had ik slechts Monello Finale nodig en heb hiermee alle swirls en lichte krassen moeiteloos eruit gekregen. Misschien dat eerdere modellen een ander soort lak hadden welke harder is, maar van de Onyx Black weet ik uit ervaring dat dit zeer zachte lak is. De dealer bevestigd dit ook. Wel gaf deze ook mee dat Volvo de lak er wel heel dik op legt, maar daar ik geen lakdiktemeter heb, kan ik dat niet bevestigen.

@ Adam, in elk geval kan je best even wat topics doorlezen op het forum, er zijn er genoeg waar je een hoop info vindt voor beginnende detailers. En als je er dan nog niet uit raakt, zijn hier best wel veel mensen die je met raad (en sommige met daad) willen bijstaan.

mvg
Sven
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@Sven7556 De hardheid van de lak kan variëren met de kleur, bouwjaar of met de plant waar de bewuste auto is geproduceerd. Vooral bij grote merken zie je nog wel eens dat er 'identieke' auto's zijn, maar op een andere produktielijn gebouwd en ook ander type lakstraat, en daardoor dus verschil in hardheid van de lak. Mijn indruk van Volvo is eigenlijk dat het vaak een middelharde lak is: veel harder dan veel auto's van Franse en Japanse merken, maar veel zachter dan bijvoorbeeld veel BMW's.