Deze V70 is ca. anderhalf jaar geleden aangeschaft. Komt uit 2012 en heeft inmiddels 250k aan kilometers gedraaid. Het is de D3 variant, met 2.0 liter blok (PSA-blok). Wordt periodiek in de wasstraat gewassen en verder weinig liefde gehad.
Na een aantal maanden werden er een aantal hologrammen zichtbaar. Omdat na verloop van tijd de hele auto onder de hologrammen zat was de vraag of ik hulp kon bieden. De wens was om de hologrammen te verwijderen en daar waar mogelijk en mits tijd het toeliet een aantal krassen verwijderen.
Omdat ik een beschikbare tijd had (maximaal een dag), om half acht gestart.
Ik heb er een paar foto's van geschoten.
De auto bij aanvang:
De banden met Mothers gedaan en de velgen met Monello Non Ferro. Er zat aardig wat vervuiling op.
Daarna de auto gefoamd met Monello Artico Magico en DDJ Crudzilla, vervolgens gewassen met de hand, drie emmers en DDJ Born to be Mild
De krassen en hologrammen werden vervolgens goed zichtbaar
Vervolgens gehele auto en ramen kleien met Supernatural mild en DDJ Slippery (dat was wel nodig), waarna er nog een aantal defecten goed zichtbaar werden. Lijkt wel op een schuurspons...
De lak leek ernstig mishandeld. Ik had continu het idee alsof er een kleine zandlaag over de laklaag lag, zo ruw bleef het aanvoelen, ook na het kleien. Na het kleien was een aardige glans reeds merkbaar.
Daarna alles afgeplakt en aan de slag met de DAP en Flex samen met Rupes Geel op Monello groen.
Immers doelstelling was alleen de hologrammen eruit halen. Een paar defecten (omdat mij die erg stoorden) gedaan met Scholl S3 op Monello geel. Deze keer eens geel betonharde Volvo lak, maar een iets zachtere variant, die zich goed liet corrigeren. Na polijsten afgenomen met Gyeon Prep en met de DAP nog een rondje Poorboys Blackhole gedaan op Monello zwart.
Vervolgens de kunststof delen (ongespoten) met Autofinesse Revive behandeld, de banden in de Gyeon Tire, de ramen en spiegels met Monello Cristalino.
De auto veranderde van grijs/blauw naar een fraaie donkere blauwe kleur die erg op Lavendel blauw leek. Bij sommige zoninvloeden zelfs paarsachtig.
De auto is na polijsten afgetopt met Surf City Garage Barrier Reef Paste Wax, wat zondagochtend een fraaie bedding opleverde.
Eigenaar was ernstig onder de indruk en besefte nu pas hoe zo'n fraaie kleur auto hij indertijd had aangeschaft.
Met de beperkt beschikbare tijd, ik was om ca. half acht 's avonds klaar, toch een bijzonder fraai resultaat gehaald. Was wel volle bak werken, zonder pauzes of lunch.
Alles bij elkaar minstens 85-90% correctie behaald, wat meer was dan beoogd door eigenaar. Immers, hij wilde alleen van de holo's af. Veel defecten zijn verdwenen, een paar door de glans nagenoeg niet zichtbaar, vandaar de 90%. Die kunnen er wel uit, maar dan had ik een zwaardere combi moeten gebruiken. Ik vermoed dat eigenaar begin volgend jaar terugkomt, om de overige defecten er ook uit te laten halen, misschien een full detail, en dan in de zomer van een fraaie "nieuwe" auto genieten.
Zelf erg tevreden over de Rupes geel, deze na een tip van @Istnogferarie, kon wel eens een blijvertje worden.
Met dank voor de aandacht en moeite van het lezen.
Na een aantal maanden werden er een aantal hologrammen zichtbaar. Omdat na verloop van tijd de hele auto onder de hologrammen zat was de vraag of ik hulp kon bieden. De wens was om de hologrammen te verwijderen en daar waar mogelijk en mits tijd het toeliet een aantal krassen verwijderen.
Omdat ik een beschikbare tijd had (maximaal een dag), om half acht gestart.
Ik heb er een paar foto's van geschoten.
De auto bij aanvang:
De banden met Mothers gedaan en de velgen met Monello Non Ferro. Er zat aardig wat vervuiling op.
Daarna de auto gefoamd met Monello Artico Magico en DDJ Crudzilla, vervolgens gewassen met de hand, drie emmers en DDJ Born to be Mild
De krassen en hologrammen werden vervolgens goed zichtbaar
Vervolgens gehele auto en ramen kleien met Supernatural mild en DDJ Slippery (dat was wel nodig), waarna er nog een aantal defecten goed zichtbaar werden. Lijkt wel op een schuurspons...
De lak leek ernstig mishandeld. Ik had continu het idee alsof er een kleine zandlaag over de laklaag lag, zo ruw bleef het aanvoelen, ook na het kleien. Na het kleien was een aardige glans reeds merkbaar.
Daarna alles afgeplakt en aan de slag met de DAP en Flex samen met Rupes Geel op Monello groen.
Immers doelstelling was alleen de hologrammen eruit halen. Een paar defecten (omdat mij die erg stoorden) gedaan met Scholl S3 op Monello geel. Deze keer eens geel betonharde Volvo lak, maar een iets zachtere variant, die zich goed liet corrigeren. Na polijsten afgenomen met Gyeon Prep en met de DAP nog een rondje Poorboys Blackhole gedaan op Monello zwart.
Vervolgens de kunststof delen (ongespoten) met Autofinesse Revive behandeld, de banden in de Gyeon Tire, de ramen en spiegels met Monello Cristalino.
De auto veranderde van grijs/blauw naar een fraaie donkere blauwe kleur die erg op Lavendel blauw leek. Bij sommige zoninvloeden zelfs paarsachtig.
De auto is na polijsten afgetopt met Surf City Garage Barrier Reef Paste Wax, wat zondagochtend een fraaie bedding opleverde.
Eigenaar was ernstig onder de indruk en besefte nu pas hoe zo'n fraaie kleur auto hij indertijd had aangeschaft.
Met de beperkt beschikbare tijd, ik was om ca. half acht 's avonds klaar, toch een bijzonder fraai resultaat gehaald. Was wel volle bak werken, zonder pauzes of lunch.
Alles bij elkaar minstens 85-90% correctie behaald, wat meer was dan beoogd door eigenaar. Immers, hij wilde alleen van de holo's af. Veel defecten zijn verdwenen, een paar door de glans nagenoeg niet zichtbaar, vandaar de 90%. Die kunnen er wel uit, maar dan had ik een zwaardere combi moeten gebruiken. Ik vermoed dat eigenaar begin volgend jaar terugkomt, om de overige defecten er ook uit te laten halen, misschien een full detail, en dan in de zomer van een fraaie "nieuwe" auto genieten.
Zelf erg tevreden over de Rupes geel, deze na een tip van @Istnogferarie, kon wel eens een blijvertje worden.
Met dank voor de aandacht en moeite van het lezen.
Laatst bewerkt: