• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V70, gaat nu verder zonder hologrammen

Marcel1973

Detailing guru
Tester of Bling
9 mei 2016
3.409
193
50
Nuland
Deze V70 is ca. anderhalf jaar geleden aangeschaft. Komt uit 2012 en heeft inmiddels 250k aan kilometers gedraaid. Het is de D3 variant, met 2.0 liter blok (PSA-blok). Wordt periodiek in de wasstraat gewassen en verder weinig liefde gehad.
Na een aantal maanden werden er een aantal hologrammen zichtbaar. Omdat na verloop van tijd de hele auto onder de hologrammen zat was de vraag of ik hulp kon bieden. De wens was om de hologrammen te verwijderen en daar waar mogelijk en mits tijd het toeliet een aantal krassen verwijderen.
Omdat ik een beschikbare tijd had (maximaal een dag), om half acht gestart.

Ik heb er een paar foto's van geschoten.

De auto bij aanvang:
IMG_1163.JPG

IMG_1164.JPG

fullsizeoutput_b19.jpeg

fullsizeoutput_b18.jpeg



De banden met Mothers gedaan en de velgen met Monello Non Ferro. Er zat aardig wat vervuiling op.
IMG_1167.JPG

IMG_1168.JPG

IMG_1169.JPG

IMG_1171.JPG

IMG_1172.JPG


Daarna de auto gefoamd met Monello Artico Magico en DDJ Crudzilla, vervolgens gewassen met de hand, drie emmers en DDJ Born to be Mild

IMG_1176.JPG


De krassen en hologrammen werden vervolgens goed zichtbaar
IMG_1173.JPG

IMG_1180.JPG


d60689d1-8612-425c-9ebd-29ea4b9ab720.jpg



Vervolgens gehele auto en ramen kleien met Supernatural mild en DDJ Slippery (dat was wel nodig), waarna er nog een aantal defecten goed zichtbaar werden. Lijkt wel op een schuurspons...
De lak leek ernstig mishandeld. Ik had continu het idee alsof er een kleine zandlaag over de laklaag lag, zo ruw bleef het aanvoelen, ook na het kleien. Na het kleien was een aardige glans reeds merkbaar.
IMG_1183.JPG

IMG_1182.JPG


Daarna alles afgeplakt en aan de slag met de DAP en Flex samen met Rupes Geel op Monello groen.
Immers doelstelling was alleen de hologrammen eruit halen. Een paar defecten (omdat mij die erg stoorden) gedaan met Scholl S3 op Monello geel. Deze keer eens geel betonharde Volvo lak, maar een iets zachtere variant, die zich goed liet corrigeren. Na polijsten afgenomen met Gyeon Prep en met de DAP nog een rondje Poorboys Blackhole gedaan op Monello zwart.
fullsizeoutput_b17.jpeg

IMG_1185.JPG


Vervolgens de kunststof delen (ongespoten) met Autofinesse Revive behandeld, de banden in de Gyeon Tire, de ramen en spiegels met Monello Cristalino.
De auto veranderde van grijs/blauw naar een fraaie donkere blauwe kleur die erg op Lavendel blauw leek. Bij sommige zoninvloeden zelfs paarsachtig.

fullsizeoutput_b16.jpeg


fullsizeoutput_b14.jpeg

fullsizeoutput_b13.jpeg

fullsizeoutput_b12.jpeg

IMG_1192.JPG


De auto is na polijsten afgetopt met Surf City Garage Barrier Reef Paste Wax, wat zondagochtend een fraaie bedding opleverde.
IMG_1199.JPG

IMG_1200.JPG

IMG_1202.JPG



Eigenaar was ernstig onder de indruk en besefte nu pas hoe zo'n fraaie kleur auto hij indertijd had aangeschaft.

Met de beperkt beschikbare tijd, ik was om ca. half acht 's avonds klaar, toch een bijzonder fraai resultaat gehaald. Was wel volle bak werken, zonder pauzes of lunch.
Alles bij elkaar minstens 85-90% correctie behaald, wat meer was dan beoogd door eigenaar. Immers, hij wilde alleen van de holo's af. Veel defecten zijn verdwenen, een paar door de glans nagenoeg niet zichtbaar, vandaar de 90%. Die kunnen er wel uit, maar dan had ik een zwaardere combi moeten gebruiken. Ik vermoed dat eigenaar begin volgend jaar terugkomt, om de overige defecten er ook uit te laten halen, misschien een full detail, en dan in de zomer van een fraaie "nieuwe" auto genieten.

Zelf erg tevreden over de Rupes geel, deze na een tip van @Istnogferarie, kon wel eens een blijvertje worden.


Met dank voor de aandacht en moeite van het lezen.
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk Marcel alleen de topic van het topic is wat ongelukkig gekozen: meestal zitten de hologrammen op de auto, maar als ik jouw titel moet geloven staat de V70 op de hologrammen.;)
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Scherp @m@rio.
Had het ook op gezien, is m’n “handige allerhande doekje” die ik gebruik ivm lekkende sprayers/handen drogen, DAP/Flex schoonhouden, dopjes polijstmiddel afnemen etc. Doekje heeft vlgs mij nog nooit lak aangeraakt ;)
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Woh, dit in één dag..... Ben net begonnen met polijsten en al 2 dagen bezig en nog niet klaar. Goed, oefening baart kunst zullen we maar zeggen ;)
 
Zo dan! Dat is twaalf uur lang verschrikkelijk buffelen geweest zo te zien. Zo een V70 is nu eenmaal geen kleine auto.
Prachtig resultaat behaald in die periode. Petje af. Ik wens je toe dat de eigenaar je volgend seizoen nogmaals uitnodigt zodat jij de puntjes op de (detailing) "i" kunt zetten.