• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V70 T5

ivo's

Detailing guru
Tester of Bling
6 sep 2009
4.343
193
38
Brabant
Een tijdje terug kwam deze wagen voor een full detail, nog niet eerder tijd gehad er een write-up van te maken, dus hier komt ie dan...



Onderwerp van deze keer:
Volvo V70 T5 met een heel aardige kilometerstand, hierover later meer...
's-Morgens in alle vroegte begonnen (eigenaar is bakker, wagen stond om 05.45 op de stoep...)
Na een flinke bak koffie maar eens naar buiten, om aan de slag te gaan.


De wagen vóór:

DSC00835.webp


DSC00836.webp


DSC00837.webp


Nog een dood konijn/eekhoorn/haas gevonden....

DSC00838.webp


Vuil en teer rond de wielen

DSC00839.webp


Achterkantje

DSC00840.webp





Tijd om aan de slag te gaan!
Bandjes in de CG Red Hot Degreaser in 1:8

DSC00842.webp


Na een beetje borstelen met een HARDE borstel loopt er het volgende van de bandjes af...

DSC00843.webp


Verder een rondje APC gedaan voor bumpers/trims/raamrubbers/grilletjes e.d. en de neus en spiegels in de PB Bugsquash.
Daarna aan de slag met de foamgun (lekker mengseltje APC en SSF)

DSC00846.webp


Voor de mensen die twijfelen aan het nut van foamen:
DSC00847.webp


DSC00848.webp



Na het foamen de auto gewassen met CG Glossworkz, auto afgespoeld en naar binnen gereden.
Niet gedroogd, maar gelijk aan het kleien geslagen met Dodo Born Slippy en Bilt Hamber Regular (de BH Soft had niet genoeg bite).



Na het kleien kwam de ware aard van het beestje naar boven.................................

DSC00849.webp


DSC00852.webp


Swirls, RDS en doffe plekken all over the place....


Tijd voor een testspotje...

DSC00853.webp



Doffe aanslag en lichtere swirls verdwenen...

DSC00854.webp


DSC00855.webp



Diepere krassen en grovere swirls waren na 2 hits Mezzo op wit met de PRO900 nog steeds niet verdwenen...
Tijd voor wat grof geschut!

DSC00859.webp



Gelijk het nieuwe polijstmiddel even aan een test onderworpen... Mijn bevindingen zijn elders op dit forum te vinden.
Hieronder is in elk geval zichtbaar waarom ik niet erg tevreden was over dit middel.

DSC00860.webp



Op de volgende foto is duidelijk zichtbaar dat de finish van de SYN1 te wensen overlaat, verder is de cutting-power ook wat laag naar mijn mening.
(Boven op de foto het stuk wat 2 hits Mezzo heeft gehad, onder de SYN1, zo lang mogelijk doorgewerkt voor een zo goed mogelijke finish)

DSC00861.webp



De uiteindelijke combi is Inizio op Paars met de PRO900 geworden voor het dak en de motorkap, rest van de wagen is met Inizio op Oranje gedaan.

Random pics van de staat van de lak:

DSC00863.webp


DSC00866.webp



50/50 na Inizio op Oranje met de PRO900:

DSC00867.webp


DSC00868.webp


DSC00869.webp



Wegens tijdsdruk van de rest van het proces geen foto's, maar de gevolgde stappen:
- Inizio op Oranje met de PRO900
- Mezzo op Oranje met de PRO900
- Mezzo op Wit met de Pro900
Testspotje gedaan met Finale op lichtgroen en Finale op zwart, dit voegde naar mijn mening niets toe op deze knetterharde lak, dus overgegaan op glazen.
- PB Black Hole op Zwart
- CG Jetseal 109 op Rode pad met DAP500
Na curen, uitpoetsen, wachten, 2e laag, curen en uitpoetsen van de 2e laag, een uur gewacht alvorens Collinite 845 aan te brengen met de DAP op goud.
In de "wachttijd" tussen de Jetseal 109 en de Collinite, de trims voorzien van PB Trim Restorer, ramen gedaan met Meg's Professional Glass Cleaner,
voorruit en achterruit met Pro Vision Glass Scrub en Rain Clear.
Bandjes zijn gedaan met Mothers FX Tire Shine, aangebracht met de Carrand applicator.

Uiteindelijk was ik precies optijd klaar, de auto stond nog geen 5 minuten buiten, of de eigenaar was er om 'm op te halen.
Maar eerst was het tijd voor foto's van het eindresultaat:

DSC00870.webp


DSC00871.webp


DSC00872.webp


DSC00874.webp


DSC00875.webp


DSC00876.webp



Een dag werk, met deze harde lak, beperkte tijd had als resultaat dat de swirls en lichtere krassen eruit zijn, maar er bleef nog wel wat RDS achter hier en daar.
Dit was vooraf al kortgesloten met de eigenaar. Uiteindelijk vond ik het resultaat helemaal niet slecht, zeg nou zelf, welke auto met onderstaande kilometerstand
ziet er zo uit? Dat zijn er maar weinig denk ik...

DSC00881.webp



Uiteindelijke werktijd aan het exterieur: 06.00 - 17.00

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het exterieur was gedaan, 3 dagen later was het tijd voor het interieur.
Stappenplan en gebruikte producten:
- PB APC 1:10 om dashboard, deurpanelen en ander kunststof af te nemen
- alle afgenomen delen gedressed met PB Natural Look
- Stofzuiger erdoor
- Leder gereinigd met Gliptone Gentle Leather Cleaner
- voeden met Gliptone Leather Conditioner
Het stuurwiel eerst afgenomen met APC (2 keer), daarna in de cleaner (2 keer) en vervolgens in de conditioner (ook 2 keer).
Helaas was er niet veel meer van te maken, de kleur was op verschillende plekken uit het leer gesleten...

Nog een aantal random interieur pics:

DSC00885.webp


DSC00883.webp


DSC00882.webp


DSC00880.webp



Werktijd voor het interieur: 06.00 - 16.30

Eigenaar was zeer te spreken over het resultaat, ik uiteindelijk ook.
Er had meer uitgehaald kunnen worden, maar dan waren er nog wel wat meer uurtjes nodig geweest (die ik op dit moment niet had).

Tot de volgende! :)_[]
 
Zodan! Die ziet er echt weer spik en span uit zeg.

Ik moet zeggen dat de staat vd lak me nog meevalt als je naar de km stand kijkt.

Vind jij die jetseal prettig om mee te werken? Staat hier al tijdje op het verlanglijstje;)


DSC00883.webp

Getverdemme hoe goor is dat stuur zeg:-&
 
stuur was idd echt SMERIG, maar toch zijn de vlekken die je op bovenstaande foto ziet de stukken waar echt de kleur uit het leer was..... :S

JetSEAL 109 is een heel prettig product om mee te werken vind ik. Ik heb ooit een testertje PB EX-P gehad, die was oké qua verwerking, de JetSEAL is lekkerder verwerkbaar vind ik persoonlijk...
 
Die staat er weer een pak straker bij, zo'n wagen krijg je eigenlijk nooit volledig af in één dag. Dan moet je gaan bepalen welk resultaat je wilt behalen en dat is hier mooi gedaan.
Jetseal is inderdaad een topper maar tegen de wolfgang deep gloss paint sealent kan hij toch niet op, niet kwa looks en niet kwa duurzaamheid.
 
mee eens! Jetseal is een hele mooie sealant voor die prijs (vind ik toch) maar voor mij is ook de DGPS de ABSOLUTE topper!
 
Dit was een dankbare klus zeg.
Wat een super resultaat.
Je hebt de nodige uurtjes wel gespendeerd dit moet je wel even naar een hoger niveau getild hebben:cool
 
Ivo,.weer een heerlijke show-off van een dito wagen. Heb vorig jaar zelf de voorganger van deze volvo gedaan. Die was opzich redelijk te corrigeren. Had ook zo'n hoge km stand.
Duidelijk verhaal met de foto's erbij,.keep on going ;-)
 
En leuk dat die auto´s zijn om in te rijden. OK, het is geen M3 of AMG, maar wel een hele dikke stationwagen met een hele lekkere motor.

Ziet er weer mooi uit!
 
Prachtig resultaat weer :cool Mijn stuur begint helaas dezelfde slijtageplekken te vertonen. Spijtig, maar waarschijnlijk niets aan te doen:(