Een tijdje terug kwam deze wagen voor een full detail, nog niet eerder tijd gehad er een write-up van te maken, dus hier komt ie dan...
Onderwerp van deze keer:
Volvo V70 T5 met een heel aardige kilometerstand, hierover later meer...
's-Morgens in alle vroegte begonnen (eigenaar is bakker, wagen stond om 05.45 op de stoep...)
Na een flinke bak koffie maar eens naar buiten, om aan de slag te gaan.
De wagen vóór:
Nog een dood konijn/eekhoorn/haas gevonden....
Vuil en teer rond de wielen
Achterkantje
Tijd om aan de slag te gaan!
Bandjes in de CG Red Hot Degreaser in 1:8
Na een beetje borstelen met een HARDE borstel loopt er het volgende van de bandjes af...
Verder een rondje APC gedaan voor bumpers/trims/raamrubbers/grilletjes e.d. en de neus en spiegels in de PB Bugsquash.
Daarna aan de slag met de foamgun (lekker mengseltje APC en SSF)
Voor de mensen die twijfelen aan het nut van foamen:
Na het foamen de auto gewassen met CG Glossworkz, auto afgespoeld en naar binnen gereden.
Niet gedroogd, maar gelijk aan het kleien geslagen met Dodo Born Slippy en Bilt Hamber Regular (de BH Soft had niet genoeg bite).
Na het kleien kwam de ware aard van het beestje naar boven.................................
Swirls, RDS en doffe plekken all over the place....
Tijd voor een testspotje...
Doffe aanslag en lichtere swirls verdwenen...
Diepere krassen en grovere swirls waren na 2 hits Mezzo op wit met de PRO900 nog steeds niet verdwenen...
Tijd voor wat grof geschut!
Gelijk het nieuwe polijstmiddel even aan een test onderworpen... Mijn bevindingen zijn elders op dit forum te vinden.
Hieronder is in elk geval zichtbaar waarom ik niet erg tevreden was over dit middel.
Op de volgende foto is duidelijk zichtbaar dat de finish van de SYN1 te wensen overlaat, verder is de cutting-power ook wat laag naar mijn mening.
(Boven op de foto het stuk wat 2 hits Mezzo heeft gehad, onder de SYN1, zo lang mogelijk doorgewerkt voor een zo goed mogelijke finish)
De uiteindelijke combi is Inizio op Paars met de PRO900 geworden voor het dak en de motorkap, rest van de wagen is met Inizio op Oranje gedaan.
Random pics van de staat van de lak:
50/50 na Inizio op Oranje met de PRO900:
Wegens tijdsdruk van de rest van het proces geen foto's, maar de gevolgde stappen:
- Inizio op Oranje met de PRO900
- Mezzo op Oranje met de PRO900
- Mezzo op Wit met de Pro900
Testspotje gedaan met Finale op lichtgroen en Finale op zwart, dit voegde naar mijn mening niets toe op deze knetterharde lak, dus overgegaan op glazen.
- PB Black Hole op Zwart
- CG Jetseal 109 op Rode pad met DAP500
Na curen, uitpoetsen, wachten, 2e laag, curen en uitpoetsen van de 2e laag, een uur gewacht alvorens Collinite 845 aan te brengen met de DAP op goud.
In de "wachttijd" tussen de Jetseal 109 en de Collinite, de trims voorzien van PB Trim Restorer, ramen gedaan met Meg's Professional Glass Cleaner,
voorruit en achterruit met Pro Vision Glass Scrub en Rain Clear.
Bandjes zijn gedaan met Mothers FX Tire Shine, aangebracht met de Carrand applicator.
Uiteindelijk was ik precies optijd klaar, de auto stond nog geen 5 minuten buiten, of de eigenaar was er om 'm op te halen.
Maar eerst was het tijd voor foto's van het eindresultaat:
Een dag werk, met deze harde lak, beperkte tijd had als resultaat dat de swirls en lichtere krassen eruit zijn, maar er bleef nog wel wat RDS achter hier en daar.
Dit was vooraf al kortgesloten met de eigenaar. Uiteindelijk vond ik het resultaat helemaal niet slecht, zeg nou zelf, welke auto met onderstaande kilometerstand
ziet er zo uit? Dat zijn er maar weinig denk ik...
Uiteindelijke werktijd aan het exterieur: 06.00 - 17.00
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het exterieur was gedaan, 3 dagen later was het tijd voor het interieur.
Stappenplan en gebruikte producten:
- PB APC 1:10 om dashboard, deurpanelen en ander kunststof af te nemen
- alle afgenomen delen gedressed met PB Natural Look
- Stofzuiger erdoor
- Leder gereinigd met Gliptone Gentle Leather Cleaner
- voeden met Gliptone Leather Conditioner
Het stuurwiel eerst afgenomen met APC (2 keer), daarna in de cleaner (2 keer) en vervolgens in de conditioner (ook 2 keer).
Helaas was er niet veel meer van te maken, de kleur was op verschillende plekken uit het leer gesleten...
Nog een aantal random interieur pics:
Werktijd voor het interieur: 06.00 - 16.30
Eigenaar was zeer te spreken over het resultaat, ik uiteindelijk ook.
Er had meer uitgehaald kunnen worden, maar dan waren er nog wel wat meer uurtjes nodig geweest (die ik op dit moment niet had).
Tot de volgende! _[]
Onderwerp van deze keer:
Volvo V70 T5 met een heel aardige kilometerstand, hierover later meer...
's-Morgens in alle vroegte begonnen (eigenaar is bakker, wagen stond om 05.45 op de stoep...)
Na een flinke bak koffie maar eens naar buiten, om aan de slag te gaan.
De wagen vóór:
Nog een dood konijn/eekhoorn/haas gevonden....
Vuil en teer rond de wielen
Achterkantje
Tijd om aan de slag te gaan!
Bandjes in de CG Red Hot Degreaser in 1:8
Na een beetje borstelen met een HARDE borstel loopt er het volgende van de bandjes af...
Verder een rondje APC gedaan voor bumpers/trims/raamrubbers/grilletjes e.d. en de neus en spiegels in de PB Bugsquash.
Daarna aan de slag met de foamgun (lekker mengseltje APC en SSF)
Voor de mensen die twijfelen aan het nut van foamen:
Na het foamen de auto gewassen met CG Glossworkz, auto afgespoeld en naar binnen gereden.
Niet gedroogd, maar gelijk aan het kleien geslagen met Dodo Born Slippy en Bilt Hamber Regular (de BH Soft had niet genoeg bite).
Na het kleien kwam de ware aard van het beestje naar boven.................................
Swirls, RDS en doffe plekken all over the place....
Tijd voor een testspotje...
Doffe aanslag en lichtere swirls verdwenen...
Diepere krassen en grovere swirls waren na 2 hits Mezzo op wit met de PRO900 nog steeds niet verdwenen...
Tijd voor wat grof geschut!
Gelijk het nieuwe polijstmiddel even aan een test onderworpen... Mijn bevindingen zijn elders op dit forum te vinden.
Hieronder is in elk geval zichtbaar waarom ik niet erg tevreden was over dit middel.
Op de volgende foto is duidelijk zichtbaar dat de finish van de SYN1 te wensen overlaat, verder is de cutting-power ook wat laag naar mijn mening.
(Boven op de foto het stuk wat 2 hits Mezzo heeft gehad, onder de SYN1, zo lang mogelijk doorgewerkt voor een zo goed mogelijke finish)
De uiteindelijke combi is Inizio op Paars met de PRO900 geworden voor het dak en de motorkap, rest van de wagen is met Inizio op Oranje gedaan.
Random pics van de staat van de lak:
50/50 na Inizio op Oranje met de PRO900:
Wegens tijdsdruk van de rest van het proces geen foto's, maar de gevolgde stappen:
- Inizio op Oranje met de PRO900
- Mezzo op Oranje met de PRO900
- Mezzo op Wit met de Pro900
Testspotje gedaan met Finale op lichtgroen en Finale op zwart, dit voegde naar mijn mening niets toe op deze knetterharde lak, dus overgegaan op glazen.
- PB Black Hole op Zwart
- CG Jetseal 109 op Rode pad met DAP500
Na curen, uitpoetsen, wachten, 2e laag, curen en uitpoetsen van de 2e laag, een uur gewacht alvorens Collinite 845 aan te brengen met de DAP op goud.
In de "wachttijd" tussen de Jetseal 109 en de Collinite, de trims voorzien van PB Trim Restorer, ramen gedaan met Meg's Professional Glass Cleaner,
voorruit en achterruit met Pro Vision Glass Scrub en Rain Clear.
Bandjes zijn gedaan met Mothers FX Tire Shine, aangebracht met de Carrand applicator.
Uiteindelijk was ik precies optijd klaar, de auto stond nog geen 5 minuten buiten, of de eigenaar was er om 'm op te halen.
Maar eerst was het tijd voor foto's van het eindresultaat:
Een dag werk, met deze harde lak, beperkte tijd had als resultaat dat de swirls en lichtere krassen eruit zijn, maar er bleef nog wel wat RDS achter hier en daar.
Dit was vooraf al kortgesloten met de eigenaar. Uiteindelijk vond ik het resultaat helemaal niet slecht, zeg nou zelf, welke auto met onderstaande kilometerstand
ziet er zo uit? Dat zijn er maar weinig denk ik...
Uiteindelijke werktijd aan het exterieur: 06.00 - 17.00
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het exterieur was gedaan, 3 dagen later was het tijd voor het interieur.
Stappenplan en gebruikte producten:
- PB APC 1:10 om dashboard, deurpanelen en ander kunststof af te nemen
- alle afgenomen delen gedressed met PB Natural Look
- Stofzuiger erdoor
- Leder gereinigd met Gliptone Gentle Leather Cleaner
- voeden met Gliptone Leather Conditioner
Het stuurwiel eerst afgenomen met APC (2 keer), daarna in de cleaner (2 keer) en vervolgens in de conditioner (ook 2 keer).
Helaas was er niet veel meer van te maken, de kleur was op verschillende plekken uit het leer gesleten...
Nog een aantal random interieur pics:
Werktijd voor het interieur: 06.00 - 16.30
Eigenaar was zeer te spreken over het resultaat, ik uiteindelijk ook.
Er had meer uitgehaald kunnen worden, maar dan waren er nog wel wat meer uurtjes nodig geweest (die ik op dit moment niet had).
Tot de volgende! _[]