• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V70R '98 Saffron

Zeg het maar! Dit was het tweede ritje nadat de auto 2 weken stil had gestaan, dus dan ben ik altijd extra scherp op nieuwe rammeltjes of kraakjes, maar dit had ik niet verwacht :(
 
  • Verbluft
Reactions: schaef
Dat is niet echt lekker rijden zo inderdaad phoe heel vervelend dit, hopelijk hebben ze dit snel definitief hersteld voor je.
 
En de auto weer opgehaald.

Boosdoener was deze rubberen ring die gescheurd was, waardoor er vocht in kon komen. Als je het doosje opendoet dan ruik je de geur van lichte paniek!
 

Bijlagen

  • IMG-20230405-WA0008.jpeg
    IMG-20230405-WA0008.jpeg
    106,8 KB · Weergaven: 92
Vandaag de auto een wasbeurtje gegeven. De laatste keren zag ik op de liggende delen wat watervlekken die er met wassen niet afgingen. Hier bleef het water ook lichtjes 'achter hangen' bij het sheeten, en dat kunnen we natuurlijk niet hebben!

In het verleden heeft onze Saab een keer naast een sprinkler gestaan waardoor er echt kalkvlekken op de achterbumper waren gekomen en die heb ik destijds verwijderd met (schrik niet) Meguiar's Wheel Brightener. Ik weet de chemie erachter niet meer, maar ik kon mij herinneren dat zuren de kalk oplossen o.i.d. Dat zal ook de reden zijn dat er heel wat 'reset' shampoos zijn die enigszins zuur zijn. Hoe dan ook, ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en na het wassen wat MWB op een mitt gespoten om daarmee de liggende delen nog een keer te wassen. Het resultaat was absoluut een verbetering! Alle kalen metalen roesten na gebruik van MWB wel als de neten, dus ik heb heel weinig gebruikt en daarna heeeel ruim afgespoten. Geen foto's, maar jullie weten inmiddels wel hoe die eruit ziet volgens mij ;)
 
  • Leuk
Reactions: Jahe
Het is vooral zaak om het afvalwater niet richting de gebruikelijke afvoer achter de schermen te spoelen.
Bij menig auto zit daar alleen bescherming van een laagje zink. En daar weet dat zure goedje wel raad mee :worried:
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Afgelopen week kreeg ik een berichtje van de buurvrouw: mijn zwager heeft bij het wegrijden jouw auto geraakt op de achterbumper, maar volgens ons is er geen schade. Omdat ik in het buitenland zat kon ik pas gisteren de auto bekijken. Helaas lijkt er toch best wat schade te zijn :(. Op de plek waar de auto is geraakt lijkt alleen een veeg te zitten die ik er zelf nog wel uit zou krijgen. Echter, op het liggende stukje van de hoek van de bumper zit een beste snee. Eerst vroeg ik me af of die er niet al zat, maar een snelle blik op recente foto's leerde me dat deze snee toch echt nieuw was. Wat er volgens mij (en mijn Volvovrienden gebeurd is): de bumper is tijdens de botsing naar achteren gedrukt. Daardoor is deze tegen een scherp stuk plaatwerk gekomen dat hier direct achter zit. Vervolgens is de bumper weer teruggeveerd. Zal waarschijnlijk wel weer geregeld worden (de neus moest ik toch nog laten spuiten na de aanvaring met een buurjongen), maar echt vrolijk word ik niet van.

Blijkt vaker voor te komen, want precies ditzelfde is gebeurd bij de 850 van een vriend.
IMG-20230612-WA0044.jpg
 

Bijlagen

  • 20230612_190259.jpg
    20230612_190259.jpg
    415,7 KB · Weergaven: 96
  • 20230612_185811.jpg
    20230612_185811.jpg
    229,2 KB · Weergaven: 93
  • 20230612_190306.jpg
    20230612_190306.jpg
    161,1 KB · Weergaven: 90
  • 20230612_190316.jpg
    20230612_190316.jpg
    342,2 KB · Weergaven: 91
Oei wat een pech zeg echt balen dit, wel weer netjes dat ze het gemeld heeft (zoals het hoort maar toch).
Succes met het herstel de kras zal er inderdaad misschien er nog wel uit te halen zijn maar de beschadiging op het bovendeel natuurlijk niet ;).
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Net naar de spuiter geweest. Krijg morgen een offerte, en dan laat ik gelijk de neus, spiegelkappen en dorpels doen (dat stond nog op het lijstje na een botsing met een buurjongen vorig jaar). Ergens in de zomer een afspraak maken en dan genieten!
 
  • Leuk
Reactions: Jahe en t_w
Haha, snap wel dat de buurvrouw dit meldt. De Gouden Koets van Buurman Jansen beschadigen levert je ook de toorn van Buurman Jansen op. :p

Wel effe zuur, man. Komt vast allemaal wel weer in orde.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Gisteravond was het tijd voor wat technisch en optisch onderhoud. Nieuwe bougies, rotor en verdelerkap (iets eerder vervangen dan normale service-interval omdat ie op lpg rijdt). Daarnaast eindelijk de nieuwe emblemen teruggeplaatst en de dakrails vervangen.

Helaas is er in het verleden om de oude dakrails gespoten, waardoor het er nu niet zo lekker uitziet op die plek. Daarnaast is deze wat smaller waardoor je een strook aan vervuiling ziet. Dit kan hopelijk gewoon opgelost worden door te kleien en te polijsten (wat toch nodig moet gebeuren).

Ook lijkt de lak op het dak weer wat meer orangepeel en andere vlekkerigheid te hebben, dus dat kan ik dan misschien ook verminderen.

Voor
IMG_1098.jpeg


Vlekkerige bende :(
IMG_1099.jpeg


Rechtsachter. Hier is destijds om de oude dakrails heen gespoten, dus die lijn zie je nu.
IMG_1100.jpeg


Viezigheid onder de rubbers.
IMG_1106.jpeg


Beetje schoongemaakt, maar de lijn met vervuiling is nog goed zichtbaar.
IMG_1107.jpeg


Uiteraard voor het plakken nog even gepolijst
IMG_1109.jpeg


IMG_1113.jpeg

IMG_1115.jpeg