• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Volvo XC70 2,5 T AWD Cross Country

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Afgelopen weekend stond er, het zal jullie niet meer verbazen, wederom een Volvo op het programma voor een in en exterieur detail. Ditmaal een Volvo XC70 Cross Country, of door mij omgedoopt in het rijdende Tupperware doosje op wielen gezien al het vele aanwezige kunststof :D

De auto bij aanvang:

foto 01.jpg


foto 02.jpg


Pre-wash, foamen, wassen de-ironizen:
zoals altijd begin ik met het foamen van de auto zodat het vele vuil, zand e.d. los kan weken en zo kan worden afgevoerd.
- foam Kenotek Car foam
- Monello Lancia 2.0
- Nilfisk hoge druk reiniger
- wassen Poorboy's World shampoo
- diverse washmitts, borstels enz.

foto 03.jpg


Met de klok mee:
- vieze velg
- velg schoon gespoten na het foamen
- velg tijdens de-ironizer Kenotek 4200
- velg na het schoon spuiten

foto 04.jpg


Nadat de auto grondig was afgespoten, alle wasbenodigdheden waren opgeruimd, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.

Kleien:
ja ja, zoals jullie kunnen zien, ben ik volledig uit m'n comfort zone gekropen en heb een keer een andere klei gebruikt...normaal gebruik ik al jaren de DJ SN klei.
- Autoglym klei
- Poorboy's World Spray&Wipe

Prima klei, niet te hard, niet te zacht, gewoon prima te verwerken. Laat wel wat marring achter maar dat is niet zo erg als je daarna toch gaat polijsten.
Zoals verwacht kwam er van de hotspots zoals achter de voorwielen op de portieren veel verontreiniging af.

foto 05.jpg


Lakdiktemeting:
geen gekke uitschieters, nergens overgespoten, gewoon normale waardes

foto 06.jpg


Staat van de lak:
tsja... alle ingrediënten waren aanwezig: swirls, wat diepere krassen, deukje, her en der wat lak weg, kortom genoeg werk te doen.

foto 07.jpg


foto 08.jpg


Polijsten:
ik hoef jullie waarschijnlijk niet te zeggen dat Volvo lak beton hard is...
- Festool rotary
- Rupes Bigfoot I en III
- Rupes Bigfoot Mini
- diverse polijst pasta's
- diverse polijst pads


foto 09.jpg


foto 010.jpg


foto 011.jpg


foto 012.jpg


Ook deze Volvo kon de oxidatie duivel niet buiten de deur houden. Een flinke polijst sessie en de koplampen waren weer een stuk helderder. Daarna zijn ze ontvet en beschermd met Gyeon Trim.

foto 013.jpg


Interieur:
het interieur had net zo veel aandacht nodig als het exterieur.
Alle matten eruit, flink de stofzuiger er doorheen en daar waar nodig, de boel schoon gemaakt met APC, kwasten en doeken
Alle kunststoffen schoon gemaakt met Nanolex Interior Cleaner.

foto 016.jpg


Al het leer gereinigd met Gyeon Leather Cleaner strong en naderhand behandeld met Gyeon Leather Coat

foto 017.jpg


foto 018.jpg


Al het glas schoon gemaakt met diverse glasreinigers maar er bleef maar een waas terug komen.
Om ze grondig binnen en buiten te reinigen, heb ik de Autoglym Car Glass Polish op een witte Monello handpad (zo'n ovale) gebruikt. Nu zijn ze streep en waasloos schoon!

foto 015.jpg


De paravan kon wel wat extra aandacht gebruiken. Eerst goed schoon gemaakt, ontvet en daarna met Solution Finish behandeld. Trek wel handschoenen aan want je vingers worden kachelzwart.
Alle overige trims (veel, heel veel!) werden ontvet en daarna behandeld met Gyeon Cancoat.
foto 014.jpg


Bescherming:
de lak werd ontvet met Gyeon Prep en daarna beschermd met een laagje Ultimaxx Waxeramic

foto 019.jpg


De glans en reflectie zit er goed in :cool:

foto 020.jpg


En toen kon de auto weer naar buiten...
 
Laatst bewerkt:
Prima youngtimer heeft die weer naar NL gesleept! Staat er weer fris bij en prima reflectie wel; toen konden ze nog strak spuiten bij Volvo :innocent:

Die pook hey! Gedver, mijn handen kleefden al bij het aanzicht....

Prima klus weer en lekker geharkt! Dank voor het delen!
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Mooi verslag inderdaad en dito resultaat. Die is van een goed gebruikte Volvo naar een auto gegaan die niks geleden heeft. Haast jaloers op de manier waarop jij de verslagen maakt. Erg mooi gedaan.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Wat een plastic aan zo’n wagen…….ik ben daar niet zo van maar zoals jij het hebt behandeld is het 100x beter dan wat het was. Ik heb dat nog nooit gebruikt die Solution maar zo te zien moet ik dat ook opnemen in mijn producten. Mooi gedaan.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless