• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

voor de eerste keer

kane

Detailing rookie
17 mrt 2009
110
0
dat ik een topic maak van mijn werk aan de auto

ben geen pro doe ook geen 5 stappen plan of hoe jullie dat ook noemen

nou zal van start gaan

eerst de auto met hoge druk afgespoten hij was erg smerig,toen flink wat schuim er tegen aangegooid en de auto helemaal nagelopen met een washmitt
droog gemaakt en toen heel de auto behandeld met Black Hole en daarna flink in de Natty's blue gezet

ben zelf zeer tevreden en zeker omdat ik ik geen pro ben vergeleken met andere hier

ik heb een topic gemaakt over een spraywax of detailer nou ik haal zeer snel een detailer,reden dat ik van plan was om alleen de auto te wassen
maar door het harde water hier hield ik alleen maar vlekken en strepen over
dus maar de hele auto gedaan (koste zweet en tijd) maar goed

met een dteailer ben ik sneller klaar en met zelfde resultaat

Greetz

14izib4.webp

Misschien volgende keer wat meer aandacht besteden aan de interpunctie van je verhaal. Dit komt de leesbaarheid ten goede.

Even wat tips : Flink wat schuim zorgt ervoor dat je waxlaag (voor zover nog aanwezig) erg hard slijt. Zorg dus dat je tijdens de onderhouds wasbeurten je aan de dosering van de shampoo houdt. Na het wassen is clayen eigenlijk een onmisbare stap. Persoonlijk zou ik die stap met Black hole overslaan en liever een clay rondje doen. Ten eerste zal het voor meer glans zorgen dan dat de Black hole nu doet en ten tweede zal je wax ook veel langer op de schone lak blijven zitten dan op de "vette" Black hole. Je geeft aan dat je er een flinke laag natty's op hebt aangebracht. De enige die daar wat aan heeft is Carclean want hij gaat er niet meer van glimmen en wanneer je het te dik hebt aangebracht pakt het onderste laagje ook veel minder goed op je lak (of in jou geval Black hole). Wanneer je een dikke laag wil aanbrengen kan je beter een dun laagje aanbrengen , die afnemen, even een half uurtje wachten en dan weer een dun laagje aanbrengen zodat je die wax lagen op elkaar stapelt. Wat er op de foto te zien is staat je Vec C er weer stralend bij dus zeker mooi werk geleverd !

Nette auto die je in BE al niet meer zo veel ziet rijden. Zwart is echt wel mooi , MAAR 1 uur later ligt ie al terug vol met ..............stof :ja

Welke bandendressing heb je gebruikt ?

Iedereen begint met een soort van "basis" , misschien kan je een volgende keer eens een stuk kleien , polijsten , black hole , waxen en zal je merken dat er mogelijk nog veel meer uit te halen valt.

Jij bent tevreden en dat is wat telt !

Mocht je in mijn buurt wonen dan zou ik je wel een DAP enz ter beschikking stellen , je zou in het beste geval alleen wat meer centjes gaan uitgeven aan detailspullen....:lol

Ik neem aan dat wij allemaal van auto's houden en die mooi willen houden en zo ieder het op zijn eigen manier doet om de auto's mooi te houden.
Op dit forum zitten wij allemaal om elkaar te helpen met onze vragen en over hoe wij het moeten doen en welke middelen wij moeten gebruiken om het beste resultaat te behalen.
En wat ik al eerder zei iedereen doet het op zijn eigen manier de een vind van hoe die gene het gedaan heeft dat het wel op een goede manier is gedaan en de andere vind dat die gene het verkeerd doet.
Zo kunnen wij allemaal elkaar helpen met hoe het beter kan.
Ook ik leer steeds nieuwe dingen door dingen te vragen en te lezen en ben ook maar een simpele beginner maar zolang jij te vrede ben met hoe de auto eruit ziet en ook als het voor een ander zou zijn die dan ook te vrede is dan is alles toch goed.
Sommige mensen hebben hele tassen of kasten vol staan met poets spullen en machine's om te gebruiken en de mogelijk heden van een eigen garage/schuur/loods/oprit om goed een auto tot het beste resultaat te krijgen en andere hebben dat weer niet en moeten het met minder doen zoals ik.
Ook zullen sommige het ook voor hun zelf doen als hun werk dus als eigen bedrijfje.
Zelf plaats ik ook foto's van auto's die ik dan gedaan heb en probeer dan zo goed mogelijk uit te leggen hoe ik het gedaan heb en zet ik er ook bij wat er beter kon of hoe ik het anders had kunnen doen of welk middel ik voor dat probleem in de toekomst zou moeten gebruiken en zo leer ik dan weer.
Ik vind de auto er netjes uit zien samen met de velgen alleen de velgen zouden net 1 of 2 maatjes groter moeten zijn vind ik dat staat net even wat mooier.