• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorbereiding voor de dap workshop?

djowel

Detailing rookie
27 apr 2009
22
0
Beste heren van Carclean,

Ff een korte vraag ter voorbereiding van de komende dap workshopdag, waar ik bij zal zijn.

Is het nog raadzaam je auto enigzins voor te bereiden/ wassen/kleien voor die dag?
Ik kan me voorstellen dat we niet onbeperkt de tijd hebben om alle stappen langs te gaan en dat we
die tijd goed kunnen gebruiken om ons te concentreren op het (machinaal) poetsen.

gr. Joel
 
ik ben bij de eerste DAP workshop geweest. Het helpt inderdaad als je je auto van te voren even wast, in elk geval dat stuk van de auto wat je met de DAP tijdens de workshop wilt aanpakken. Tijdens de eerste workshop was er de mogelijkheid om de auto even lokaal te wassen. Maar als je echt goed bezig wilt zijn: was de auto eerst thuis, daarna even kleien (in ieder geval weer het bewuste deel). Als de mogelijkheid bij Carclean er is, daar nog even een laatste wasje om het verse vuil te verwijderen. Na het droogmaken kan je dan gelijk beginnen met de DAP. Geloof me: alle tijd wil je steken in de DAP, dus alles wat je vooraf al kan doen, moet je vooral doen! ;) :)

Succes en veel plezier in ieder geval!
 
Haha, ik durf in de staat van hoe me auto nu is a.s. zondag niet eens aan te komen.

Veelste vuil is die! :schaam En gelukkig ben ik zaterdag lekker vrij (en maandag) Dus wordt me een leuk weekendje (ga ik van uit tenminste) :grinning:
 
Ik kom zaterdag middag terug uit Duitsland, de auto zal dan wel lekker smerig zijn.... :bad
Veel meer dan een wasbeurtje gaat het bij mij niet worden in ieder geval. ;)
 
Ik zal eens kijken of ik er zondagmorgen nog tijd voor kan vinden om de auto te wassen en om een stukje te kleien.
Dat stukje zal dan het voorportier aan de bestuurderszijde worden. Daar zitten twee lichte krassen op die ik met ScratchX niet wegkreeg.
 
OM jezelf tijd te besparen kun je de auto van te voren doen natuurlijk, wassen kan ook bij ons voor de deur, maar niet allemaal tegelijk natuurlijk ;) Het is wel zo dat je niet de hele auto kunt "dappen", daar is simpelweg de tijd niet voor, vaak zal de motorkap door de meesten worden aangepakt.
 
Jeroen zei:
Haha, ik durf in de staat van hoe me auto nu is a.s. zondag niet eens aan te komen.

Veelste vuil is die! :schaam En gelukkig ben ik zaterdag lekker vrij (en maandag) Dus wordt me een leuk weekendje (ga ik van uit tenminste) :grinning:
Mijne was op workshop2 zo vuil dat hij op geen enkele foto staat ;)
Ach je kunt altijd als excuus aanvoeren dat je juist komt om te leren hoe het WEL moet ]d~^

Veel plezier trouwens allemaal! Ik hoop dat de zon iets minder intens is als de laatste dagen, want dit werkt volgens mij ook niet fijn zo op een hete motorkap.
 
Zoals het er nu uitziet wordt het zondag wel goed weer, graadje of 24, niet té warm dus! :grinning:

Ik moet dus ook nog maar even een mooi behandelplekje uit gaan zoeken denk ik, want de motorkap is not done (pas gespoten, dus nog helemaal strak ,^^ ).
Zaterdag ook nog maar even snel wassen en plaatselijk kleien, want ik denk niet dat ie tussen nu en zondag nog schoon blijft..

Ik heb er in ieder geval al zin in!
 
De voorspellingen zijn best aardig:

05-07.jpg