• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Voorbumper VW Polo] Je ziet het wel, maar voelt het niet.

Kikker79

Detailing chief
15 okt 2013
56
75
44
Amersfoort
Beste detailers,

Om het detailen beter onder de knie te krijgen ben ik vandaag begonnen met een voorbumper. De bumper is zwart metallic en is nooit goed verzorgd. Ook niet na verre auto vakanties. Veel ingebakken vervuiling dus.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

- ingespoten met Valma insectfree (had ik nog liggen), een paar minuten laten weken en daarna gewassen;
- bumper gedroogd en gekleid met Gyeon klei i.c.m. PB spray & wipe (weinig vervuiling op de klei);
- polijsten (DAP 900) met Monello Mezzo op wit.

Na deze stappen een super gladde lak maar nog steeds ingebakken vuil zichtbaar en vooral heel veel kleine puntjes. Deze zijn duidelijke zichtbaar maar je voelt ze niet.

Wat ik zeker weet is dat het geen hars is, aangezien de rest van de auto hiervan vrij is.

Heeft iemand een tip voor mij?

ps. zwaarder polijsten geeft ook geen verbetering..

voorbumperVwPolo06.jpg
 
Op mn telefoon is het niet super goed te zien, maar kan het geen steenslag zijn? . De bumpers zijn van plastic tegenwoordig en kunnen met een plastic primer best elastisch zijn. Al een stukje geprobeerd te polijsten? (edit. Al gezien dat je gepolijst had. Geen resultaten dus) Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
 
De putjes zijn net wel/ net niet zichtbaar op de foto. Lijkt me zo op het eerste gezicht wel steenslag. Wellicht is de bumper gespoten geweest waardoor de beschadiging nu onder de blanke laklaag zit?
 
Ik dacht in eerste instantie ook dat het steenslag was, maar dat is het niet. Het lijkt me niet dat de bumper is gespoten aangezien de auto met lichte bumperschade is gekocht. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Zoals ik het zie is de bumper toch een keer gespoten geweest waardoor de putjes nu onder de blanke lak zitten. Heb dit al vaker gezien. Een bumper met steenslag wordt grofweg wat opgeschuurd en daarna overgespoten, dan is alles wel weer mooi in de kleur, maar de onderliggende schades blijven wel zichtbaar.
 
Dat is dus flink balen :(
De motorkap zit overigens ook onder de steenslag. Echt niet normaal! De auto is trouwens gespoten in Brazilië...
 
Mijn Beetle die ook gespoten is een Braziliëis nochtans strakker gespoten dan mijn ouders hun Tiguan, veel minder orangepeel. Steenslag kan evenwel aan de rijstijl van de vorige eigenaar liggen(bumperklever?) Iets dat ik nog niemand heb horen aanhalen, aangezien je aangeeft dat de bumper nooit degelijk schoongemaakt is, zijn het niet echt ingebeten plekjes? Heb zoiets al eens meegemaakt op een BMW, na licht wetsanden kreeg ik het pas weg.
 
Wellicht dat wetsanden een optie is. Voordat ik dat op de bumper ga proberen, eerst maar eens uitleven op een testpanel ;)