• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorruit blijft vuil

Deebo

Detailing addict
6 mrt 2014
93
55
Ik heb al enkele keren voorgehad dat als ik mijn voorruit gekuist heb met Clearly menthol van Dodo juice,
maar deze morgen (toen het koud en vochtig was) dat ik strepen zie van het kuisen,
en soms zelfs volledig een wazige schijn er op, de doek waar ik het mee doe wordt altijd uitgewassen dus die is niet vuil

Ik volg. Ik heb het ook zelf voor, en heb ook de indruk dat ik beter resultaat haal met een gewone ramenreiniger (Instanet) dan met CM...

Sommige (opgehoopte) verontreiniging krijg je niet weg met een gewone glasreiniger.
Ik pak ze meestal eens in de zoveel tijd aan met een glaspolisher en een daarvoor bestemde pad en houd ze daarna weer gewoon bij met glasreiniger.

Ik bemerk bij mij hetzelfde effect als ik iets te gehaast met teveel produkt (in mijn geval Meg's Glass Cleaner Concentrate 1:10) mijn ruiten heb gedaan.
Het lijkt dan wel of het produkt dan weer op je ruiten opdroogt.

bs;n401264 zei:
Je voorruit een keer goed schoonmaken met IPA helpt vaak enorm goed!
In Clearly Menthol zit overduidelijk veel IPA/alcohol. In GCC zit het trouwens ook, zoals in best veel glasreinigers.

Hoi Deebo,
Ik zit wat oude posts door te lezen en kwam dit zeer herkenbaar verhaal tegen. BS gaf je al het advies de ruit met IPA schoon te maken. Ik heb het al in een andere reactie vermeldt, maar spray je ruit eens in met IPA en poets hem dan schoon met een bolletje staalwol grade 0000.

Ik behaal goede resultaten met Autoglym Car Glass Polish. Stoft een beetje, maar werk erg goed.

• Leuk
Reacties: Stephan
Staalwol werkt bij bubu, anderen krijgen er kippenvel van. Zoals bij elke methode/product, gebruiken op eigen risico. Je weet pas wat het bij jou doet als je het probeert ;)