Ja, ook renault :noDibbuz zei:Precies het punt waar de ruitenwissers stoppen volgens mij, zie ik hier een connectie?
Gisteren de ruit weer van een laagje DC step 3 wax voorzien, probleem lijkt verholpen te zijn.Karlok zei:Precies, er zijn delen waar bij regen druppels op de ruit blijven liggen en delen niet. De delen die ik op een eerder foto heb aangegeven, daar vormen geen druppels. En daar heb ik dus ook geen/minder last van.
Gisteren in de regen gereden 's avonds, bij het wissen (interval) zie je heel kort (1 sec) een licht waas (alleen op de delen, waarbij als de auto geparkeerd in de regen staat druppels vormen) en dan is het ook meteen weg.
Heb wel mijn ruiten eerder ooit gewaxed met Meg. DC step 3 wax. Misschien daardoor? Resten van waxen?
Erweet zei:Als producent en verdeler van glasbehandelingsproducten kan ik je het volgende vertellen en aanraden;
Indien water op het glas op verschillende manieren reageert heeft dit inderdaad met de topologische structuur van het glas te maken. Ofwel is je glas bevuild of niet grondig gewaxt of gecoat.
De meest effectieve manier om dit probleem op te lossen is, om even voor mijn eigen product te praten Pro Vision Glass Scrub: een reinigingspasta waarmee je glas tot in de diepste porien mechanisch reinigt en de oppervlaktrespanning weghaalt zonder het glas te beschadigen of krassen te maken.
Dit product bevat microscopische korrels die je in staat stellen om de porien te reinigen zodat er een 100 % glazen oppervlak achterblijft. Glass Scrub is een witte reinigingspasta, het product kan op glas aangebracht worden en met een vochtige doek of spons dien je het oppervlak zachtjes te masseren, zo duw je de korrels in het glas en wordt alles losgemaakt. Vervolgens spoel je het oppervlak grondig en heb je de properste ruit die je je maar kan inbeelden.
Een alternatief, is een gewone witte tandpasta gebruiken, deze met een zachte doek of spons inmasseren (niet te hard!) waardoor je ook mechanisch de ruit reinigt.
Je ruit zal nog nooit zo proper geweest zijn waardoor dit de ideale ondergrond biedt om opnieuw een coating of wax aan te brengen.