• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstel rondje

kenny92

Detailing addict
15 aug 2017
64
60
Zoals beloofd zal ik mij hier ook even voorstellen.

Ik ben Kenneth, 25 jaar. Uit midden Limburg.
Ook bij mij begint het detail "virus" toe te slaan. Na begonnen te zijn met wat M producten (begrijp dat de meeste hier niet zo'n fan van zijn). Zijn er langzaam andere producten in het assortiment gekomen.

Heb tot nu toe eenmalig de auto gepolijst en gewaxt met de hand. Maar moet zeggen wat een *piep* werk is dat. Zeker als je krapjes zit qua ruimte en weinig licht hebt. Dus de volgende keer maar iets anders verzinnen. Ook meteen mijn eerste beginners fout gemaakt, namelijk te vee wax op de auto gesmeerd. Namelijk een halve pot van 300 gram.
Probeerde het al zo goed mogelijk te doen, en dacht later, wat gaat dat uitwrijven toch lastig. Maar na hier een tijdje op het forum gelezen te hebben werd me duidelijk dat ik te veel wax had gebruikt.

Daarnaar ook een foamgun aangeschaft met de honey foam van chemical guys. Alleen ik heb me twijfels over de gun, het foam loopt er heel snel van af en het lukt me niet om een egale laag "plakkend" op de auto te krijgen. Nu is mijn honey foam op. En heb ik op de SDD de yellow foam o.a. Meegenomen. En hiermee vandaag ook me auto gefoamed, ik een 1:10 verhouding. Maar had weer hetzelfde en heb hier een filmpje van gemaakt. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit aan de verhouding ligt die ik gebruik, of dat dit evt aan de gun ligt? De bovenste schroef op de gun staat overigens helemaal dicht.

Nu lukt het me momenteel niet om het filmpje te plaatsen. Daarom zal ik het proberen te beschrijven.
Op moment dat ik de foam op de auto spuit, druipt grotendeels de foam er weer af. Waarna er een dunne (waterige) laag op de auto blijft liggen.

Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Daarnaast heb ik op de SDD nog een aantal andere spullen gekocht zoals de Dap900 V3 starterskit met Monello.

En ben in het bezit van een blauwe Fiat Punto Evo 1.3 Mjet uit 2011.
92f6af2503cb83c48229ef99b9345802.webp

En zal hiermee het voorstelrondje afsluiten!

• Leuk
Reacties: RoyR
Ik heb een foam lans van autoBrite en ondervind daar geen enkel probleem mee. Mss ligt het aan de HD reiniger. Welke gebruik je en hoeveel bar/druk geeft deze?

Ik gebruik een Kärcher K serie (2 of 3 uit me hoofd). En aangezien we deze al hadden en van me vader is, durf ik niet te zeggen hoeveel bar die geeft. Maar mijn gezond verstand zegt dat het niet aan de HD ligt, maar kan er naast zitten natuurlijk

Welkom op het Forum!

namelijk te vee wax op de auto gesmeerd. Namelijk een halve pot van 300 gram
emoji33.webp
.
150g wax?! Welke wax was dit dan? :P

Die foamgun van Chemical Guys, dat is de versie die je gewoon op de tuinslang zet? Of heb je een foamlans? Het klinkt alsof je gewoon de eerste hebt en dan kan je inderdaad verwachten dat je een waterig sopje op je auto spuit. :D

EDIT; Ow, je hebt dus gewoon een foamlans.

Welkom op het Forum!

150g wax?! Welke wax was dit dan? :P

Bedankt!

Dit was de meguiar's nxt wax. Deze heb ik dus te uitbundig erop gesmeerd. Dus kom zo nu en dan ook nog wax restjes tegen (logisch ). En heb in een deurstijl volgens mij opgedroogde wax, welke ik dus met de volgende polijst beurt wil verwijderen.

En ik heb idd een foamlans. Niet die van chemical Guy's. Zal kijken of ik nog kan vinden welke ik heb.

Heb je wel eens geprobeerd om een sterker mengsel foam in de fles te doen?

Ik kan ernaast zitten, maar wat ik denk is dat er een aantal factoren zijn die de schuimdikte bepalen.

- De druk van de machine. Hoe hoger de druk, hoe dikker het schuim.
- De kwaliteit van de foam gun. De foamer van Kärcher zal het in niet zo goed doen als eentje van Monello, Bilthammer, enz.
- De wateroutput. Hoe meer water er uit je HD komt, hoe meer het foam wordt verdund, dus hoe minder dik het foam zal zijn. Net zoals 1 dopje shampoo in een emmer van 5 liter niet hetzelfde schuimt als datzelfde dopje in een emmer van 20 liter.
- Het product. Sommige foams schuimen beter dan anderen.

In dit geval denk ik toch dat het aan de HD Reiniger ligt. Ik heb jaren plezier gehad van een Kärcher K2 met de Monello Foam Lans en kreeg altijd een beetje kan net schuim... Meer of minder product, productregelaar meer of minder maakte allemaal niks uit. Nu heb ik een Kärcher K5 en ik krijg bijna altijd dik schuim. Meer of minder product is veel minder van invloed en de draaiknop is nu echt regelbaar....

Even de verschillen op een rij, zoals @Jansen al zegt zijn er 4 factoren belangrijk en jouw Foam Gun lijkt mij wel goed genoeg.
K2 : 110 bar, 360 ltr/min, 1,4 kW
K5 : 145 bar, 500 ltr/min, 2,1 kW

Ik heb niet de foam Lance van Kärcher zelf @Jansen maar een Lance die wat lijkt op de Monello.
Heb jet vanmorgen nog even nagekeken @Istnogferarie en we hebben de Kärcher k4.2 in huis. Alleen heb ik nu niet even snel de specificaties kunnen vinden, maar volgens mij rond de 130bar.
Zal na het werk er nog even naar kijken.

Hoi welkom!

Uit mijn ervaring kan het aan de Foamlance liggen, en niet altijd aan de HD.

Ik heb nooit geluk gehad met m'n monello Foamlance.. zelfs met mijn nikfisk 150 was de schuim erg dun.

Ik heb toen een andere Foamlance gekocht, en toen was het schuim veel dikker.

Het kan ook zijn dat het water bij jullie wat harder is, dat heeft ook heel veel invloed op de dikte van het schuim.

Het hoeft niet te zeggen dat dik schuim beter is, maar het ziet er wel leuker uit.

Welkom! Ik ging eerste instantie ook zeggen dat het aan je HD ligt. Voordien heb ik ook een Karcher K2 gebruikt en dat ding is echt wel instapmodel... Mijn Nilfisk 145 is op dat vlak stukken beter. Het kan inderdaad ook aan de foamgun zelf liggen. In het begin paar keer met de bijgeleverde foamfles van Nilfisk gefoamed en was idd maar waterig sopje. Hen nu de Monello foamgun en heb echt lekker scheerschuim in verhouding 1:10.
Maar mss moet je proberen het filmpje dat je gemaakt heb hier plaatsen. Dan zal er mss betere oplossing uit de bus komen?

Ook namens mij van harte welkom
in de detail wereld.
veel suc6 met het lezen en leren en natuurlijk het detailen:cool:.
En mochten er vragen zijn we horen ze vanzelf wel

Hmmmm.... Da's best dun, inderdaad. Het ziet er uit alsof de foamlans niet echt druk opbouwt, maar er wel flink wat zeep uitgooit.

Heb je al met de stelwiel geouwehoerd? :)

130 bar zou ruim voldoende moeten zijn.

Stelwiel (bovenop) staat helemaal dicht op het filmpje. Zet ik hem verder open. Word het eigenlijk alleen maar water...