• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstel Rondje.

Fuut-Fuut

Detailing guru
1 jan 2021
161
105
Een goedendag Alle,


Ik lees hier en daar al een tijdje mee op het forum en hier al een heel stuk wijzer van geworden. Mooi om te zien hoeveel activiteit er hier is en op elk niveau alles wel besproken en behandeld wordt.
Betreft het detailen wil ik me hier toch een steeds meer en meer in verdiepen en na het ondertussen bekende was rondje 2 emmers enz enz. was ik toch wel naar iets op zoek om voornamelijk swirls en lichte krassen ook te verwijderen/verminderden. Naar wat rond vragen wat een polijst beurt zou moeten kosten en gekeken wat een da polijstmachine moest kosten gekozen voor de tweede optie. We zullen het maar niet hebben over de bijkomende kosten maar toen was het al een verloren zaak. Ondertussen heel wat spullen rijker zowel van cc als andere. Bij cc van de zomer een dap evo en mini aangeschaft en andere materialen waar ik niet te diep op in zal gaan.
Sinds die tijd was ik er tot vorige week nog niet aan toe gekomen om ze daadwerkelijk te gebruiken. Op een spoiler na. Ben namelijk schilder van beroep met een eenmanszaak en man en vader van me zoon van 2/5. En dit alles bij elkaar kost zeer veel tijd dat ik altijd al blij ben als beide auto’s (werkbus&gezinsauto) 1x per week gewassen zijn, dit bereik ik natuurlijk niet elke week.
Foto bij het praatje.
IMG_7093.jpg


IMG_0794.jpg

Vorig week dus de dap op de focus gegooid en gekeken wat ik kon bereiken zonder ervaring deze heeft ook de meeste liefde nodig. Ik kon mooi droog staan in de loods van mijn collega.
Heb een 1 staps polijst middel gebruikt na alle voorbehandelings stappen. Hij is er een stuk beter op geworden maar nog lang niet naar mijn zin zal van het voorjaar worden als ik hem compleet weer ga doen in de tussen tijd hier en daar wat oefenen op een bumper, en ondertussen staat hij er weer wel beschermt bij.
Ben ook op zoek naar een nieuwe HD reiniger. Heb voor me werkzaamheden op het moment een kranzle 160 tst. Maar deze is over alle bouwen al geen gesleurd en ziet er niet meer uit. Wil wel bij kranzle blijven en dacht zelf aan de xa 15 tst vanwege het lage toerental en gemakkelijke snelkoppelingen, maar de lans is weer zeer lang enz. Ga hem enkel gebruiken voor huis en tuin werk en de detail hobby natuurlijk. Benieuwd naar de suggesties.
Bij deze mijn voorstel rondje zodat iedereen een beetje weet wie ik ben. En iedereen kan lastig vallen met vragen.
Met vriendelijk Groet Ruud.
 
Welkom,

Leuke bus en fijne ruimte. En terecht dat het gezin voor gaat.

Uiterlijk van gereedschap is minder belangrijk dan de werking
Voor de lans en de opzetstukken zijn wel alternatieven te bedenken
 
Welkom Ruud! Fijn zo'n maat met een loods en wat staat daar ook een fraaie kever! Die mag gerust in een show-off t.z.t. :innocent:

Ja is een mooi ovaaltje. Van de grond af helemaal nieuw maar ze trots stond er niet daardoor had ik nu plek.
Normaal staat er een T1 op de plek waar de Ford staat.
 
  • Geweldig
Reactions: RoCo