• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstel rondje

Nerdeose

Detailing rookie
5 mrt 2021
2
15
Dag allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Remco 23 jaar en heb sinds kort samen met mijn vriendin een leuke donkergrijze Citroën C1 uit 2011 gekocht. Het is een geweldig autootje en ik wil deze graag mooi houden. Ik ben al een paar dagen veel aan het lezen en vind het zeer interessant wat er allemaal op dit forum voorbij komt.

Voor nu ben ik mij nog vooral aan het inlezen op welke producten er zijn en waarmee ik ga beginnen. Het lijkt mij verstandig om eerst de basis goed te hebben en vanaf daar te kunnen experimenteren of dit echt een hobby voor mij is. Ik zit er aan te denken om te beginnen met de Monello Basic wash kit en de Non-ferro bundel en twee goedkope emmers. Hiermee kan ik beginnen de boel netjes schoon te houden en vanaf daar doorgroeien in de verdere stappen. Wat raden jullie aan als je begint met een beperkt budget van ongeveer €50 tot €100?

Zijn er trouwens mensen hier die ervaring hebben met wasboxen waar je zelf spullen mee mag nemen rondom Enschede?

Met vriendelijke groet,
Remco
 
Welkom Remco! Goede insteek zo en ik kan alleen maar onderstrepen dat je met het wassen moet beginnen; een schone auto is vaak al een leuke auto om te zien. Met goed wassen en reinigen haal je dus de eerste en grootste slag in huis.

Om de lak niet te ver achteruit te laten gaan investeer je vooral in emmers + een grit guard (om kosten te besparen doe je die alleen in je spoelemmer, maar het liefst in beide), een washandschoen of waspad en een fijne shampoo.

Aangezien ik denk te lezen dat je gebruik maakt van een wasbox: doe daarbij nog een beschermd product (een spray coat zoals Gyeon Wetcoat is dan bijvoorbeeld ideaal) en je bent klaar om te beproeven of deze aanpak blijft plakken.

Non-Ferro is een prima aanvulling voor de verdere reiniging; doet het heel goed op de velgen en ook goed om de lak te reinigen; dit hoeft niet iedere keer trouwens!

Als je afspoelt met osmose water (vlekvrij) kun je het zo laten drogen, zo niet heb je ook nog een droogdoek nodig. Je aanpak kan dan zijn:

  1. Omdat je geen wax of andere vorm van uitgebreide bescherming aanbrengt kun je de "voorwas" van de wasbox gebruiken.
  2. Dan goed afspuiten
  3. Wassen met eigen spul
  4. Goed afspuiten
  5. Wetcoat (of soortgelijk!) aanbrengen en afspuiten
  6. Laten drogen of zelf drogen
Dit kun je aanvullen met non-ferro en een velgenborstel en aparte emmer ......en....en....en....eerst maar eens wassen o_O
 
  • Leuk
Reactions: Nerdeose
Welkom op het forum! ;D

Gezien je naar de washbox wilt gaan, zou ik investeren in goede emmers + deksels zoals die van Grit Guard. Naast het feit dat dit grote, stevige emmers zijn, kan je dan ook een emmer heet water meenemen. ;)

Persoonlijk zou ik wat andere items kiezen, namelijk;

- €13,00 - Incredipadd (Wassen)-(Incredimitt niet op voorraad, dit is een 'washandschoen' waar je niet met je hand in kan)
- €20,00 - Dry me Crazy (Droogdoek)
- €10,50 - Born to be Mild (Shampoo)

De Non-Ferro bundel kan goed zijn, maar alleen als je de vingerhandschoen handig vind én als je genoeg ruimte hebt tussen je velg en remschijf/plaat zodat de borstel er tussen past. ;) Een losse fles Non-Ferro + een goede kwast kan al genoeg zijn voor de voorzijde van de velg + eventueel wat meer betalen en een Wheel Woolie Small (€24,00) erbij nemen voor het velgbed.

- €24,00 - Velgbedborstel
- €12,00 - NonFerro 500ml

- €14,00/14,00 - Grit Guard Emmers.
- €9,50 - Grit Guard voor in de spoelemmer.
- €3,00/3,00 - Dikkere handvaten voor de emmers

Totaal; €123,00
 
Bedankt voor de snelle antwoorden!
Als ik het goed begrijp raden jullie mij dus aan te investeren in goede emmers en een spraywax in plaats van voor een velgen reiniger te gaan? Ik neem aan dat ik de velgen en banden dan met normale shampoo schoonmaak met een doekje of extra washmitt?