• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen Eggie

Eggie

Detailing trainee
30 nov 2017
38
40
30
Hallo allemaal,

Ik kijk regelmatig op het forum, maar heb me nu toch maar aangemeld. Ik wil mijn horizon graag wat verbreden op het gebied van polijsten en dergelijke. Met name omdat ik nu een winterauto heb waar wel het een en ander aan mag gebeuren.

Ik ben een Volvo-liefhebber en de auto die nu de stalling in moet is een 244GLE uit '82 waar ik met een kameraad een ander blok heb ingebouwd.
360.jpg


Als winterauto heb ik een oude Astra. Deze zit onder de krassen van een schuurspons. Deze wil ik binnenkort proberen aan te pakken. Niet omdat de auto het waard is, maar omdat ik het leuk vind om steeds meer te leren en steeds meer ervaring op te doen met polijsten.

Ik polijst regelmatig met een Rotary (Flex), maar heb nog geen ervaring met een Dap. Ik zit nu te kijken om voor mezelf een dap900 starterskit aan te schaffen. Maar nu ben ik benieuwd hoe groot het verschil is met het werken met een Rotary? Kan ik met een Dap voldoende resultaat halen?

Groeten Eggie
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Welkom. Ik denk als je een Rotary gewend bent dan zou ik die fijn blijven gebruiken en dan afwerken met de dap voor hologram vrij resultaat
 
  • Leuk
Reactions: Eggie
Welkom op het forum Eggie. Heel mooi hobbyproject :) (en een Astra om op te oefenen is ook leuk) ;)

Precies, als er wat fout gaat maakt t niet zoveel uit! Is meer om de winter te overbruggen ivm de overgangsregeling.

Zal zondag wat foto's maken van de astra en kijken of ik de lak nog iets kan bijwerken
 
Laatst bewerkt:
Welkom...

Voor zover ik weet zijn Volvo's niet de zachtste lakken dus correctie halen met een Rotary zorgt wel voor tijdswinst. Finishen met een Dual Action geeft weer een subliem resultaat met minder precisie.
 
  • Leuk
Reactions: Eggie
Bij deze dan even wat foto's van t opeltje. Dit is gewoon een auto om t een en ander uit te proberen. De Volvo wil ik als hij uit de stalling is ook wat liefdevoller behandelen dus ben een beetje spullen aan het verzamelen nu. Heb inmiddels een Nilfisk C125.7-6 besteld en binnenkort nog even wat spulletjes bij CC bestellen zoals emmers met Gritguards, foamlans en dergelijke.

360.jpg


Ik wilde graag het Kovax schuurpapier uitproberen, dus even een aantal krassen gezocht:
360.jpg


Geschuurd met 1500
360.jpg


Geschuurd met 3000
360.jpg


Gepolijst
360.jpg


Best leuk om een keer uit te proberen en wat ervaring hiermee op te doen.

Uiteindelijk is hij er zo uitgekomen:
360.jpg


Ik heb hierbij voor het eerst gebruik gemaakt van het schuren en voor het eerst Collinite 845 gebruikt. Valt me op dat het een fijne wax is, poetst goed uit en zorgt voor een mooie beading.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Welkom, al behoorlijk ervaren zie ik.

Schuren met de hand gedaan ? Kovax op de machine is ook heel effectief
Ideaal is om dan een lakdiktemeter te hebben
 
  • Leuk
Reactions: Eggie
Welkom, al behoorlijk ervaren zie ik.

Schuren met de hand gedaan ? Kovax op de machine is ook heel effectief
Ideaal is om dan een lakdiktemeter te hebben

Ja met de hand.. Heb er zo'n blokje bij, machinaal gaat me nog iets te ver. De Opel is toch maar een barrel dus kan er mooi wat op uitproberen.


Welkom! Al lekker bezig geweest zo te zien. En die Astra is idd een geschikt bakkie om op te oefenen.

Zeker, binnenkort even de eerste bestelling op CC doen en de auto van mijn ouders aanpakken. De Astra is mijn rijdende testpaneel haha.
 
De eerste foto van de Astra, is dat een voor foto? En zijn die hollo’s er inmiddels uit?

Mijn handen jeuken namelijk als ik dat zie :joy:

O... en een verlaat welkom :blush:

Ideaal toch? Wil binnenkort ook gaan polijsten maar dan ga ik wel eerst ff langs de sloop voor een motorkap of een deur! :)

Met een dual action?

Ik hou vam voorzichtigheid, maar als je schade wil maken moet je echt hele rare dingen doen.

Ik zou gewoon lekker losgaan op je auto.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!