• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen Hyundai kona

Momo94

Detailing rookie
28 feb 2025
3
15
Hallo,

Ik ben Naomi en 30 jaar oud en kom uit Oss.
Sinds 21 oktober ben ik in bezit van een gloedjenieuwe Hyundai Kona N-line sky met de kleur meta blue pearl met alcantara leer. De auto heeft een glasscoating.
Ben super zuinig met deze auto en ga er niet mee door de krasstraat en was hem maandelijks met de hand. 'T koontje heeft nu al 8.500 km erop staan en er zullen meer volgen. Helaas dinsdag wel naar de dealer, want door een verkeerd steentje.. heeft die nu al een sterretje in de voorruit..

Mijn vorige autootje was een mitsubishi colt diesel van 2006, gekocht in 2017 en bij de dealer achtergelaten met 476.408 kilometer. Super veel plezier en kilometers gereden met deze toffe auto. Autootje heeft mij nooit laten staan, maar met de kilometers, en de garage die mij eigenlijk het jaar ervoor met de apk waarschuwde dat er echt een hoop aan zat te komen, vooral in uurwerk, deze toch maar in geruild voor deze nieuwe topper.

Ik ben vooral hier op het forum om te lezen en leren hoe ik mijn auto zolang mogelijk zo kan houden dat hij er nieuw uit blijft zien.

Hkona.webp

Dank jullie wel allemaal!
Ja, zekers! Beetje jammer alleen dat je bij steeds meer wasboxen eigenlijk niet meer met je eigen spullen mag wassen..

Welkom! Mooie kleur auto en zal vast een enorme switch zijn van zo'n oude auto naar een hagelnieuwe. Qua comfort en snufjes. Vond ik althans wel en de 'nieuwe' was toch nog bijna 5 jaar oud.

Dank jullie wel allemaal!
Ja, zekers! Beetje jammer alleen dat je bij steeds meer wasboxen eigenlijk niet meer met je eigen spullen mag wassen..

Ja belachelijk inderdaad. In veel gemeentes mag je niet op straat wassen i.v.m. de APV en bij de wasbox mag je vervolgens geen eigen spullen meenemen..

Moet zeggen dat in mijn huidige gemeente niets kan vinden in de APV.

Maar als je de ANWB mag geloven en deze link van RTL dan komt het dus wel voor. Deze site heeft een eigen belang om te zeggen dat het verboden is... net als deze boete is schijnaar 440 euro... Maar het daadwerkelijke antwoord is vaak lastig te vinden omdat het dus schijnbaar op meerderere plekken in een APV zou kunnen staan en een site van de gemeente niet altijd duidelijk is. Amsterdam in dit geval wel.

Begon er voornamelijk over omdat wij een nieuwbouwhuis gekocht hebben en de kopersbegeleider zei toen specifiek dat je niet op straat mag wassen in heel veel gemeentes toen ik begon over een buitenkraan voor de voorgevel. Heb het in die gemeente ook nog niet kunnen vinden maar het is wel een nieuwe 'groene' wijk met van die wadi's dus het zou me ook niet verbazen. Kom voornamelijk meer 'het mag niet' tegen op google dan dat het wel mag.

Snap het zelf ook niet helemaal, genoeg auto's die heel vuil zijn waar dit soort rommel toch ook op straat terecht zal komen bij een regenbui enzo. Of hele oude lekkende auto's... maar goed.. Ik ga het gewoon doen en we zien wel of de BOA langskomt.

Laatst bewerkt:
Mooi overzicht ;-)

Logisch uitgangspunt is dat de overheid een burger alleen iets mag verplichten via een wettelijke bepaling.
En dan niet zomaar een verplichting die arbeid inhoudt. Daarom zijn verplichtingen om de stoep sneeuwvrij te maken ook verdwenen.

Op je eigen terrein mag je wassen zolang het geen milieuschade oplevert.
Bedrijfsmatige activiteiten kennen strengere regels, dus oppassen met klussen voor derden.

• Leuk
Reacties: Altos
Daarom zijn verplichtingen om de stoep sneeuwvrij te maken ook verdwenen.

Serieus? Weer wat geleerd, ook al heel lang zie ik nu..

Helaas geen plek op eigen terrein, dus moet op straat / openbare parkeerplaats. Maar met Born 2 be Mild van DJ zal de milieuschade wel meevallen haha.

Welkom! Mooie kleur auto en zal vast een enorme switch zijn van zo'n oude auto naar een hagelnieuwe. Qua comfort en snufjes. Vond ik althans wel en de 'nieuwe' was toch nog bijna 5 jaar oud.

Ja belachelijk inderdaad. In veel gemeentes mag je niet op straat wassen i.v.m. de APV en bij de wasbox mag je vervolgens geen eigen spullen meenemen..
Haha, de enige luxe die ik toen had was een airco, spiegelverwarming en een CD wisselaar waar 5 cd's in konden.

Hier ook geen eigen terrein om te wassen of iets. In oss mag het nog wel, gevraagd bij de gemeente. Alleen liever was ik niet met kalkrijk water. Heb in uden een wasstraat gevonden waar ik wel mag wassen met mijn eigen emmers. Kan ik daar osmose water gebruiken.