• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen, Luziano

Luziano

Detailing rookie
30 nov 2012
254
0
Mijn naam is Luziano, ik ben al een aardig tijdje aan het poetsen (veel in opdracht voor) en heb me hier aangemeld om wat meer tips te krijgen over hoe ik te werk ga en welke middelen ik gebruik.

Ik heb al aardig wat auto's gedaan, veel porsches (944, 928, etc) een enkele ferrari, wat mercedessen en een berg bmw's.

Ik wil mijn klanten graag een half jaar garantie aanbieden, maar durf dat nu nog niet omdat ik nog niet helemaal zeker ben over de producten en mijn werkwijze.

Een paar voorbeelden van wat er tot nu toe gedaan is:

2012-08-04-599.webp

2012-08-04-600.webp

2012-08-04-601.webp

2012-05-17-300.webp

2012-05-17-298.webp

2012-04-21-182.webp

2012-04-21-181.webp

2012-04-21-183.webp

2012-04-21-196.webp

2012-04-21-197.webp

Welkom Luziano.

Luziano;306963 zei:
Ik wil mijn klanten graag een half jaar garantie aanbieden

Een garantie waarop :weetniet
- Op dat de lak swirl vrij blijft (iets wat je mi nooit kan beloven)
- Op dat er over 6 maanden nog steeds wax aanwezig is ? (ook iets wat je mi nooit kan toezeggen)

Gr. Arjan

Op de glans. Die blauwe bijvoorbeeld. die van "mat" naar hoogglans is gegaan. Ik wil die man graag kunnen garanderen dat die glans er over een half jaar nog op zit.

- Hoe ga je bepalen of die glans nog hetzelfde is (ja, met een glansmeter maar enig idee wat die kosten) ?
- Hoe ga jij bepalen (laat staan bewijzen) of die klant iets heeft uitgevoerd / laten uitvoeren waardoor de glans is afgenomen ?

Stel die jij polijst die auto en alles ziet er strak uit. Klant komt na 3 maanden terug omdat ie weer dof is (bijna onmogelijk maar stel).
Klant wast auto met zeer agressieve shampoo, en neemt deze regelmatig af met alcohol, pakt om de dag een wasstraat ed.

Hoe wil jij in hemelsnaam gaan bewijzen dat de klant volgens jou voorschriften de auto heeft nabehandeld ?

Dat is simpel, dat kan ik niet. Dat gaat allemaal uit goed vertrouwen.
Ik raad mijn klanten altijd af om door de wasstraat te gaan en om goedkope shampoo te gebruiken. Met daarbij de waarschuwing dat dit de waxlaag aan zou kunnen tasten.

Maar het is mij tot nu toe met mijn eigen auto (was een rode porsche 944, stond standaard buiten in de zon) ook nog niet gelukt om langer dan 4 maanden glans te behouden, en het zou wel mogelijk moeten zijn (toch?).

Voor een langdurige bescherming, zou je kunnen kijken naar de C-Quartz. Dit is een keramisch goedje met een zeer lange standtijd, tot een jaar zelfs mits de laag niet mishandeld wordt in de wasstraat.
Een lange standtijd behaal je alleen als het voorbereidende werk goed is gedaan.

Enne, een wasstraat tast niet alleen de wax aan, maar ook de lak. Er bestaat géén krassvrije wasstraat.... je kan natuurlijk op 1 hand natellen wat er gebeurd in de wasstraat als er voor je een auto is geweest die over het strand heeft gereden en het zand fijn in de borstels en/of lappen blijft hangen...

https://www.Carclean.com/product/C_Pro_C_Quartz/CQuartz_30ml_kit_pack_CQRTZ30PACK_101918

Bedoel je dit spul?

Wat is het precies, wanneer moet ik het aanbrengen, en wat is de exacte werking?

Op dit moment gebruik ik:

shampoo, monello.

clay, monello of meguiars, net wat het dichtst bij ligt. Vaak met een detailer, maar als die op is dan gaat er gewoon een beetje autoshampoo in die spuitbus.

Vervolgens meguiars cleaner.

Monello polish en een finishing polish.

Soms nog een meguiars polish er achteraan (hier zit geen korrel in, is fijner dan de monello).

Poor boys glaze.

Monello hybrid wax (dat ontzettend dure spul...).

Verder gebruik ik een festools machine, met monello pads.

Luziano;306963 zei:
Ik heb al aardig wat auto's gedaan, veel porsches (944, 928, etc) een enkele ferrari

Luziano;306988 zei:
clay, monello of Meguiar's net wat het dichtst bij ligt

Luziano;306988 zei:
Vaak met een detailer, maar als die op is dan gaat er gewoon een beetje autoshampoo in die spuitbus

Je gaat wel 6 maanden garantie gaan geven terwijl je "zomaar" "iets" doet en zomaar iets pakt wat je in de buurt hebt liggen.

Verschil tussen een zachte, medium en grove clay doet niet ter zake en een detailerspray ? ach, een shampoo werkt ook 8-())

Je kan nog zo'n partij Festool machines hebben liggen en de duurste waxen in je bezit hebben maar als je al zo start dan kan je net zo goed turtle wax erover heen smeren...

Vanaf hier haak ik af...

@ juffer,

Ik snap je punt niet? Kleien met een zeer verdunde concentratie shampoo kan wel, of het goed is voor de klei, is wat anders, het gaat om de lubricerende eigenschappen van de shampoo. Een wordt ook gekleid met water (bilthamber) dus....

Of er nou een zachte, milde of grove klei wordt gebruikt, als er daarna gepolijst wordt, is er niets aan de hand.

Topicstarter komt hier om te leren en ervaringen op te doen, niet om zich meteen te laten afblaffen. ....

Je kan je verhaal of mening op een normale manier mededelen.

:roll

Topicstarter geeft aan al aardig ervaring te hebben en aan zijn opgavelijst met auto's te zien zijn het wel serieuze klussen met auto's uit het hogere segment.
Als je in die klasse wil "meespelen" dan ben ik persoonlijk van mening dat je dingen/handelingen bewust en wel overdacht doet en dat je niet "zomaar" het eerste het beste product pakt omdat die wat dichterbij staat.

Als dit een newbee zou zijn die net met zijn/haar eigen auto bezig zou zijn dan had ik dat lang niet zo "erg" gevonden.

@Arjan,

Ten eerste ben ik hier inderdaad niet om me te laten afblaffen, als je het ergens niet mee eens bent weerhoud ik je niet om gewoon door te klikken. Je zou ook in plaats van mij voor gek te verklaren dat ik shampoo gebruik, mij er op kunnen attenderen dat ik beter detailer kan gebruiken, want..... (opbouwende kritiek, sta ik altijd voor open).

Ik wil graag 6 maanden garantie kunnen bieden, daarvoor ben ik hier.

Ik speel mee op dat niveau door service te bieden. Gratis leenauto, eerlijke prijs, klantvriendelijkheid, naast het poetsen kleine onderhoudswerkzaamheden etc. En het is leuk om een dikke ferrari of porsche te poetsen, maar met een fiat panda verdien ik ook gewoon. En ik poets ze vaak alleen maar, als ik er in mag rijden is het een ander verhaal (al moet ik eerlijk toegeven, al het bovenstaande mocht ik even uitlaten).
Een klant laat het werk vaak bij mij doen omdat hij zelf te weinig ervaring heeft (vaak weten ze niet eens wat het "kleien" inhoudt), omdat hij te lui is om het zelf te doen, of puur omdat het me gegund wordt, en natuurlijk omdat ik een stuk minder kost dan een groot bedrijf.

@Patrick,

Daar heb ik wat aan! Bedankt. Ik zal morgen even gaan zoeken over de eigenschappen van milde, zachte of grove klei. Was me tot nu toe niet bewust dat dit überhaupt bestond.

Ik vind dat iedereen hier dezelfde passie heeft en daarom zitten we hier.
Zeer zeker wel met grote niveau verschillen maar ook daarom zitten we hier om bij te leren.
Discussie is wel nodig op elk forum. :-b

Welkom.

Garantie geven is niet verstandig. Wat je wel zou kunnen overwegen is om na bijvoorbeeld 6 maanden, een na-behandeling aan te bieden tegen een gereduceerd tarief (goedkoop).
Hier leer je zelf ook van, je kan dan mooi zien hoe jou werkwijze/resultaat er na 6 maanden bij staat en wellicht jou werkwijze/middellen hierop afstellen, zo kun je dus de 6 maanden standtijd/staat lak, optimaliseren zonder dat het woord garantie is gevallen.

Succes.

denjos;307014 zei:
Ik vind dat iedereen hier dezelfde passie heeft en daarom zitten we hier.
Zeer zeker wel met grote niveau verschillen maar ook daarom zitten we hier om bij te leren.
Discussie is wel nodig op elk forum. :-b

Nou ja, passie.. Ik vind het leuk om te doen, laten we het daar op houden ;)

Frogs;307017 zei:
Welkom.

Garantie geven is niet verstandig. Wat je wel zou kunnen overwegen is om na bijvoorbeeld 6 maanden, een na-behandeling aan te bieden tegen een gereduceerd tarief (goedkoop).
Hier leer je zelf ook van, je kan dan mooi zien hoe jou werkwijze/resultaat er na 6 maanden bij staat en wellicht jou werkwijze/middellen hierop afstellen, zo kun je dus de 6 maanden standtijd/staat lak, optimaliseren zonder dat het woord garantie is gevallen.

Succes.

Dat is geen gek idee. Bedankt. Ga ik even serieus in overweging nemen :cool