• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen / (+Raar probleem..) 'pitjes' op de lak.

JeffreyVW

Detailing addict
27 nov 2011
18
60
36
Hallo Allemaal!

Aangezien ik nieuw ben op het forum wil ik me graag even voorstellen.

Ik ben Jeffrey, ben 23 jaar en sinds april trotse bezitter van een Vw Golf 5.

Toen ik de auto aanschafte in april zat deze behoorlijk vol met hologrammen. Ik heb toen besloten om de auto eens een flinke poets beurt te geven en heb toen een DAP500 + nodige poetsmiddelen aangeschaft. De stappen die ik doorlopen heb zijn:

- Auto wassen met PB Super Slick & Wax
- Wielen gedaan met Iron x + velgenborstel
- Kleien met Meguiars DS+Clay
- Auto afgespoelt
- 1 hit met Meguiars UC + Monello wit
- Wolfgang DGPS (4 uur laten intrekken)
- Uitgepoetst met delerium doeken.
- En als laatste stap Meguiars NXT 2.0 wax (met monello zwart)

Dit is ongeveer 3 maanden geleden gebeurd. De lak is hier behoorlijk van opgeknapt, heb flink wat krasjes en de hologrammen weggekregen en de auto glimt behoorlijk!

DSCN0017.webp

Maar.... gister heb ik de auto gewassen en kwam ineens het volgende tegen:

DSCN0019.webp

Ik weet zeker dat dit er vorige week nog niet op zat en dit kreeg ik er met geen mogelijkheid van af.

Weet iemand wat het is?

Het is duidelijk geen hars..

Je kunt Valet Pro Glue & Tar remover proberen, maar denk dat een wat zwaardere klei en wat langer door kleien het zo weg krijgt. Ziet eruit als gewone harspitjes.

welkom !!

ziet er idd al mooi uit :ja

uitgepoetst met delirium doeken ?? , zijn dat geen droogdoeken ?

de velgen kan je misschien beter eerst poetsen/wassen met gewone shampoo , iron-x is immers GEEN velgenreiniger

zijn de velgen beschermd met een wax ?? , kan ook met de gewone wax die je hebt , maar nog beter = wheelwax of andere speciaal voor velgen...

géén doekjes/pads van je lak voor de velgen gebruiken en andersom , ook niet samen wassen zou ik zeggen .
(meestal wegwerpmf-doeken voor de velgen en deze was ik zelfs niet 1 keer maar gooi ze gelijk weg :-" )

Dankjewel! ,^^

Droogdoeken zijn de wat grotere doeken, de kleinere doeken gebruik ik voor het afnemen van de middelen.

De wielen zijn uiteraard eerst gewassen met shampoo, deze zagen en zien er nog steeds niet uit (beschadigingen door vorige eigenaar :'( ) maar daar probeer ik het beste van te maken.

JeffreyVW zei:
- Auto wassen met PB Super Slick & Wax
- Wielen gedaan met Iron x + velgenborstel
- Kleien met Meguiar's DS+Clay
- Auto afgespoelt
- 1 hit met Meguiar's UC + Monello wit
- Wolfgang DGPS (4 uur laten intrekken)
- Uitgepoetst met Delirium doeken.
- En als laatste stap Meguiar's NXT 2.0 wax (met monello zwart)

Welkom op 't forum

Even wat over je werkwijze

Wolfgang DGPS hoeft geen 4uur te curen (intrekken zoals jij het noemt) maar kan gewoon na 15-30 min. uitgebuffed worden.
De belangrijkste stap komt daarna want het geheel moet 12uur absoluut droog staan (auto binnen of hele mooie droge dag) om een goede hechting met de lak te garanderen.
Ook erg zonde om er daarna techwax 2.0 overheen te doen omdat daar een lichte cleaner inzit en je dus je (veeeeeeel betere) DGPS-laag aantast.
Techwax zou ik dus lekker achterwege laten volgende keer, toppen met een andere goeie wax zonder cleaners kan natuurlijk wel.

Deze opmerking ging waarschijnlijk over de Monello Ibrido.
De Fuzion en Ibrido zijn trouwens best goed, maar wellicht zou je als 'beginneling' liever met wat goedkopers beginnen.

Ik had het idd over de Ibrido, naar mijn mening de fijnste wax die cc te koop heeft.
De Fuzion is ook zeker niet verkeerd en is ook te koop in mini versie dan is ie wat minder duur
https://www.Carclean.com/product/Wo...Concours_Estate_Wax_Mini_88ml_WG-9900S_101465

Ik heb ondertussen een hoop gelezen en kom er achter dat ik nog wat stappen overgeslagen heb met het detailen. :schaam

Ondertussen ben ik een must-have lijstje aan het maken. Het virus heeft toegeslagen.. ,^^