• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen: Rikk, Peugeot 308 blanc nacre

Rikk

Detailing rookie
19 sep 2020
7
15
Hhw
Hoi allemaal,

Ik zal me even kort voorstellen, mijn naam is Rikk en kom uit Noord-Holland. Ik volg het forum al enige jaren echter heb ik nooit een account aangemaakt.

Sinds 3 jaar ben ik in het bezit van een Peugeot 308 1.6HDI met het uiterlijk voorkomen van een GT. Het heeft een behoorlijke tijd gekost voor ik een 308 vond als deze die aan al mijn eisen voldeed. De meeste zijn vaak saaie ex lease autos om nog maar te zwijgen over de opties die er gekozen worden, of juist niet.

De 308 heeft letterlijk 3 jaar stil gestaan aangezien mijn vriendin en ik beide beschikte over een lease auto. Dus heb er echt alleen maar wat plezier kms mee gereden. Dit gaat binnenkort veranderen aangezien ik van werkgever wissel en geen lease auto meer tot mijn beschikking heb. Daarom ben ik de auto ook wat meer gaan verzorgen en moet ik hem wat frequenter bij gaan houden.

Nu heb ik de afgelopen week goed gebruik kunnen maken van het droge weer en heb de auto eens flink onder handen genomen.

Eerts de auto goed gewassen met meguiars gold class car wash.

Daarna met PB APC 1:30 en een stevige kwast alle lastige plekken goed schoongemaakt.

Daarna alles weer afgespoeld om vervolgens de gehele auto in te sprayen met Monello non-ferro dit was naar mijn idee nog nooit eerder gedaan, zowat de hele auto was paars :)

20200916_120823.jpg

Vervolgens heb ik de complete auto gekleid met de klei van meguiars.

Nu de lak goed schoon is de lak behandeld met Deep crystal polish van meguiars.

En om de lak af te toppen heb ik na veel positieve berichten te lezen de Collinite 845 wax toegepast. Enorm fijne wax om te verwerken. Deze wax heb ik ook op de zwarte plastic gril gebruikt en op de velgen. Al met al een prima resultaat, en het vuil is er gemakkelijk van af te krijgen.

20200919_131149.jpg


De binnenkant kon ook wel wat liefde gebruiken zo heb ik de leren delen van de auto behandeld met meguiars gold class rich leather (ben geen fan van de geur) maar het resultaat is een mooie matte glans.

20200919_131103.jpg


De plastic delen heb ik de meguiars natural shine protectant voor gebruikt.

En als kers op de taart nog een meguiars New car scent in de auto geplaatst.

Voor een volgende keer wil ik nog wat meer glans naar boven halen, begrijp me niet verkeerd de auto ziet er goed uit. Maar ik heb weet zeker dat er meer uit te halen is. Wellicht hebben jullie tips!
 
Welkom op het forum, Rikk!

Oef, die kon wel een likkie Non-Ferro gebruiken, zeg maar. :p

Wat betreft de tips:

* Als de geur van de leder-producten je niet zo aanstaat, zou ik eens gaan kijken naar alternatieven. Sowieso omdat de Rich Leather een All-in-One is en je beter pure producten kan gebruiken. (Reiniger om vervuiling van én uit het leder te halen, een conditioner om de boel weer lekker te voeden en beschermen)

* Je had het gevoel dat je meer uit de witte kleur kan halen? Dat is goed mogelijk. In mijn ervaring komt dit meestal neer op polijsten omdat het échte witte niet lekker doorkomt doordat de blanke lak toch nét wat verkleurd is en/of dermate bekrast of beswirled dat de reflectie (glans) niet optimaal is.
In jouw geval heb je al een glaze aangebracht waardoor je tijdelijk een goed resultaat hebt, maar meestal gaat polijsten meer opleveren en dit dan ook ''permanent''.
 
  • Leuk
Reactions: Rikk
Welkom op het forum, Rikk!

Oef, die kon wel een likkie Non-Ferro gebruiken, zeg maar. :p

Wat betreft de tips:

* Als de geur van de leder-producten je niet zo aanstaat, zou ik eens gaan kijken naar alternatieven. Sowieso omdat de Rich Leather een All-in-One is en je beter pure producten kan gebruiken. (Reiniger om vervuiling van én uit het leder te halen, een conditioner om de boel weer lekker te voeden en beschermen)

* Je had het gevoel dat je meer uit de witte kleur kan halen? Dat is goed mogelijk. In mijn ervaring komt dit meestal neer op polijsten omdat het échte witte niet lekker doorkomt doordat de blanke lak toch nét wat verkleurd is en/of dermate bekrast of beswirled dat de reflectie (glans) niet optimaal is.
In jouw geval heb je al een glaze aangebracht waardoor je tijdelijk een goed resultaat hebt, maar meestal gaat polijsten meer opleveren en dit dan ook ''permanent''.

Haha de non ferro heeft zn geld goed opgebracht.

Wellicht dat machinaal polijsten wel echt de next step is om te doen. Misschien heb ik ook wel een vertekend beeld van wat de glans moet zijn na de behandeling hiervoor heb ik altijd zwarte en rode autos gehad.

Wat betreft de meguiars all in one, deze heb ik op het laatste moment nog gekocht bij de lokale auto materialen boer. Hier had ik wat meer speurwerk in moeten steken. Voor een volgende keer zal ik reinigen en voeden met een conditioner.

Thanks voor het advies!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Welkom en hij is lekker opgeknapt van het poetsbeurtje, zelf ook een witte auto blijft lastig een diepe gloss mee te krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: Rikk
Welkom en hij is lekker opgeknapt van het poetsbeurtje, zelf ook een witte auto blijft lastig een diepe gloss mee te krijgen.

Thanks!
Gelukkig ben ik niet de enige die hier mee te maken heeft. Wat doe jij anders of welke andere producten gebruik jij om wel het gewenste resultaat te behalen?
 
Er is een verschil tussen ”diepe glans” en ”reflectie”.
het woord “diepe” kun je weg laten op witte lak. Een witte lak kan wel een erg mooie reflectie krijgen en heel veel glans.
maar een optimale wetlook zoals bij een rode of zwarte lak bijvoorbeeld zit er bij wit gewoon niet in omdat witte pigment afstoot en donkere pigmenten opnemen.

niet getreurd, als je naar bijv. @RoyR zijn lak van zijn auto kijkt is er meer dan genoeg eer te halen aan mooie witte lak.

op onderstaande foto zie je misschien beter wat ik bedoel:
als je naar de zwarte tank kijkt, het bolle gedeelte aan de voorkant, zie je mijzelf staan, de deuropening en de muur en meer op de achtergrond...de zilvere streep zit onder de blanke lak, deze blinkt net zo hard als het zwarte, zit in dezelfde bolling en licht maar op deze foto zie je wat er gebeurt als er licht OP schijnt.
Als je er langsaf zou kijken is de glans hetzelfde. (Helaas geen foto van bij de hand)
831C8DAF-D45B-4C15-B39C-D81D6968EB42.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Rikk en RoyR
Pfff. Denk je een zeldzame 308 te hebben. Meld er hier een aan met een bijna imitatie :p
Geintje natuurlijk!

Welkom hier op het forum! Fraaie 308. Lijkt inderdaad erg veel op die van mij.
Die van mij is net iets luxer uitgevoerd. Maar dat zien alleen kenners.
Dat GT Line interieur is ook wel gaaf!
Is jou 308 verlaagd? Of lijkt dat zo?

Glans krijg je door een goede polijstbeurt. En dan goed beschermen met een lekkere wax of coating.

Hier een foto van onze 308en.

20200919_151356.jpg
20200906_142040.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Rikk en Quincy
Welkom op het meest glimmende forum van NL :cool: de 308 lijkt inderdaad veel op die van Roy, maar dat maakt niets uit ;)

Zoals gezegd; echte glans komt niet uit een potje, maar haal je puur uit voorbereiding, de wax of sealant is slechts de kers op de taart

Hieronder een foto van het Welpje van de vrouw des huizes.. glimt ook lekker, deze heb ik na het polijsten in een coating gezet ter bescherming

3C87B64E-58E3-423D-834A-44D384AE0DAF.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Rikk
Er is een verschil tussen ”diepe glans” en ”reflectie”.
het woord “diepe” kun je weg laten op witte lak. Een witte lak kan wel een erg mooie reflectie krijgen en heel veel glans.
maar een optimale wetlook zoals bij een rode of zwarte lak bijvoorbeeld zit er bij wit gewoon niet in omdat witte pigment afstoot en donkere pigmenten opnemen.

niet getreurd, als je naar bijv. @RoyR zijn lak van zijn auto kijkt is er meer dan genoeg eer te halen aan mooie witte lak.

op onderstaande foto zie je misschien beter wat ik bedoel:
als je naar de zwarte tank kijkt, het bolle gedeelte aan de voorkant, zie je mijzelf staan, de deuropening en de muur en meer op de achtergrond...de zilvere streep zit onder de blanke lak, deze blinkt net zo hard als het zwarte, zit in dezelfde bolling en licht maar op deze foto zie je wat er gebeurt als er licht OP schijnt.
Als je er langsaf zou kijken is de glans hetzelfde. (Helaas geen foto van bij de hand)Bekijk bijlage 132775
Pfff. Denk je een zeldzame 308 te hebben. Meld er hier een aan met een bijna imitatie :p
Geintje natuurlijk!

Welkom hier op het forum! Fraaie 308. Lijkt inderdaad erg veel op die van mij.
Die van mij is net iets luxer uitgevoerd. Maar dat zien alleen kenners.
Dat GT Line interieur is ook wel gaaf!
Is jou 308 verlaagd? Of lijkt dat zo?

Glans krijg je door een goede polijstbeurt. En dan goed beschermen met een lekkere wax of coating.

Hier een foto van onze 308en.

Bekijk bijlage 132777Bekijk bijlage 132778
Welkom op het meest glimmende forum van NL :cool: de 308 lijkt inderdaad veel op die van Roy, maar dat maakt niets uit ;)

Zoals gezegd; echte glans komt niet uit een potje, maar haal je puur uit voorbereiding, de wax of sealant is slechts de kers op de taart

Hieronder een foto van het Welpje van de vrouw des huizes.. glimt ook lekker, deze heb ik na het polijsten in een coating gezet ter bescherming

Bekijk bijlage 132784
Welkom hier, leuk weer een witte 308!

@Altos Thanks voor het verduidelijken! Er valt dus nog een hoop reflectie te behalen :innocent:

@RoyR Haha, dat was precies wat ik dacht. Ik bezit een bijzondere 308... is hij al helemaal nagemaakt door jou :D Jij hebt inderdaad een iets luxere uitvoering qua exterieur, de led koplampen en het keyless entry pakket. Led pakket had ik ook wel willen hebben. keyless mis ik niet, gezien alle auto's hier in de buurt al eens zijn opengebroken die een keyless systeem hadden.
Klopt mijn auto is 4cm rondom verlaagd, zoals de GT origineel ook is. dit oogt in mijn optiek net even wat sportiever, en ik vind de wheelgap op standaard veren te groot. Beide 308's zien er heel goed uit!

@Quincy Thanks! de 107 staat er keurig bij. Zullen niet heel veel 107's zijn die er zo netjes bij staan.

@Rippie Thanks! het blijft een hele toffe auto die 308. Zowel in station als hatchback.
 
  • Leuk
Reactions: Rippie en RoyR
@RoyR Haha, dat was precies wat ik dacht. Ik bezit een bijzondere 308... is hij al helemaal nagemaakt door jou :D Jij hebt inderdaad een iets luxere uitvoering qua exterieur, de led koplampen en het keyless entry pakket. Led pakket had ik ook wel willen hebben. keyless mis ik niet, gezien alle auto's hier in de buurt al eens zijn opengebroken die een keyless systeem hadden.
Klopt mijn auto is 4cm rondom verlaagd, zoals de GT origineel ook is. dit oogt in mijn optiek net even wat sportiever, en ik vind de wheelgap op standaard veren te groot. Beide 308's zien er heel goed uit!

Toen ik een 308 zocht. Wilde ik er een met de LED koplampen. Gewoon omdat dit de auto afmaakt. Ik heb inderdaad Keyless Entry. Super fijn als je het nu gewend bent. Ook heb ik nog de park assist erop zitten.
Hoe is de 308 verlaagd? Met eibach veren oid?
 
  • Leuk
Reactions: Rikk