• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen Steve

Skinny steve

Detailing trainee
13 mei 2017
10
35
39
Strijen
Hallo lezer,

De laatste tijd ben ik me gaan verdiepen in het reinigen en herstellen van de autolak.
Eigenlijk werd ik wel overrompeld van de uitgebreide mogelijkheden en talrijke producten die er zijn om het uiterste uit de lak te halen.
Dat heeft me er tot nu toe wel van weerhouden om als beginner met een polijstmachine aan de gang te gaan.
Ik heb dit forum vaker bezocht maar over het polijsten ben ik nog onzeker want het is niet helemaal duidelijk voor mij. Het kiezen van het product voor De grofte en afschalen naar finish vind ik nog een beetje verwarrend. Zijn er nou ook polijstpastas waarbij deze afschalen tijdens het gebruik?

Ik heb geen idee welke polijst producten ik kan gaan gebruiken voor mijn auto en hoe dit af te schalen.

Zelf heb ik 2 grijze auto's beide 12 jaar oud, een alto en een stilo.
Beide zitten vol met swirls. Echter heeft de stilo zelfs schuursponsachtige beschadigingen van de vorige eigenaar.
Ik zal hier nog een foto van plaatsten.

Ik hoop dat iemand mij wat kan adviseren welke polijstmiddelen ik kan gebruiken voor diepere swirls (door de schuurspons ontstaan) en met welk product ik dit afbouw naar finish.

Groet
Steve
 
Hey steve,
Welkom op dit gezellige forum,en ja er is zeker genoeg op de markt:D

Zoals je misschien al een beetje gelezen heb zijn er wel een aantal stappen die je moet doen voordat je daadwerkelijk gaat polijsten.
En iedereen vond het spannend voor de eerste keer aan de slag te gaan met de machine(ik wel in ieder geval) maar je moet één ding onthouden zodra je gaat beginnen met een excentrische polijst machines (lees DAP) js het eigenlijk niet mogelijk om door de lak heen te gaan,dus daar hoef je je eigen geen zorgen over te maken.

En dan de polijst producten:
Ja dat is voor iedereen een beetje anders en persoonlijk wel moet ik zeggen dat over het algemeen sholl of monello producten zijn die gebruikt worden.

Maar er zullen nog zeker meerdere forumleden zijn die jouw volgooien met informatie:grinning:
Ik wens je veel lees/leer en detail plezier.
Grtzzz Rémon
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Skinny steve
Welkom Steve. Waar woon jij? Misschien een idee om een mede forummer te vragen of je mag meekijken... Ik woon in Gouda en je bent van harte welkom om een keer samen een stuk van je auto te doen zodat er heel snel veel vragen beantwoord zullen worden.
 
Welkom Steve. Waar woon jij? Misschien een idee om een mede forummer te vragen of je mag meekijken... Ik woon in Gouda en je bent van harte welkom om een keer samen een stuk van je auto te doen zodat er heel snel veel vragen beantwoord zullen worden.
Ik woon in de regio Hoeksche waard, vlak onder Rotterdam. Het lijkt me erg interessant om is bij jou mee te kijken in Gouda. Mocht je hier een keer tijd voor hebben dan lijkt het me erg leuk om eens te komen kijken en daar wat van op te steken.
 
Ik woon in de regio Hoeksche waard, vlak onder Rotterdam. Het lijkt me erg interessant om is bij jou mee te kijken in Gouda. Mocht je hier een keer tijd voor hebben dan lijkt het me erg leuk om eens te komen kijken en daar wat van op te steken.
Waar precies woon jij dan Steve ik kom namelijk ook uit de hoeksewaard:grinning: