• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen: Tim met de GTE

tim0252

Detailing trainee
21 jan 2021
26
35
Hi forumleden!


Sinds een aantal weken ben ik begonnen/ geïnteresseerd geraakt in het car detailen.
Heb al heel wat dingen gelezen op het forum en dacht laat ik mij ook eens voorstellen!
Momenteel heb ik sinds december 2020 een Golf GTE (met bijna alle opties: oa schuifdak en leer) uit 2015 in mijn bezit en ben hier erg blij mee.
Wel zitten er wat gebruikers plekjes en lichte krassen op (die ik met onderstaande producten probeer te maskeren).

Onderstaande zaken heb ik al in huis, ben nog een bestel lijstje aan het maken wat ik bij CC kan bestellen.


Momenteel heb ik het volgende aan spullen al in huis (bijlage foto na het gebruik ervan, merk wel dat het na 2 weken allemaal weer weg is) :

Producten:
Chemical guys black light glaze
Chemical Guys black light car wash
Chemical Guys V7 Gloss spray sealant

Accessories:
2x Chemical guys 19L emmer met dirt trap
Chemical guys was handschoen
3x MV doeken van Chemical guys
Applicators

Hebben jullie nog mooie op en aanvullingen om mijn auto nog mooier ter maken?

Plannen voor nu:
Hobbymatig de auto schoonhouden, een mooie glans te geven en te beschermen. Heb (nog) geen plannen om te polijsten (dit heb ik laten doen in december (bij een bedrijf) en hier ik ben eigenlijk niet zo blij met het resultaat (heel veel kleine maar ook grotere ondiepe krassen). Mag wel terug komen bij het bedrijf, maar goed gevoel heb ik er niet bij.
 

Bijlagen

  • image0.jpeg
    image0.jpeg
    139,5 KB · Weergaven: 81
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum! Ik kan je adviseren eens in dit topic te kijken voor een toevoeging aan je arsenaal (https://forum.carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-18-update-geplaatst.4222/).

Het beste is om eerst de basis goed te hebben; dwz het correct wassen van de auto. Als ik voor mezelf kijk wat ik hier in de 'early days' voor had aangeschaft waren dat drie emmers (shampoo, spoel en velgenemmer), 2 washmitts (bovenste 2/3 en onderste 1/3 van de auto), een kleine mitt voor de (hoogglans) velgen, een velgenborstel/kwast en een pH-neutrale shampoo. Daarnaast had ik twee grote doeken voor het drogen van de auto, icm een detailspray, een kleinere doek voor de velgen en een paar kleine doeken voor dorpels en deurstijlen/onder de motorkap. Begin daar eerst eens mee en dan kun je vanaf daar je arsenaal verder uitbreiden. Je zou bijvoorbeeld nog kunnen overwegen om een pre-wash product te nemen (een snow-foam of spray) maar dat heb ik het ook zonder gedaan in het begin. Zoals ik zei, neem eerst eens een kijkje in bovenstaand topic. Succes! :)
 
  • Leuk
Reactions: tim0252
Heei Lawrencio,

Bedankt voor je reactie! Ziet er duidelijk uit. Ik ga nog maar eens wat extra accessoires bestellen (doeken en wat speciale borstels).
Na het lezen lijkt met mij goed om bij mijn volgende beurt het volgende te doen (vooral even gericht op lak):
1. goed schoon spuiten
2. shampoo aanbrengen met foam lance
3. weer afspuiten
4. Schoonmaken met de shampoo en drie emmers
5. Afspuiten en drogen
6. insmeren met de glaze
7. daarna de V7 Gloss spray sealant of toch deze wax? https://www.carclean.com/nl/dodo-juice-purple-haze-pro-wax-panel-pot-30ml.html?
8. dan de V7 Gloss spray sealant?
9. dan grote blij :)

Ik verneem graag jou advies en input :)

Heel erg bedankt!
 
Heei Lawrencio,

Bedankt voor je reactie! Ziet er duidelijk uit. Ik ga nog maar eens wat extra accessoires bestellen (doeken en wat speciale borstels).
Na het lezen lijkt met mij goed om bij mijn volgende beurt het volgende te doen (vooral even gericht op lak):
1. goed schoon spuiten
2. shampoo aanbrengen met foam lance
3. weer afspuiten
4. Schoonmaken met de shampoo en drie emmers
5. Afspuiten en drogen
6. insmeren met de glaze
7. daarna de V7 Gloss spray sealant of toch deze wax? https://www.carclean.com/nl/dodo-juice-purple-haze-pro-wax-panel-pot-30ml.html?
8. dan de V7 Gloss spray sealant?
9. dan grote blij :)

Ik verneem graag jou advies en input :)

Heel erg bedankt!

Ik begin zelf altijd met de wielen, zodat ik naderhand de schone lak niet bevuil met alle meuk die van de wielen afkomt.

Daarnaast zou ik stap 1 overslaan en op je droge auto de snow-foam aanbrengen (ik zou hiervoor geen shampoo nemen, maar gewoon een dedicated snow-foam, zoals Monello Artico Magico/Bilt Hamber Auto-Foam). Er zijn een aantal tests over snow-foam op een natte of droge auto, maar over het algemeen wordt geadviseerd dit te gebruiken op een droge auto, zodat de foam beter hecht en niet van de lak afglijdt. Foam een paar minuten laten inwerken en grondig de auto afspoelen. Dan natuurlijk wassen en afspoelen ;)

Na het goed drogen kun je inderdaad de glaze direct aanbrengen, maar deze breng je het liefst aan op een schone lak (ja, zelfs na het wassen kan de lak nog vies zijn door bijvoorbeeld teerplekjes en vliegroest). Ik zou zelf de auto behandelen met teerremover en ijzerremover en dan kleien (stappenplan vindt je elders ;)). Dan gaat de glaze ook langer mee!

Ik zou na het aanbrengen van de glaze in ieder geval de wax aanbrengen, en de Dodo Duice wax die je laat zien is een prima wax! Hiervoor heb je wel weer goede afneemdoeken en een applicator nodig (zie stappenplan).

Ik gebruik zelf na het smeren van een wax geen spray-sealant; die gebruik ik na elke wasbeurt om even weer een nieuw laagje bescherming aan te brengen, en de bestaande wax-laag te boosten. (ik heb overigens geen ervaring met de spray-sealant die je noemt).

En dan inderdaad genieten! Er is bijna niets zo leuk als na een uitgebreide detailbeurt een stapje terug te nemen en te genieten van je werk! Dus doe dat vooral! Hoop dat je hier wat mee kan en anders vindt je je antwoord wel op het forum in een van de vele andere topics! :)
 
Ik begin zelf altijd met de wielen, zodat ik naderhand de schone lak niet bevuil met alle meuk die van de wielen afkomt.

Daarnaast zou ik stap 1 overslaan en op je droge auto de snow-foam aanbrengen (ik zou hiervoor geen shampoo nemen, maar gewoon een dedicated snow-foam, zoals Monello Artico Magico/Bilt Hamber Auto-Foam). Er zijn een aantal tests over snow-foam op een natte of droge auto, maar over het algemeen wordt geadviseerd dit te gebruiken op een droge auto, zodat de foam beter hecht en niet van de lak afglijdt. Foam een paar minuten laten inwerken en grondig de auto afspoelen. Dan natuurlijk wassen en afspoelen ;)

Na het goed drogen kun je inderdaad de glaze direct aanbrengen, maar deze breng je het liefst aan op een schone lak (ja, zelfs na het wassen kan de lak nog vies zijn door bijvoorbeeld teerplekjes en vliegroest). Ik zou zelf de auto behandelen met teerremover en ijzerremover en dan kleien (stappenplan vindt je elders ;)). Dan gaat de glaze ook langer mee!

Ik zou na het aanbrengen van de glaze in ieder geval de wax aanbrengen, en de Dodo Duice wax die je laat zien is een prima wax! Hiervoor heb je wel weer goede afneemdoeken en een applicator nodig (zie stappenplan).

Ik gebruik zelf na het smeren van een wax geen spray-sealant; die gebruik ik na elke wasbeurt om even weer een nieuw laagje bescherming aan te brengen, en de bestaande wax-laag te boosten. (ik heb overigens geen ervaring met de spray-sealant die je noemt).

En dan inderdaad genieten! Er is bijna niets zo leuk als na een uitgebreide detailbeurt een stapje terug te nemen en te genieten van je werk! Dus doe dat vooral! Hoop dat je hier wat mee kan en anders vindt je je antwoord wel op het forum in een van de vele andere topics! :)
Heei! Helemaal top man! Duidelijk verhaal. Dan bestel ik die wax er ook nog even bij. Heel erg bedankt voor het de tijd nemen om mij te antwoorden. Ik woon zelf in een appartement en heb niet altijd een foam cannon + hoge druk bij de hand. Het zal voor de komende tijd vooral plaatsvinden bij een wasbox.
Dus afspoelen + foam van de box en daarna met de eigen spullen in de weer :). Ik kijk al uit naar wat beter weer :)
 
Heei Lawrencio,

Bedankt voor je reactie! Ziet er duidelijk uit. Ik ga nog maar eens wat extra accessoires bestellen (doeken en wat speciale borstels).
Na het lezen lijkt met mij goed om bij mijn volgende beurt het volgende te doen (vooral even gericht op lak):
1. goed schoon spuiten
2. shampoo aanbrengen met foam lance
3. weer afspuiten
4. Schoonmaken met de shampoo en drie emmers
5. Afspuiten en drogen
6. insmeren met de glaze
7. daarna de V7 Gloss spray sealant of toch deze wax? https://www.carclean.com/nl/dodo-juice-purple-haze-pro-wax-panel-pot-30ml.html?
8. dan de V7 Gloss spray sealant?
9. dan grote blij :)

Ik verneem graag jou advies en input :)

Heel erg bedankt!
Zoals lawrencio al aangeeft best foamen op een droge auto. Als je wilt kun je desgewenst na het afspoelen nogmaals foamen als extra lubricatie bij de handwas. Hoe meer lubricatie hoe minder kans op krassen ;)